|
کدخبر: 273761

سامسونگ یا سام الکتریک کدام را انتخاب کنیم؟

اصناف سامسونگ یا سام الکتریک کدام را انتخاب کنیم؟

هنگام خرید تلویزیون، یکی از اولین چیزهایی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید، ابعاد و اندازه تلویزیون است. در واقع انتخاب اندازه ی مناسب تلویزیون به ۲ عامل مهم بستگی دارد: بودجه و متراژ خانه ی شما. امروزه تلویزیون ها در ابعاد ۳۲ تا ۱۰۰ اینچی تولید می شوند. در ادامه مطلب بیشتر با دو برند مطرح تلویزیون در چند سال اخیر آشنا می شویم.

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ ، نمونه ی بارز با کیفیت ترین تلویزیون های موجود در بازارهای جهانی و بازار ایران هستند که در کیفیت تصویرهای HD / Full HD / ۴K / QLEDو با تکنولوژی های پیشرفته Ultra Clean View / UHD DIMMING / Smart View تصویری فوق العاده را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. سامسونگ رتبه ۱ تولید با کیفیت ترین نمایشگرها در جهان مرز بین بیننده و تصویر را از میان برداشته است.

به طور کلی تلویزیون های سامسونگ در ایران بر پایه ی ۳ فناوری عرضه می شوند که این موضوع به طور مستقیم بر قیمت تلویزیون سامسونگ تاثیر بسزایی دارد.

  1. تلویزیون LCD سامسونگ

تلویزیون های ال سی دی سامسونگ قدیمی ترین فناوری سامسونگ محسوب می شوند. تلویزیون LCD بر مبنای صفحه نمایش کریستال مایع (Liquid Crystal Display) شکل گرفته است. همانطور که می دانیم، برای دیدن رنگ به نور نیاز داریم. در تلویزیون نیز منبع نور وجود دارد. این منبع نور در تلویزیون های قدیمی و یا پروجکشن از یک منبع واحد تولید می شد، اما در تلویزیون های ال سی دی و بعدها در تلویزیون های ال ای دی با تحول زیادی روبرو شد. در نسل های بعدی از ماتریس ها یا ستون های عمودی و افقی استفاده شد. این خاصیت به تولید دقیق رنگ مشکی کمک زیادی کرد. نور پس از تابیده شدن باید از فیلتر تولید رنگ، که در اینجا کریستال مایع است عبور کند. در هر پیکسل کریستال سه رنگ وجود دارد. رنگ قرمز (RED)، سبز (GREEN) و آبی (BLUE) که به رنگ های RGB معروف هستند.

  1. تلویزیونLED سامسونگ

تلویزیون ال ای دی سامسونگ گزینه ی بهتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی سامسونگ می باشند چرا که با توجه به کوچک بودن منبع نور امکان تولید گرید یا ماتریس های نور پس زمینه دقیق تری وجود دارد. همچنین مصرف برق کمتر و تولید حرارت کمتر از دیگر ویژگی تلویزیون ال ای دی می باشد. تلویزیون های ال ای دی دارای ۲ حالت VA و IPS هستند. فناوری VA دارای کنتراست بهتری می باشد و کمی با کیفیت تر از IPS است اما از نظر زاویه دید چندان خوب عمل نمی کند در نتیجه برای ایجاد زاویه دید مناسب بهتر است مدل IPS را انتخاب کنید. فناوری تلویزیون های LED نیز تا حد زیادی به تلویزیون های LCD شباهت دارد. اما استفاده از LED به عنوان منبع نور چند ویژگی به همراه دارد که گزینه های بهتری را برای خرید تلویزیون سامسونگ در اختیار شما قرار می دهد. اول اینکه در تلویزیون های LED، به علت کوچک بودن منبع نور، امکان تولید گرید یا ماتریس های نور پس زمینه دقیق تر وجود دارد. دوم اینکه با امکان خاموش شدن تنها یک بخش از ال ای دی ها در مقایسه با نسل های اولیه که در آن یک نور واحد در کف یا بالای تلویزیون وجود داشت، امکان تولید ناحیه های کاملاً تاریک را ایجاد کرد تا امکان تولید رنگ مشکی مطلق را ایجاد کند. مصرف برق کمتر و تولید حرارت کمتر از دیگر ویژگی های تلویزیون های ال ای دی است.

  1. تلویزیون QLED سامسونگ

در تلویزیون های QLED از ذرات ریز نانو به نام نقاط کوانتومی برای درخشنگی بیشتر و کیفیت بالاتر استفاده شده است. هر کدام از این ذرات با توجه به ابعاد بین ۲ تا ۱۰ نانومتری نور جداگانه ای را از خود ساطع می کنند. استفاده از این نقاط کوانتومی باعث می شود که این نوع تلویزیون روشنایی و رنگ بندی دقیق تری داشته باشد.

تلویزیون۲

 

تلویزیون هوشمند سامسونگ چیست؟

در کل تلویزیون های سامسونگ را به دو دسته هوشمند و غیر هوشمند تقسیم می کنیم. در تلویزیون های غیر هوشمند، شما با محدودیت های زیادی روبرو هستید و رابط کاربری نیز از امکانات کمتری برخوردار است. به همین دلیل شما در تلویزیون های غیر هوشمند، به کدک های کمتری برای پخش ویدئو دسترسی دارید. علاوه بر این امکان استفاده از اپلیکیشن های استریم و پخش آنلاین فیلم در این تلویزیون ها وجود ندارد. ضمن اینکه به علت محدودیت های کنترل، علی رغم امکان دسترسی به مرورگر در بسیاری از این تلویزیون ها، کاربری دشوار آن باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا نکنند. در مقابل در تلویزیون های هوشمند شما به انبوهی از امکانات دسترسی دارید. تلویزیون های هوشمند سامسونگ از یکی از محصول خود سامسونگ، سیستم عامل و رابط کاربری تایزن استفاده می کنند. شما در این سیستم عامل، به امکان گشت و گذار آن در صفحات وب، تماشای آنلاین فیلم در سایت ها و اپلیکیشن های استریم فیلم، امکان نصب اپلیکیشن های سرگرمی و بازی و کاربردی، پخش آنلاین و آفلاین موسیقی، پخش فرمت های مختلف فیلم با زیرنویس و امکان انتخاب صوت و زیرنویس هایس مختلف در فیلم، امکان انتقال و اشتراک گذاری تصویر از موبایل و کامپیوتر به تلویزیون، و بسیاری موارد دیگر دسترسی دارید.

لازم به ذکر است که تلویزیون های هوشمند سامسونگ اولین نمونه های Smart TV به شمار رفته و پس از عرضه این محصولات و استقبال کاربران، دیگر کمپانی ها نیز گام در این عرصه گذاشتند. تلویزیون هوشمند درست مثل تلفن هوشمند عمل می کند. این محصول قادر است سرویس های مختلف اینترنتی را از طریق تلویزیون به کاربران ارائه دهند. در واقع شما با خرید یک تلویزیون هوشمند، صاحب محصولی شده اید که یک کامپیوتر در داخل خود دارد. شما می توانید نرم افزارهای مورد نظرتان را روی تلویزیون نصب کنید، ویدیو و تصاویر آنلاین را مشاهده کنید، صفحات وب را مرور کنید، بازی اجرا کنید و از همه مهم تر به کانال های اینترنتی IPTV متصل شوید.

  • وضوح صفحه نمایش در تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ با رزولوشن ۴K حدود چهار برابر بیشتر از تلویزیون‌های استاندارد با وضوح ۱۰۸۰p پیکسل دارند. این پیشرفت بزرگی در وضوح تصویر محسوب می‌شود و از سوی دیگر، تولید تلویزیون های ۴K برای تولید کنندگان ساده ‌تر از قبل شده است.

بسیاری از تلویزیون‌های ۴K با استاندارد HDR نیز سازگار هستند. فناوری HDR کنتراست و عمق رنگ بهتری ارائه می‌ دهد و در مقایسه با تلویزیون فاقد این فناوری، بهبود زیادی را شاهد خواهیم بود. برای پخش تصاویر HDR، روشنایی بالای تلویزیون ضروری است. با این حال، برای استفاده از قابلیت HDR نیازمند محتوای مناسب آن هستید. محتوای رایجی که از صدا و سیما پخش می‌شود یا فیلم و سریال ‌هایی که خودتان از اینترنت دانلود می ‌کنید از نوع SDR هستند. صرف اینکه تلویزیون با HDR سازگار است به این معنی نیست که بدون محتوای HDR نیز کیفیت بهتری را نمایش می‌دهد. فراموش نکنید تجربه‌ ی واقعی و لذت ‌بخش HDR در تلویزیون‌ های بالارده ممکن است.

قاعده کلی در مورد وضوح تلویزیون این است که با افزایش اندازه صفحه نمایش، تعداد پیکسل‌ ها یا وضوح تصویر نیز باید افزایش یابد تا تراکم پیکسلی در حد استانداردی حفظ شود. هر چه رزولوشن بیشتر باشد، به‌جای پیکسل‌ها تصویر واضح‌تری را مشاهده می‌کنید. در یک اتاق یا فضای روشن، تلویزیون با صفحه نمایش مات بهترین گزینه برای بی‌اثر کردن انعکاس نور است. به ‌طور کلی، بررسی کیفیت تصویر یک تلویزیون، پیچیده‌تر از شمارش پیکسل‌ها یا خواندن مشخصات محصول است.

  • فناوری HDR در تلویزیون سامسونگ یعنی چه؟

HDR مخفف High Dynamic Range می باشد و تکنیکی است که در تلویزیون های ۴K موجب می شود تا رنگ ها در تلویزیون واقعی تر و با کنتراست بالاتر نمایش داده شوند. میزان HDR با مقدار روشنایی تلویزیون رابطه مستقیم دارد و هرچقدر این میزان بالاتر باشد کیفیت و کنتراست تصاویری که تماشا می کنید نزدیک تر به چیزی که ضبط شده می باشد. استانداردهای HDR انواع مختلفی دارد، اما "HDR۱۰" متداول ‌ترین آن است که تقریبا اکثر تلویزیون های امروزی از این استاندارد پشتیبانی می کنند.

تلویزیون سام الکتریک

برند سام الکتریک یکی از برندهای ایرانی موفق و فعال در بازار محصولات لوازم خانگی در ایران است. با توجه به اینکه برند سام، تلویزیون‌ های موفقی را به بازار معرفی کرده است، لازم است تا برای خرید آن‌ ها از یک راهنمای خرید کامل و جامع استفاده کنید.

تلویزیون سام الکتریک به عنوان یک برند کاملا ایرانی با قیمت مناسب نسبت به سایر برندهای موجود در بازار لوازم خانگی و صوتی تصویری به عنوان یک تلویزیون مقرون به صرفه از نظر قیمت و مجهز به ویژگی های برتر محسوب می شود.

تلویزیون۳

 

 

آیا تلویزیون سام همان سامسونگ است؟

ممکن است بسیاری از کاربرانی که تا به امروز با نام برند سام آشنا نشده اند تصور کنند که برند سام همان برند سامسونگ است. اما باید این نکته را یادآوری کنیم که برند سام به عنوان یک برند ایرانی جایگزین برای برند سامسونگ در داخل کشور فعالیت خود را آغاز کرد و قیمت تلویزیون سام الکتریک بسیار مناسب تر از سایر برندهای خارجی می باشد. در واقع با شروع تحریم ها و خروج بسیاری از برندهای خارجی از کشور، برند سام به عنوان جایگزینی برای برند سامسونگ فعالیت های خود در زمینه تولید انواع محصولات صوتی تصویری و لوازم خانگی را در داخل کشور آغاز کرد. بنابراین تلویزیون های سام در تلاش برای پر کردن جای خالی تلویزیون های سامسونگ در داخل کشور تولید شدند.

از ویژگی ها و مزایای تلویزیون‌ سام الکتریک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برخورداری از فناوری ماشین زمان یا Time Shift برای ضبط برنامه‌ های در حال پخش و به عقب برگرداندن زمان برنامه مورد نظر
  • پشتیبانی از سیستم‌ عامل اندروید و امکان اتصال پوشی‌های موبایل هوشمند به تلویزیون
  • برخورداری از گیرنده‌های دیجیتال DVB-T۲ و پشتیبانی از شبکه‌های HD ایرانی
  • دارای قابلیت Smart View برای پخش برنامه‌های تلویزیونی از گوشی موبایل
  • پشتیبانی از ریموت کنترلر برای کنترل تلویزیون از راه دور
  • امکان ضبط برنامه‌ های تلویزیونی روی هارد اکسترنال
  • امکان اتصال به اینترنت و مودم وایفای
  • پشتیبانی از سیستم پخش صدای دالبی
  • پشتیبانی از خروجی اپتیکال
  • پشتیبانی از سیستم بلوتوث
  • برخورداری از قفل کودک

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر به عنوان نماینده رسمی اسنوا تمامی محصولات این برند معتبر ایرانی را با ضمانت اصالت کالا و گارانتی معتبر شرکتی عرضه می نمایند. اطمینان از کیفیت کالا یکی از موارد مهمی است که در خرید لوازم خانگی مورد توجه کاربران است و فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر با دارا بودن مجوزهای قانونی این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که تمامی کالاهای موجود در این فروشگاه از مبادی رسمی و قانونی تامین شده اند و دارای کیفیت و ضمانت نامه می باشند. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

نویسنده: رپورتاژ
  • ناشناس ارسالی در

    سلام تلوزیون سام 4k نیست و حتی فول HDهم نیست فقط کیفیت HDدارد در خرید فروشنده میگوید این تلوزیون همه چیز دارد
    ولی گول نخورید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها