|
کدخبر: 273564

گسترش نیوز از همایش اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند گزارش می‌دهد؛

اهمیت ویژه هوشمندسازی اصناف / راهکاری برای افزایش درآمد مشاغل و معافیت مالیاتی

امروز همایش اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند در سالن اجلاس سران برگزار شد.

اصناف اهمیت ویژه هوشمندسازی اصناف / راهکاری برای افزایش درآمد مشاغل و معافیت مالیاتی

امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در ابتدای همایش اضافه کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در سالیان گذشته بحث اشتغال و تولید بوده است. امسال بحث تولید دانش بنیان مطرح شد. سند وزارت صمت در حوزه دانش بنیان رویکرد به این صورت اصناف ۵۰ درصد اشتغال کشور را دارند.

اسدی-همایش-اصناف

وی ادامه داد:جایی بهتر از اتاق اصناف برای توسعه وجود ندارد. اگر بخواهیم تولید دانش بنیان داشته باشیم چاره ای نداریم جز این که به سراغ اصناف برویم. برای این که اصناف کوچک توسعه پیدا کنند نیاز به پیشران داریم و قرار است دفاتری تشکیل شود که فرایند هوشمندسازی سریع تر صورت گیرد.  دفتر خدمات کسب و کار وظیفه دارد به صنعت کمک کند و خدمات لازم را انجام دهد.

محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: خط مقدم فضای اقتصاد کشور اصناف هستند. در کشور متاسفانه به اصناف کم توجهی شده است. اصناف در جایگاه های مختلف قانون گذاری و اجرایی معمولا مورد کم لطفی قرار می‌گیرد.

دهنوی-همایش-اصناف

وی افزود: قواعد کسب و کار در حال تغییر در دنیا است. طبیعتا هر فعال اقتصادی نقش خود را باید حفظ کند باید خود را با این قواعد سازگار کند. یکی از این اتفاقات ورود فضای مجازی است که اقتصاد را دچار تغییر و تحول است. هوشمند شدن فضای اصناف یک ضرورت است.

دهنوی گفت: ما زمانی به اقتصاد دانش بنیان می‌رسیم که صنایع بزرگ ما و همچنین اصناف دانش بینان شوند. ما در قانون دانش بنیان گفته ایم که معافیت مالیاتی می‌دهیم اما باید در وزارت صمت آیین نامه ای در این زمینه نوشته شود. با هوشمندسازی صنف هم درآمد بالا میرود هم معافیت مالیاتی خواهیم داشت.

عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه همایش بیان کرد: دانش بنیان شدن اصناف قطعا یک الزام است. این ظرفیت باید خودش را پیدا کند. در مجلس طرح دو فوریتی دیپلماس اقتصادی را داریم که یکی از موارد اصلی آن می‌تواند همین دانش بنیان شدن اصناف باشد.

تالارپشتی-همایش-اصناف

فتح الله توسلی، رئیس کمیته دیپلماس اقتصادی مجلس در پایان گفت: چرا اصناف از این همایش استقبال نکردند. اصناف باید نیازهای کشورهای مختلف را بررسی کنند. نیاز کشور این است که توسعه صورت گیرد. شرایط کشور با شرایط بین المللی باید هماهنگ شود. با این شرایط ما نمی‌توانیم نیازهای کشور را تامین کنیم.

توسلی-همایش-اصناف

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: در دنیای امروز فعالیت های تجاری تابع قوانین و مقررات علمی و کاربردی هستند. یکی از روش های موثر در ایجاد رونق اقتصادی کشور توجه به کسب و کارهای کوچک است.

وی ادامه داد: کسب و کارهای کوچک در هر کشوری فعال شود و دولت ها توجه ویژه ای به آن ها کنند چندین مزیت دارد. رونق بنگاه های اقتصادی کوچک نیازمند سرمایه گذاری گسترده نیست و به همین دلیل با سرعت و یک سرمایه گذاری نسبتا کم اقدام لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: در بنگاه های کوچک امکان زیاد شدن اشتغال در هر جای کشور وجود دارد. اگر به کسب و کارهای کوچک توجه ویژه شود هم در بعد تولید کالا و خدمت میتوان به هدف گذاری لازم رسید. استفاده از فناوری هوشمند می‌تواند سرعت توسعه کسب و کارهای کوچک را افزایش دهد. اصناف با علم روز پیش می‌روند اما میزان آن کم است و باید بیشتر شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها