|
کدخبر: 271108

نکات مهم در رابطه با انتخاب انواع درب لابی ساختمانی

زمانی که وارد یک ساختمان بزرگ و چند طبقه می شوید، اولین چیزی که توجهتان را به خود جلب می کند، چیست؟  طبیعتا خیلی از ما، قبل از هر چیزی توجهمان به لابی جلب می شود. این لابی هر چه شیک تر و زیباتر باشد، برای بیننده خوشایندتر است و احساس بهتری از کل ساختمان می گیرد.

اما در تمام لابی، هیچ چیز مهم تر از درب لابی نیست. چرا که اولین چیزی است که از یک ساختمان به چشم می خورد. به همین دلیل است که خیلی از ساختمان سازان، توجه ویژه ای به خرید درب لابی ساختمانی دارند.

درب لابی چوبی

اما تا چه حد به انواع درب لابی ساختمانی آشنایی دارید؟ آیا می دانید به هنگام خرید این درب ها، به چه نکاتی توجه داشته باشید؟

در این مطلب می خواهیم به سراغ معرفی چند نکته ی مهم در رابطه با انتخاب انواع درب لابی ساختمانی برویم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

انواع درب لابی ساختمانی

درب های لابی را از متریال مختلفی می سازند. این متریال در جاهای مختلفی به کار می آیند و کارایی های متفاوتی دارند. به همین دلیل است که برای انتخاب یک درب لابی مناسب، بهتر است که قبل از هر چیزی، انواع این درب ها و ویژگی هایشان را بشناسید و سپس دست به خرید درب لابی بزنید.

در ادامه به برخی از مهم ترین درب های لابی ساختمانی اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

درب لابی تمام چوب

همان طور که از نامش نیز مشخص است، این درب ها معمولا از چوب ساخته می شوند. این درب ها یک ویژگی منحصر به فرد دارند: زیبایی شان نفسگیر و فوق العاده است. به همین دلیل اگر بیشتر از هر چیزی، زیبایی درب لابی برایتان اهمیت دارد، بهتر است به سراغ درب لابی چوبی بروید.

این چوب ها می توانند از درخت های مختلفی مثل درخت گردو، راش، صنوبر و..باشند. هر یک از این چوب ها ممکن است مقاومت و استحکام مختلفی داشته باشند و طبیعتا قیمتشان نیز متفاوت است.

همچنین می تواند از ترکیب چوب و شیشه در ساخت این درب های لابی استفاده کرد. اگر می خواهید دید بیشتری به محیط بیرون از ساختمان داشته باشید بهتر است از درب لابی شیشه خور استفاده کنید.

این درب ها، علاوه بر زیبایی، کاربردهای خوبی هم دارند. مثلا فرصت این را برایتان فراهم می کنند که به عنوان افراد داخل یا بیرون ساختمان، بتوانید تا حدی به محیط آن طرف اشراف داشته باشید.

شیشه ای که در ساخت درب های لابی شیشه خور به کار می رود، معمولا از جنس شیشه های سکوریت است. این شیشه ها نشکن و مقاوم به ضربه هستند. به همین دلیل امنیت خیلی خوبی را برای ساختمان فراهم می آورند.

درب لابی ضدسرقت

درب لابی ضد سرقت

گاهی ممکن است اصلی ترین هدف شما از خرید یک درب لابی ساختمانی، افزایش ایمنی ساختمان است. در چنین شرایطی، حتما باید به سراغ خرید درب لابی ضدسرقت بروید. اگر درب ضد سرقت را می شناسید پس حتما می دانید که چه ساختار مستحکم و مقاومی دارد و می تواند جلوی هر گونه نفوذ غیرمجاز را بگیرد.

اما اصلی ترین ویژگی درب های لابی ضد سرقت چیست:

  • قبل از هر چیزی باید بدانید که سایز و ابعاد این درب ها نسبت به درب های ضد سرقت معمولی کمی بزرگ تر است.
  • بیشتر این درب های ضد سرقت لابی از جنس چوب های سنگین و مقاوم ساخته می شوند
  • عایق سازی صوتی آن ها بسیار خوب است
  • درب لابی ضد سرقت، عایق حرارت و سرما نیز می باشد.
  • طرح ها و نقش های روی درب لابی، تنوع خیلی خوبی دارند.
  • به طور کلی، درب های ضد سرقت لابی علاوه بر حفظ امنیت ساختمان، زیبایی بسیار زیادی هم دارند و برای دکوراسیون لابی نیز مفید می باشند.

درب لابی فلزی

یکی دیگر از انواع درب های لابی، درب لابی فلزی است. همان طور که از نامش نیز مشخص است، این درب ها از جنس فلزات مختلف مثل استیل ساخته می شوند. البته باید بدانید که این درب های لابی، مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و فشار دارند و طول عمرشان نیز بالاست.

به همین دلیل است که می توان با خیالی آسوده آن ها را خریداری کرد.

علاوه بر این درب لابی فلزی در دو نوع درب لابی تک لنگه و درب لابی 2 لنگه نیز عرضه می شوند. همان طور که مشخص است، درب های تک لنگه به طور کلی یک لنگه دارند که روی لولا می چرخد و باز می شود. درب های دو لنگه نیز، دارای یک لنگه ی ثابت و یک لنگه ی متحرک هستند. رفت و آمد از طریق لنگه ی بازشونده صورت می گیرد.

درب های لابی فلزی، می توانند طرح های جالب توجهی داشته باشند. البته بیشتر طرح های این درب ها، مینیمال و ساده است و به همین خاطر در دکوراسیون های مدرن بیشتر به چشم می آیند.

درب لابی فلزی

نکاتی که باید هنگام خرید انواع درب لابی ساختمانی به آن ها توجه داشته باشید

زمانی که تصمیم به خرید انواع درب لابی می گیرد، حتما حواستان به نکات زیر باشد:

  • قبل از هر چیزی، ابعاد چارچوب درب ورودی ساختمان را اندازه گیری کنید و سپس با توجه به آن، درب لابی مورد نظرتان را سفارش دهید.
  • به سراغ برندهای باکیفیت و معتبر بروید که از اصالت جنسشان اطمینان دارید.
  • یراق آلات درب لابی را از بهترین جنس های موجود در بازار تهیه کنید.
  • به جنس و طرح درب نیز توجه داشته باشید. بهتر است سبک و استایل ساختمان را در انتخاب درب لابی، مد نظر داشته باشید.
  • قیمت درب های لابی مختلف را بدانید. هر یک از این درب ها، با توجه به متریالی که در ساخت آن ها به کار رفته است، ممکن است قیمت های مختلفی داشته باشند.
  • یک فروشگاه معتبر را برای خرید درب های ساختمانی انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که درب لابی مورد نظرتان، از قفل و کلید ایمنی برخوردار است.

 سخن آخر

تمام این نکاتی که در این مطلب ذکر شد، در نهایت به شما کمک خواهد کرد که بهترین انتخاب ممکن را به هنگام خرید درب لابی داشته باشید. اما در صورتی که می خواهید همین الان اقدام به خرید درب لابی کنید، پیشنهاد ویژه ای برایتان داریم:

رستاچوب یکی از بهترین مجموعه های فروش درب های ساختمانی است که بهترین درب های لابی را نیز در اختیار دارد. تمام تلاش این مجموعه بر این است که جنس های با کیفیت و اصالت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. خدمات پس از فروش در این فروشگاه، با جدیت زیادی انجام می گیرد و به همین دلیل است که بهترین جا، برای خرید محسوب می شود. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها