|
کدخبر: 250596

چرا در ساختمان از رابیتس استفاده می‌شود؟

برای ساختمان‌سازی باید از تجهیزات و وسایل مختلفی استفاده کنیم. امروزه سقف‌های کاذب در طرح‌ها و شکل‌های متنوع در دکوراسیون منازل و ادارات از نمونه‌های بارز این تجهیزات هستند. سقف‌های کاذب انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها سقف کاذب رابتیس است. رابیتس از اجزای اصلی سقف‌های کاذب می‌باشد. این شبکه‌های فلزی با توجه به ساختاری که دارند، اجرای انواع سقف‌های کاذب را بسیار تسهیل می‌سازند. رابیتس که یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد در صنعت ساختمان محسوب می‌شود بسته به نوع مصرف، در انواع مختلفی تولید می‌شود که بر اساس معیارهایی هم‌چون وزن و تعداد ستون تقسیم‌بندی می‌شوند. بیش‌ترین مورد استفاده از رابیتس به دلیل هموارسازی سطح، برای ساخت سقف‌های کاذب است.

کاربرد رابیتس در ساختمان

رابیتس به دلیل کاربردهای فراوان و طراحی فوق العاده آن، یک سطح مناسب و چسبنده‌ی خوبی را شکل می‌دهند به‌طوری‌که بیش‌تر ملات‌ها از جمله ملات ماسه، سیمان و گچ به خوبی با آن درگیر شده و به آن می‌چسبد؛ از این رو بیش‌ترین مورد استفاده را در صنعت ساختمان از آن خود کرده است.

·        کاربرد رابیتس در سقف کاذب

این محصول به سبب انعطاف‌پذیری بالایی که دارد با خلاقیت و تنوع بیش‌تری می‌توان از آن استفاده کرد. در واقع برای ایجاد طرح‌های زیبا و خاص در سقف‌ها، رابتیس گزینه‌ی بسیار خوبی است. 

به منظور گچ‌کاری، ایجاد کارهای متنوع و مختلف تزئینی ازجمله ساخت گچ‌بری، دکوراسیون داخلی، ایجاد انواع آرک، گل‌های سقفی، اُپن آشپزخانه، ایجاد طرح‌های قوسی و مارپیچ برای نور مخفی و... رابیتس به عنوان سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سقف‌های کاذبی که از رابتیس استفاده می‌شود، نوع ۹ و ۱۱ آن را بیش‌تر به کار می‌برند. چرا که این دو مدل وزن کم‌تری دارند و به ایمنی و بالا بردن سرعت ساخت کمک خواهند کرد. در استفاده از رابتیس جهت سقف کاذب، اغلب از ملات گچ استفاده می‌شود، زیرا استفاده از آن مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. اما گاهی سبب می‌شود روند انجام فرآیند، طولانی‌تر شود.

رابیتس

·        کاربرد رابیتس در نما و ایجاد حجم‌های ساختمانی

به دلیل قرار داشتن نمای ساختمان در برابر عوامل خارجی مانند تابش نور آفتاب ، باران، باد و... ، باید توجه داشت که در نمای آن از مصالحی استفاده کرد که مقاومت بالایی در برابر این عوامل داشته باشند. رابیتس گزینه مناسبی جهت استفاده در نمای ساختمان می‌باشد. برای ایجاد سطوح دارای حجم در نمای ساختمان، شکل دادن انواع طرح‌های مختلف، جلو و عقب‌رفتگی نما، که باعث زیبایی در کار شده و طرح نمای ساختمان را متمایز می‌کند، از رابیتس استفاده می شود. رابیتسی که در نمای خارجی ساختمان استفاده می‌شود از نوع ۱۳ است، زیرا این نوع از رابتیس قابلیت نگه‌داری وزن ملات، سنگ و شیشه‌ای که قرار است در نمای بیرونی ساختمان به کار رود را دارد.

·        کاربرد رابیتس در جلوگیری از ترک

از رابیتس برای ترمیم و اصلاح ترک‌ها در ساختمان نیز استفاده می‌کنند. هم‌چنین برای قرارگیری بر روی دیوار‌ها و ستون‌های فلزی و بتنی به منظور درگیری مناسب با دیوار و ستون کاربرد دارد.

·        کاربرد رابیتس در کارهای پوششی و دیوارهای کاذب

به منظور پوشش روی تاسیسات اجرا شده از جمله لوله‌های آب و فاضلاب، آب باران، کانال‌های کولر و... از انواع رابیتس می‌توان استفاده کرد. هم‌چنین ساخت دیوارهای کاذب در کنار درب‌های آسانسور به همراه نصب سنگ بر روی آن مثالی از کاربرد رابیتس در این زمینه است.

·        کاربرد رابیتس در بتن‌ریزی

از دیگر کاربردهای رابیتس، استفاده از آن در نقاط قطع بتن‌ریزی به‌خصوص در فونداسیون است. این نقاط با توجه به اهمیت آن می‌بایست از قبل توسط مهندسین عمران مشخص شود. این موضوع به‌ویژه در بتن‌ریزی‌های حجیم کاربرد دارد. بتن‌ریزی به دلیل نشانه‌گذاری دقیق آن از مهم‌ترین و دقیق‌ترین مراحل ساخت در سازه‌ها می‌باشد از این رو در انجام این فرآیند از رابیتس استفاده می‌شود که از اتلاف وقت و انرژی نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

قیمت رابیتس

مزایای رابیتس

چشمه‌های کوچک و زیاد رابیتس به گونه‌ای است که اجازه‌ی جریان هوا، آب و نور را می‌دهد و هم‌زمان یک مانع فیزیکی برای مواد بزرگ‌تر ایجاد می‌کند که این مزیت موجب استفاده در ساخت قفس نیز می‌شود.

از دیگر مزایای رابیتس در مقایسه با ورق‌های فلزی عادی این است که لبه‌های بی‌حفاظ رابیتس کشش و انقباض بیش‌تری تحمل می‌کنند که منجر به استفاده از آن در کت واک و یا پوشش زهکشی می‌شود.

رابیتس از توری‌هایی نظیر توری مرغی با وزن برابر، بسیار مقاوم‌تر است، زیرا سطح بیش‌تری دارد. یکی دیگر از مزیت‌های آن، این است که رابیتس هیچ‌گاه به‌طور کامل بریده نشده و دوباره متصل نمی‌گردد و این موجب می‌شود تا مقاومت خود را حفظ کند در نتیجه این شبکه‌ی فلزی دارای مقاومت و دوام بالایی است. رابیتس می‌تواند بیش‌تر از یک ورق فلزی ساده فشار تحمل کند زیرا به خوبی می‌تواند این فشار را در سراسر ورق پخش کند.

خرید رابیتس در شهر مفتول

رونق گرفتن بازار خرید و فروش رابیتس به دلیل ایجاد بستری مقاوم و گسترده در سقف‌های کاذب و دیوار‌ها می‌باشد. با استفاده از رابیتس ترک خوردگی و فاصله افتادن در میان دیوار‌ها و سقف‌ها جلوگیری می‌شود. از این رو در خرید این محصول باید تمام دقت خود را به کار گیرید.

خرید رابیتس باید بر اساس نیاز ما و متناسب با مشخصات آن انجام گیرد. قیمت رابیتس گالوانیزه، همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، بر اساس تعداد "ستون" و مقدار "وزن" تعیین می‌شود. هر چه تعداد ستون و یا وزن آن بیش‌تر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود. برای خرید راویز علاوه بر قیمت، کاربرد آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. با این کار با کم‌ترین قیمت می‌توان به بهترین کارآیی از این محصول دست پیدا کرد.

توجه به کیفیت رابیتس یکی دیگر از عوامل مهم در خرید این محصول می‌باشد. راویز مورد نظر ما باید مقاومت و دوام بالایی در برابر زنگ‌زدگی یا عوامل مشابه داشته باشد. باید در هنگام خرید رابیتس کلیه این موارد را در نظر داشته باشید تا خریدی دقیق و مطمئن را تجربه کنید.

برای خرید این محصول می‌توانید به سایت شهر مفتول مراجعه کرده و یا با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید. شهر مفتول بزرگ‌ترین تولید‌کننده صنایع مفتولی در ایران با انواع محصولات توری، سیم خاردار، مفتول گالوانیزه و برخی محصولات ساختمانی مانند یونولیت، واتراستاپ، میلگرد و... است.

قیمت محصولات شهر مفتول همه روزه در سایت و پیج اینستاگرام این مجموعه به‌روز رسانی خواهد شد. برای استعلام قیمت پشم شیشه، تیرچه، اسپیسر، انواع توری‌های فلزی و محصولات مفتولی دیگر می‌توانید با شماره 1503 نیز تماس حاصل فرمایید.

 

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها