|
کدخبر: 266824

درباره نمای سیمان شسته بیشتر بدانید!

علاوه بر تزئینات و زیبایی فضای داخلی که از اهمیت بالایی برخوردار است، نمای بیرونی ساختمان نیز جز مواردی است که باید به زیبایی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نمای ساختمانی با توجه به مصالح و مواد اولیه‌ای که در ساختار آن استفاده شده است دارای انواع مختلفی است. یکی از این نماها که بیش از پیش رونق داشته و طرفداران بسیاری یافته است، نمای سیمان شسته است. این نمای سیمانی در هر رنگ و طرحی موجود است و شما می‌توانید به توجه به سلیقه و رنگ موردنظر خود آن را اجرا کنید.

در این مقاله درباره نحوه اجرا، مزایا و معایب نمای سیمان شسته توضیحات جامعی در اختیار شما قرار می‌دهیم. اگر شما هم علاقه مند هستید در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

نمای سیمان شسته چیست؟

نمای -سیمان

به احتمال زیاد نام نمای سیمانی سفید و نمای سیمانی رومی را شنیده‌اید، نمای شسته نیز یکی از انواع نماهای سیمانی است. در این نماها از پودر سنگ‌های گوناگونی استفاده می‌شود و همین موضوع باعث تغییر رنگ آن می‌شود. شما می‌توانید رنگ نهایی و پس زمینه نما را نیز با انتخاب انواع سیمان انتخاب کنید. در مرحله پایانی، سطح نما را با آب شستشو می‌دهند تا ترکیبات اضافی حذف شود، به همین دلیل این نما به نمای شسته معروف شده است.

مراحل اجرای نمای شسته

نمای -سیمان -۱

در ابتدا باید همه ناخالصی‌ها و موادی که باعث نچسبیدن سیمان به سطح زیر کار می‌شوند را جدا کرده و سپس با آستر زیرسازی کرد، سیمان بدون وجود آستر به سطح نمی‌چسبد. بعد از زیرسازی کل سطح ساختمان را شمشه می‌کنند یعنی با استفاده از شیشه سطح دیوار را به قسمت‌های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند. در نهایت داخل هریک از سگمنت‌ها را با ملات ماسه پر می‌کنند. در قسمت‌های لازم شما می‌توانید پودرهای سنگی رنگی را به ملات اضافه کنید. در نهایت بعد از حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه که سیمان گیرش اولیه را گرفت، با ابر خیس روی سطح را کاملا بشویید. این کار باعث می‌شود سیمان روی سطح شسته شده و پودرهای رنگی که در ترکیب ملات استفاده کرده بودید ظاهر شود.

بهتر است حدود ۳۰ سانتی متر از پایین کار را با سنگ نما پوشش دهید، زیرا سطح کار با زمین و عواملی چون برف و باران تماس بیشتری دارد و باید از ماده مقاوم‌تری برای پوشاندن آن استفاده کرد. استفاده از سیمان شسته در ناحیه تماس با زمین ممکن است پس از مدتی باعث تغییر رنگ و حتی پودر شدن و فرو ریختن قسمت‌هایی از نما شود و زیبایی ساختمان شما را از بین ببرد.

همان طور که توضیح داده شد، شما می‌توانید برحسب طرح و سلیقه خود از سیمان سیاه و سیمان سفید در نمای خود استفاده کنید. اکثر افراد به دلیل تمایل زیاد به رنگ‌های روشن، از سیمان سفید استفاده می‌کنند، به دلیل نیاز به مهارت درباره کار با سیمان سفید، هزینه نهایی آن نسبت به سیمان سیاه بیشتر است.

مزایا و معایب استفاده از نمای سیمان شسته

نمای- سیمان -۲

تا این قسمت با نحوه اجرای سیمان شسته و خود سیمان آشنا شدید، حال نوبت آن رسیده است که مزایا و معایب این روش نماکاری را نیز بدانید.

مزایا و نقاط قوت

  • مقاومت و استحکام بالا: نمای سیمان شسته نسبت به سایر نماهای سیمانی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. علت این امر مواد سازنده این نوع نما است. در نمای شسته علاوه بر سیمان از سنگدانه‌ها استفاده می‌شود که هر دو جز مصالح محکم و مقاوم هستند.
  • زیبایی و جذابیت: یکی دیگر از مزایای سیمان شسته، استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در اجرای آن است. برخلاف سایر نماها مانند نمای سیمانی سفید که به صورت تک رنگ اجرا می‌شوند، در نمای شسته می‌توان از رنگ‌های گوناگونی استفاده کرد.
  • این نوع نماها با شرایط جوی سازگار هستند، یعنی تغییرات آب و هوایی بر روی آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد. در حالی که بسیاری از نماها در دمای خیلی سرد و خیلی گرم دچار انبساط و انقباض و در نهایت ترک می‌شوند.
  • نحوه اجرا و نصب این نما بسیار آسان است و شما می‌توانید در زمانی کوتاه و با صرف هزینه و انرژی کم نماکاری را به اتمام برسانید.

معایب و نقاط ضعف

  • نمای سیمان شسته جذب گرد و غبار بالایی دارد، بنابراین زود تغییر رنگ می‌دهد.
  • این نما عایق مناسبی برای گرما و سرما نیست. علاوه بر این، نمی‌تواند در مقابل رطوبت نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهد. به همین علت بعد از اتمام کار، باید روی کار را با رنگ‌های نانو بی‌رنگ پوشش دهید.
  • یکی دیگر از معایب این نوع نما، سنگین کردن وزن ساختمان است. در این نما علاوه بر سیمان سنگریزه‌ها نیز حضور دارند که باعث بالا رفتن وزن نهایی ساختمان می‌شوند.

انجام نمای سیمان شسته خود را به چه گروهی بسپارید؟

بعد از آشنایی کامل با نمای سیمان شسته، وقت آن رسیده است با گروه مهندسی ایفا آذر نما آشنا شوید. این گروه فعالیت اصلی خود را حدود ۳۰ سال پیش آغاز کرده است و در این مدت زمان با انجام پروژه‌های متعدد و موفق بسیاری، توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را جلب کند.

این تیم مجرب تشکیل شده از ۵۰ مهندس حرفه‌ای معماری و عمران است که کارهای محاسباتی پروژه‌ را انجام می‌دهند و دارای ۵۰۰ استادکار است که کارهای عملیاتی پروژه را انجام می‌دهند. جالب است بدانید شرکت ایفا آذر نما علاوه بر انجام پروژه‌های داخلی، آماده همکاری و انجام پروژه‌های خارج از کشور نیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت شرکت مراجعه کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها