|
کدخبر: 265371

افزایش قیمت ۲۵ درصدی مواد شوینده در راه است؟

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کنندگان گفت: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای عطش مردم برای خرید و انبار کردن همه مواد از جمله مواد شوینده تصاعدی شد و مواد شوینده به‌ صورت کارتونی خریداری می‌کردند؛ اما در هفته‌های اخیر این عطش ریزش کرد و در حال حاضر بازار آرام است.

مرتضی جعفری، با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به‌صورت رسمی موافقت خود را با افزایش ۲۵ درصدی نرخ مواد شوینده اعلام نکرده است، افزود: انجمن صنایع شوینده از ابتدای سال ۲ مرتبه عرضه محصولات را با هدف افزایش نرخ محدود کردند از این‌رو نرخ مواد شوینده حدود ۲۵ تا ۷۰ درصد افزایشی شد.

وی تصریح کرد: انجمن صنایع شویندگان با توجه به بالا رفتن هزینه‌های سربار، نرخ ارز و مشکلات در تامین مواد اولیه تقاضای افزایش ۳۰ تا ۸۰ درصدی قیمت مواد شوینده را کردند اما سازمان حمایت با این تقاضا موافقت نکرد. تقاضای این انجمن برای افزایش نرخ مواد شوینده به این شرح است؛ افزایش ۷۰ درصدی نرخ مواد شوینده دستی، افزایش ۶۵ درصدی قیمت مواد شوینده ماشینی، افزایش ۶۰ درصدی نرخ مایعات دستشویی و ظرفشویی، افزایش ۵۰ درصدی نرخ شامپو و سایر محصولات شوینده، افزایش ۸۰ درصدی نرخ صابون و خمیر دندان.

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کنندگان با اشاره به عدم درج نرخ تولید در برخی مواد شوینده، تاکید کرد: برخی از تولیدکنندگان خود را ملزم به درج تاریخ تولید مواد شوینده می‌کند تا امکان افزایش نرخ بعد از موافقت سازمان حمایت فراهم شود. همچنین تولیدکنندگان مواد شوینده اقدام به عرضه محصولات به صورت سبدی می‌کنند به این معنا که کالاها پرمصرف را در کنار کالاهای کم مصرف جای می‌دهند و مشتریان ناچار هستند تا محصول را یک‌جا خریداری کنند.

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا میزان تقاضا برای خرید مواد شوینده افزایشی است؟ افزود: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای عطش مردم برای خرید و انبار کردن همه مواد از جمله مواد شوینده تصاعدی شد و مواد شوینده به‌ صورت کارتونی خریداری می‌کردند؛ اما در هفته‌های اخیر این عطش ریزش کرد و درحال‌حاضر بازار آرام است و مواد شوینده به وفور در انبارهای تولیدکنندگان موجود است و مصرف‌کنندگان بنا به نیاز خریداری می‌کند.

 جعفری در پایان خاطر نشان کرد: سازمان حمایت به صورت شفاهی با افزایش نرخ ۲۵ درصدی پودرهای دستی و ماشینی شویندگان مایع موافقت کردند اما هنوز نامه رسمی مبنی بر افزایش نرخ به‌دست توزیع‌کنندگان این مواد نرسیده است.

 

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    رییس اتحادیه غلط کرده با دولت ملت را داغ کردید هرروزفلان جنس افزایش می یابد خدال عنتتان کند

ارسال نظر