|
کدخبر: 265216

چرا روغن موتور تو بازار نیست؟

امروزه هر ماشین، ابزار آلات، سخت افزار، نرم افزار و ... علاوه بر مقیاس، اندازه، سختی، کاربرد و محیطی که در آن خدمات ارائه می کند، مراقبت، نگهداری، مراقبت و نیازهای ویژه ای دارد.

در دنیای امروز، فناوری، علم، ماشین‌آلات، ابزار، سخت‌افزار و نرم‌افزار در حال توسعه هستند و کار همه افراد در هر صنف، تجارت و موقعیتی را هر روز آسان‌ تر و راحت ‌تر می‌کنند.

خودرو ها مهم ترین عضو هر جامعه

یکی از مهم ترین، اصلی ترین و مهم ترین ماشین ها و ابزارهایی است که دنیای گذشته را در مسیرهای جدید و متفاوتی هدایت کرده و تمامی فعالیت ها، کسب و کارها، مشاغل، پیشرفت ها، اهداف و ایده ها را در مسیر درست هدایت کرده است خودرو ها هیتند که امروزه از تنوع و کاربرد بسیار متنوعی برخوردار هستند و در هر زمینه ای کاربرد داشته و روز به روز رو به پیشرفت هستند.

اتومبیل ها بسیار چالش برانگیز هستند و زندگی همه افراد در هر جامعه را تحت تأثیر قرار می دهند. بر خلاف گذشته، خودروها اکنون می توانند مسافت های طولانی را به راحتی و به سرعت توسط هر فردی با تخصص و کارایی تخصصی طی کنند و همچنین در حال مکانیزه کردن صنایع و مشاغل هستند به گونه ای که با افزایش جمعیت، بهره وری و کارایی صنعت بالاتر از قبل بوده است.

به همین دلیل خودروها مانند سایر امکاناتی که فعالیت ها و فرآیندهای کاری افراد را در تمامی رشته ها تسریع می بخشد، نیازمند مراقبت و نگه داری سخت افزار و اجزای آن برای شروع فرآیند بهره برداری، کاربرد و کارایی است.

خرید روغن موتور

دلایل لزوم روغن موتور

با توجه به اصول رانندگی و تداوم اصول و با توجه به بهترین فرآیند کاری خودروها، برای مدت طولانی یکی از مواد اولیه اصلی، مهم و اصلی خودروها، روغن موتور خودرو است که به دلیل تنوع خودرو ها و کارکرد آنها و توانی که باید خودرو ها خروجی داشته باشند روغن موتور ها از انواع متنوعی برخوردار هستند.

اندازه، مقیاس یا کاربرد موتور بدون روغن موتور معنایی نداشته و موتور بدون روغن موتور نمی تواند به کار خود ادامه دهد. هر سخت افزار، نرم افزار و ماشینی دارای هسته و مغزی است که وظیفه اصلی و تامین کننده اصلی انرژی است و به همین دلیل باید به نگه داری و مراقبت از آن هسته اصلی پرداخت و اصلی ترین عامل ادامه روند کار خودروها روغن موتور آنهاست.

از ابتدای تولید خودرو، موتور خودروها هسته های پیشران آنها بوده اند. وظیفه اصلی موتورها مشتعل کردن سوخت خودرو و انرژی دادن به سیلندرهای موتور برای ایجاد جریان مستقیم و بدون وقفه انرژی پیشرانه است.

به همین دلیل حفاظت، مراقبت و نگهداری از موتور خودروها از مهمترین و عمده ترین مسائلی است که برای این منظور و با فراهم آوردن شرایطی برای ادامه هر چه بهتر این روند باید مورد توجه قرار گیرد.

انواع روغن موتور

انواع روغن موتور

روغن موتور بستگی به عملکرد، کارایی، نوع کار انجام شده، محل کار و قدرت هر وسیله نقلیه، قدرت و بازدهی که دارا است برای حرکت و عملکرد صحیح قطعات خودرو باید به موتور اضافه شود.

به همین دلیل امروزه به دلیل تنوعات بسیار خودرو ها با انواع توان های خروجی، قطعات اصلی به کار رفته در آن ها، کار کرد آنها، وظایفی که دارند، محلی که در آنجا روند فعالیت خود را ادامه می دهند روغن موتورهای متنوع با نام، خاصیت و وظایف بسیاری طراحی و تولید می شوند که باید بنا به خودرو استفاده شده و مشخصات و ویژگی ها آن روغن موتور مناسب انتخاب و مورد استفاده قرار گرفته شود.

برند های سازنده روغن موتور

به دلایلی که در مطالب بالا به آنها پرداختیم امروزه در داخل کشور برند ها، شرکت ها و کارخانجات معتبر بسیار به تولید و عرضه انواع متنوع روغن موتور های رایج و صنعتی پرداخته اند که از جمل برند های موجود در بازار ایران می توان به برند های زیر اشاره کرد که یزدان اویل به ارائه تمامی محصولات این برند ها می پردازد.

شرکت بهران

شرکت نفت بهران سال هاست که در زمینه تولید انواع روغن فعالیت می کند. محصولات به راحتی، با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت در بازار موجود هستند که یزدان اویل ارائه دهنده سریع ترین و آسان ترین خدمات فروش روغن موتور بهران است.

شرکت ایرانول

این شرکت با کیفیت خوب و تجربه چندین ساله توانسته است رضایت بسیاری از مخاطبان را جلب کند و مشتریان خاص خود را دارد. روغن موتور ایرانول نیز در بین محصولات ارائه شده در فروشگاه یزدان اویل می باشد.

شرکت پارس

قدیمی ترین شرکت نفت ایران، شرکت نفت پارس است و با محصولات فراوان و کیفیت و قیمت مناسب نسبت به سایر شرکت ها و پالایشگاه ها توانسته است جایگاهی معتبر را در بازار باز کند و مخاطبان خاص خود را داشته باشد. روغن های زیادی مانند روغن هیدرولیک پارس بابک نیز از محبوب ترین روغن های صنعتی این برند هستند.

شرکت نفت سپاهان یا اسپیدی

این شرکت نیز دارای کیفیت بسیار بالا و کیفیت مناسبی برای محصولات خودرویی می باشد.

چرا روغن موتور در بازار موجود نیست؟

امروزه به دلیلی اینکه تنوع، تعداد، برند های تولید کننده خودرو ها، توان های خروجی خودرو ها، کارایی خودرو ها و... در زمینه ماشین آلات بسیار بسیار نسبت به گذشته افزایش یافته است و تامین، طراحی، تولید و عرضه روغن موتور های مخصوص برای هر یک از خودرو ها با مشکلات بسیاری برای هر کشوری رو به رو شده است.

ایران نیز از این مشکلات و چالش ها مستثنی نبوده و از جمله چالش ها و مسائلی که در زمینه روغن موتور های موجود در بازار بوجود آمده است کمبود روغن وتور در بازار کنونی است که از دلایل بسیاری برخوردار بوده و اصلی ترین دلیل آن به گفته مقامات مروبوطه و متخصص در این زمینه این کمبود ناشی از توزیع به شکل قطره چکانی و نظام سنتی توام با عدم مدیریت توسط تولید کنندگان است.

اما در حال حاظر نگرانی  از بابت کمبود روغن موتور به دلیل وعده های داده شده از سوی مقامات مربوطه وجود نداشته و علاوه بر آن می توان انواع روغن موتور ها را برای انواع خودرو ها با انواع کار کرد ها و ویژگی های مخصوص خود می توان از یزدان اویل با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انتخاب و خریداری کرد.

چرا روغن موتور در بازار نیست؟

کلام آخر

ما در مطلب بالا به بررسی مسائلی مانند مهم ترین عض هر جامعه یعنی خودرو ها، دلایل لزوم استفاده از روغن موتور، انواع روغن موتور ها، برند های سازنده روغن موتور در بازار ایران و دلایل اینکه چرا در بازار امروزی روغن موتور موجود نیست پرداختیم و مهم تری از آن به معرفی معتبر ترین و با کیفیت ترین ارائه دهنده محصولات خودرویی یعنی یزدان اویل پرداختیم.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • علی ارسالی در

    مطلب جالبی بود...

  • ناشناس ارسالی در

    ماسوال میپرسیم چرا روغن موتور نیست ،،شما انواع ماشین آلات که روغن مصرف دارن رو ت وضیح میدین؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها