|
کدخبر: 260967

راهنمای خرید رنگ ترافیکی؛ انواع رنگ‌های ترافیکی چه ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهایی دارند؟

اصناف راهنمای خرید رنگ ترافیکی؛ انواع رنگ‌های ترافیکی چه ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهایی دارند؟

خیابان‌ها، گذرگاه‌ها و جاده‌ها پر از علائم و خط‌کشی‌هایی هستند که با استفاده از رنگ‌ ترافیکی کشیده شده‌اند. این خطوط و نشانه‌گذاری‌ها حامل پیام‌هایی برای عابرین و راننده‌ها هستند و در پیدا کردن مسیرها و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به آن‌ها کمک می‌کنند. با توجه به اینکه نشانه‌گذاری‌ها اغلب در فضای باز و شرایط آب‌وهوایی متفاوت اجرا می‌شوند، به رنگی نیاز است که کیفیت و ماندگاری بالایی داشته و در برابر نور مستقیم خورشید، عبور و مرور خودروها و عابران، باران، برف، یخ‌بندان و... مقاوم باشد. این ویژگی‌ها را در رنگ‌های معمولی نمی‌توان یافت. بنابراین، رنگ‌های ترافیکی با ویژگی‌های مطلوب‌تر ساخته و عرضه شدند. در ادامه به‌طور گسترده‌تری به بررسی ویژگی‌ها، انواع و عوامل مؤثر بر قیمت خرید رنگ ترافیکی می‌پردازیم.

ماهیت و ویژگی رنگ‌های ترافیکی

سفارش رنگ ترافیکی به‌عنوان نوعی رنگ باکیفیت و ماندگاری بالا، عموماً برای رنگ‌آمیزی بر روی آسفالت، کف پارکینگ یا ورزشگاه‌ها و مواردی از این قبیل انجام می‌شود. رنگ‌های ترافیکی با استفاده از ترکیباتی مانند رزین آکریلیک، ترموپلاست، کلرو کائوچو و وینیل ساخته می‌شوند. این ترکیبات از مقاومت بالایی در برابر آب، اشعه‌های UV خورشید، رطوبت، اشیا تیز و دمای بالا برخوردارند و با محیط‌زیست سازگارند. بنابراین، با سفارش رنگ ترافیکی، دیگر نیازی به‌صرف هزینه‌های گزاف برای رنگ‌آمیزی مجدد خیابان‌ها و جاده‌ها نیست. زیرا این نوع رنگ در صورت عبور روزانه خودروها و تغییر شرایط آب‌وهوایی از بین نمی‌روند.

رنگ‌های ترافیکی قدرت نفوذ بالایی دارند و با نفوذ در سطح زیرین خود (آسفالت یا کف پارکینگ و ورزشگاه) دیرتر از بین می‌روند. درحالی‌که تابش مستقیم نور خورشید موجب از بین رفتن شفافیت و رنگ‌پریدگی در سایر رنگ‌ها می‌شود، انواع ترافیکی به دلیل مقاومت در برابر اشعه‌های UV خواص خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند. با توجه به عبور مردم و خودروها از روی خطوط رنگ، اصطکاک بالایی صورت می‌گیرد؛ اما مقاومت بالای رنگ‌های ترافیکی در برابر سایش، مانع از آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که موجب گران‌تر بودن قیمت رنگ ترافیکی در مقایسه با دیگر انواع رنگ می‌شود، سرعت بالای آن در خشک شدن است که از رنگی شدن تایرها جلوگیری می‌کند.

خیابان-ترافیک

انواع کاربرد رنگ‌های ترافیکی

خرید رنگ‌های ترافیکی برای کاربردهای مختلف، بسته به نوع آن‌ها انجام می‌شود. از طرفی هم، رنگ‌های ترافیکی را بر اساس نحوه اجرا، ترکیبات پایه‌ای و تک جزئی یا دوجزئی بودن، می‌توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. در اینجا کاربردهای مختلف رنگ‌های ترافیکی با توجه به نوع آن‌ها آورده شده است:

  • رنگ‌های ترافیکی سرد: اجرای این نوع رنگ بدون افزایش دما و در دماهای پایین انجام می‌شود. رنگ‌های ترافیکی سرد بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و عموماً از آن‌ها در معابری با عبور و مرور کمتر و پارکینگ‌های شخصی با اصطکاک پایین‌تر استفاده می‌شود.
  • رنگ‌های ترافیکی گرم: قیمت رنگ ترافیکی گرم به دلیل مقاومت و ماندگاری بیشتر آن در شرایط مختلف، گران‌تر است. این رنگ که پس از گرم شدن تا دمایی مشخص اجرا می‌شود، اغلب بر روی آسفالت به کار می‌رود.
  • رنگ‌های مبتنی بر روغن: در ساخت رنگ‌های مبتنی بر روغن، از مواد شیمیایی استفاده شده است. این نوع رنگ به دلیل مقاومت بالا در برابر دمای پایین، یخ‌بندان و آب‌وهوای بارانی، اغلب در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • رنگ‌های مبتنی بر حلال: رنگ‌های مبتنی بر حلال به دلیل مقاومت بالای خود در برابر سایش و سرعت در خشک شدن معروف هستند. استفاده از این نوع رنگ را اغلب در پیست مسابقات و کف انبارها مشاهده می‌کنیم.
  • رنگ‌های مبتنی بر آب: نوع دیگری از رنگ‌های ترافیکی وجود دارند که با آب شسته شده و به‌سرعت از بین می‌روند؛ بااین‌حال به دلیل سازگاری زیاد با محیط‌زیست، قیمت ارزان و سرعت بالا در خشک شدن، در برخی محیط‌های دور از رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکات خرید رنگ ترافیکی

در هنگام خرید رنگ‌های ترافیکی بهتر است آن‌ها را از میان محصولاتی با برندهای شناخته‌شده انتخاب کنید. یک برند شناخته‌شده این اطمینان را به شما می‌دهد که کیفیت و ماندگاری رنگ مورد نظر شما بالا است. بنابراین، هزینه شما به هدر نمی‌رود. از طرف دیگر، خرید رنگ باید در کنار خرید تینر و حلال با توجه به کاربرد آن انجام شود. عدم تناسب میان کاربرد و نوع رنگ، کارایی و ماندگاری لازم را ایجاد نمی‌کند و موجب اتلاف هزینه‌ها می‌شود. اگر رنگ مورد نظر شما با محیط‌زیست و سلامت افراد سازگار نباشد، استفاده از آن در برخی موارد می‌تواند خسارت‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد. درنهایت، قیمت رنگ مورد نظر خود را نیز با توجه به بودجه، دوام محصول و... مدنظر قرار دهید و بهترین مورد را انتخاب کنید.

قیمت رنگ ترافیکی

عوامل متعددی می‌توانند در تعیین قیمت رنگ‌های ترافیکی مؤثر باشند. ازجمله مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت در هنگام سفارش رنگ ترافیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع رنگ
  • برند رنگ
  • کیفیت رنگ
  • درصد دانه‌بندی رنگ
  • نوع حلال به‌کاررفته در رنگ

رنگ-خیابان

اهمیت سفارش رنگ ترافیکی از فروشگاه‌های معتبر

دلایل متعددی وجود دارند که مصرف‌کنندگان را مجاب به خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌کنند. با بهره‌گیری از خدمات یک فروشگاه معتبر می‌توان از کیفیت بالای محصولات اطمینان حاصل کرد. برای خرید یک رنگ باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه، معمولاً لازم است محصولات و برندهای مختلف را بررسی کرد. خرید از فروشگاه‌های معتبری مانند رنگ تهران به شما اجازه مقایسه سریع محصولات و قیمت‌ها را می‌دهد و در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند.

فروشگاه‌های معتبر همچنین پیگیری خرید و سفارشات را در صورت مشاهده هرگونه مشکل امکان‌پذیر کرده است. رنگ تهران برای کمک به بهبود تجربه خرید شما، امکان بهره‌گیری از مشاوره افراد متخصص و باتجربه را نیز ایجاد کره است. این در حالی است که با خرید از فروشگاه‌های غیر معتبر امکان پیگیری سفارشات وجود ندارد. بنابراین، ممکن است هزینه و زمان شما برای خرید یک محصل بی‌کیفیت تلف شود.

سخن پایانی

مهم نیست از رنگ‌های ترافیکی در چه محیطی استفاده می‌کنید، کیفیت هر رنگ به ‌نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، در صورت عدم آگاهی در زمینه رنگ‌های ترافیکی می‌توانید از دانش کارشناسان بهره بگیرید. امروزه با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید از خدماتی مانند مشاوره رایگان برای خرید انواع رنگ مثل ترافیکی، ساختمانی و رنگ پلی اورتان بهره‌مند شوید. توصیه می‌شود که مقایسه فاکتورهایی مانند قیمت، برند، کیفیت و ماندگاری را در هنگام خرید رنگ ترافیکی فراموش نکنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها