|
کدخبر: 251888

زمان آغاز طرح ویژه وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: طرح ویژه وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی با پنج اولویت کالایی از ۱۵ فروردین ماه امسال آغاز می‌شود که لوازم یدکی و قطعات خودرو در اولویت نخست اجرایی طرح خواهد بود.

اصناف زمان آغاز طرح ویژه وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق

«سیدرضا فاطمی‌امین» در جلسه بررسی راهکارهای مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو  افزود: لوازم یدکی خودرو، لوازم‌خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات، پنج اولویت نخست اجرایی این طرح در سطح کشور خواهند بود.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه توزیع اقلام کالایی در کشور، عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی است که به علت کیفیت پایین، مشکلات و آسیب‌هایی را متوجه مصرف‌کننده نهایی می‌کند. از سوی دیگر موضوع قاچاق یکی از موانع اصلی مشکلات اقتصادی مانند تولید و اشتغال است.

وزیر صمت تصریح کرد: همه اقدامات در نظر گرفته شده در قالب این طرح به صورت مستمر و هفتگی رصد و پایش خواهد شد و به صورت مرحله به مرحله و با متناسب‌سازی اقتضایی طرح پیش خواهیم رفت.

فاطمی‌امین اعلام‌کرد: در گام نخست اجرای این طرح، مقابله با عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم یدکی خودرو از هفته آینده در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

وی ادامه‌داد: در جلسه هماهنگی که امروز با حضور نمایندگان دستگا‎ه‌های مسوول از جمله معاونت قضایی دادستانی کل کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان ملی استاندارد، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی و غیره تشکیل شد، جزئیات اجرایی طرح که در جلسات قبلی مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته بود، بررسی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر مقابله با کالای قاچاق و تقلبی، نتایج مثبت اقتصادی دیگری از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش تولید و همچنین تامین امنیت مصرف‌کنندگان در استفاده از کالاهای موجود در سطح بازار به‌ویژه در حوزه لوازم یدکی خودرو نیز محقق خواهد شد.

فاطمی‌امین توضیح‌داد: اجرای این طرح با اولویت‌های تعیین شده می‌تواند در کاهش‌ آثار زیان‌بار کالای قاچاق در اقتصاد کشور اثرگذار باشد، بنابراین به‌طور حتم با جدیت تمام در وزارت صمت دنبال خواهد شد تا منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص به شکل مناسبی محقق شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها