|
کدخبر: 251176

جزئیات مهم درباره قیمت برنج خارجی

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: تا اواسط اسفند ماه ۱۴۰۰، ۸۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده بود و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۳۰۰ هزار تن برنج در بنادر مراحل ترخیص را طی می‌کردند.

مسیح کشاورز، در خصوص راهکاری جهت کاهش التهابات و ثبات قیمت برنج در سال ۱۴۰۱، گفت: باید دوره ممنوعیت واردات برنج برداشته شود، زیرا به برنج خارجی ارز نیمایی تعلق می‌گیرد و در حال حاضر به اندازه کافی گران شده است از طرفی نیز به اندازه نیاز وارد کشور می‌شود.

وی افزود: همچنین در پایان فصل برداشت فاصله قیمتی برنج خارجی با برنج ایرانی خیلی کم بوده بنابراین واردات برنج خارجی برای برنج ایرانی تهدیدی ایجاد نمی‌کند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج بیان کرد: برنج خارجی و هر کالایی که از خارج وارد کشور می‌شود دارای شناسنامه است و به راحتی قابل رصد بوده این در حالی است که برنج ایرانی شناسنامه‌دار نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قیمت برنج خارجی ثابت است و اگر دولت ارز نیمایی را گران نکند و تعرفه‌ها را کاهش دهد همچنین ارزش افزوده نیز از برنج برداشته شود برنج خارجی با قیمت و کیفیت مناسب بدست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

کشاورز عنوان کرد: تا اواسط اسفند ماه ۱۴۰۰، ۸۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده بود و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۳۰۰ هزار تن برنج در بنادر مراحل ترخیص را طی می‌کردند برای فروردین ماه ۱۴۰۱، ۲۵۰ هزارتن برنج خارجی را برای توزیع به بازار برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها