|
کدخبر: 243385

امروز؛ پایان مهلت ثبت کارتخوان ها در سامانه مالیاتی

مودیان جهت ساماندهی کارتخوان‌ها که یکی از مواد قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است، تا پایان امروز فرصت دارند.

اصناف امروز؛ پایان مهلت ثبت کارتخوان ها در سامانه مالیاتی

به گزارش اکونا پرس، امروز آخرین مهلت ثبت نام کارتخوان‌ها به سامانه مالیاتی است و تا کنون تصمیمی برای تمدید این زمان اعلام نشده است. این را محمد برزگری مدیر دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفته است.

تا ظهر دیروز ۴ میلیون و ۶۳۷ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل شده و ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار دستگاه نیز درخواست غیر فعال سازی داده اند. یعنی از ۱۱ میلیون دستگاه پوزی که در کشور وجود دارد، در مجموع ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار دستگاه کارتخوان تعیین تکلیف شده اند. همچنین، بانک مرکزی تاکنون اقدام به قطع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه کارتخوان که دارای صاحبان فوتی یا بدون تراکنش را به علت فوت دارنده یا تراکنش صفر قطع کرده است.

طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، تمام دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های فروش باید به کد مالیاتی متصل باشند، به همین دلیل سازمان امور مالیاتی به تمامی دارندگان دستگاه کارتخوان تا پایان بهمن مهلت داده تا دستگاه‌های خود را در سامانه مودیان مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir ثبت کنند.

مودیان تا ۳۰ بهمن مهلت دارند اقدام به اتصال دستگاه کارتخوان به سامانه مالیاتی کنند و اگر کسی اقدامی نکند دستگاه کارتخوان او قطع می‌شود.

منبع: اکوناپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها