|
کدخبر: 243346

اطلاعیه جدید وزارت اقتصاد درباره درگاه اینترنتی

تمامی کارفرمایان صنفی لازم است تا با مراجعه به درگاه اینترنتی my.tax.gov.ir و از طریق شماره ملی خود نسبت به ساماندهی دستگاه های کارتخوان بانکی خود اقدام کنند. اتاق انصاف ایران به مهمترین سوالاتی که کارفرمایان در این زمینه دارند پاسخ داده است.

بنا بر ابلاغیه وزارت امور اقتصادی و دارایی، لازم است تا کارفرمایان صنفی با مراجعه به درگاه اینترنتی my.tax.gov.ir و مشاهده تمام پذیرنده‌های خود، نسبت به در خواست غیرفعال سازی، حذف یا ثبت جدید اقدام کنند.

لازم به ذکر است با عنایت به ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و تناظر بین آنها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی است. لیکن هنوز تعدادی از دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی توسط مودیان مالیاتی تعیین تکلیف نشده و حسب قانون، بانک مرکزی می‌بایست نسبت به غیرفعال سازی آن‌ها اقدام کند.

با این توصیف برخی سوالات از سوی کاربران مطرح شده است که در ادامه به پاسخ برخی از این سوالات خواهیم پرداخت:

سری اول سوالات متداول در خصوص ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی (ایجاد تناظر بین درگاه‌های پرداخت الکترونیک با فعالیت اقتصادی):

۱- نشانی درگاه ملی خدمات الکترونیکی برای مشاهده فهرست کارتخوان یا الصاف پرونده مالیاتی کجاست؟

– پاسخ: https://my.tax.gov.ir

۲- اتباع خارجی چگونه می‌توانند دستگاه‌های کارتخوان خود را مشاهده و الصاق به پرونده کنند؟

– پاسخ: زیرساخت لازم به آدرس https://management.tax.gov.ir/Public/Login طراحی و در اختیار ادارات می‌باشد با مراجعه به اداره مالیاتی و ثبت شماره همراه در این پنجره می‌توانند امکان ثبت نام و ورود به درگاه ملی را داشته باشند.

۳- اشخاصی که جهت ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک پیامک نام کاربری و کلمه عبور دریافت نمی کنند، مشکل چیست؟

– پاسخ: در ساعات دیگر مجدد وارد سامانه شوید اگر همچنان دریافت نشد و اطمینان حاصل شده که شماره موبایل ثبت شده در سیستم با کد ملی مطابقت دارد باید از طریق سازمان پیگیری شود.

۴- اگر اشخاص با نام کاربری و رمز عبور اولیه و همچنین با رمز جدید (بعد از انتخاب گزینه فراموشی رمز) نتوانند وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی شوند، مشکل چیست؟

– پاسخ: ممکن است ترافیک ورود به سامانه امکان ورود آن لحظه به شما ندهد، در زمان بعد مجدد سعی نمایید.

۵- آیا اشخاص حقوقی نیاز به ثبت نام برای ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک دارند؟

– پاسخ: خیر. اشخاص حقوقی برای ورود از شناسه ملی و رمز عبور کد اقتصادی می‌توانند وارد شوند.

۶- در صورتی که دستگاه کارت‌خوان بانکی در منوی سامانه پذیرنده‌های بانکی در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی قرار نگیرد؟

– پاسخ: اطلاعات تکمیلی همه پذیرنده‌ها توسط بانک مرکزی اعلام و در سامانه ثبت شده‌اند و تمامی بهره‌برداران از دستگاه‌های کارت‌خوان با مراجعه به منوی مذکور تمامی کارت‌خوان‌های ثبت شده به نام و کد ملی خود را مشاهده خواهند کرد. در صورت عدم وجود با شرکت خدمات دهنده کارت‌خوان پیگیری لازم صورت می‌پذیرد.

۷- در صورت مشاهده کارت‌خوان‌هایی که در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی متعلق به مودی نباشد چه اقداماتی باید انجام داد؟

– پاسخ: اطلاعات بارگزاری شده در سامانه از طرف بانک مرکزی است که ممکن است در سال‌های گذشته کارت‌خوان دریافت و به بانک شرکت پذیرنده تحویل داده شده باشد و یا مربوط به ترمینال یا سوئیچ متفاوت باشد.

۸- دستگاه کارت‌خوان به نام کارپرداز گرفته شده و هدف درآمد زایی نیست، تکلیف چیست؟

– پاسخ: نسبت به غیرفعال سازی آن اقدام نموده و به نام شرکت مجدد دستگاه کارت‌خوان دریافت کنند.

۹- خطای (مودی گرامی با توجه به اینکه ثبت نام‌هایی که برای آن‌ها پذیرنده متناظر وجود دارد هنوز تکمیل نشده است امکان تایید نهایی این فرایند وجود ندارد)؟

– پاسخ: مودیان می‌بایست نسبت به تعیین تکلیف همه پایانه‌ها اقدام و گزینه تایید نهایی را انتخاب نمایند. همچنین احتمال دارد که پذیرنده به پرونده‌ای الصاق شده که تکمیل نیست، لذا پرونده را تکمیل سپس تایید نهایی انتخاب یا به یک پرونده تکمیل شده الصاق شود.

۱۰- تکلیف وراث اشخاص فوت شده در خصوص ثبت دستگاه کارت‌خوان متوفی چیست؟

– پاسخ: می‌بایست نسبت به غیرفعال‌سازی آن اقدام نمایند.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها