|
کدخبر: 240961

قیمت برنج خارجی در بازار

شرکت بازرگانی دولتی ایران با در نظر گرفتن یارانه‌های دولتی، هر کیلوگرم برنج هندی را کیلویی ۲۲۰۰۰ تومان و هر کیلو برنج تایلندی را ۱۱۰۰۰ تومان عرضه می‌کند.

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد محاسبات قیمت تمام شده انواع برنج خارجی با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ ارز بازار نیما نشان می‌دهد حداقل هزینه تمام شده انواع برنج وارداتی موجود در سبد توزیع شرکت متبوع در حال حاضر بدون احتساب سود واردکننده، سودعمده فروش، سودخرده فروشی و هزینه‌های مالی برای هر کیلوگرم برنج ۱۱۲۱ هندی ۲۵۷۶۲ تومان، هر کیلو گرم برنج ۱۱۲۱ پاکستانی ۲۸۲۵۴ تومان و برنج B ۱۰۰ تایلندی، ۱۵۵۰۴ تومان است.

 شرکت بازرگانی دولتی ایران با در نظر گرفتن یارانه‌های دولتی، هر کیلوگرم برنج هندی را کیلویی ۲۲۰۰۰ تومان، برنج پاکستانی ۲۳۰۰۰ تومان و هر کیلو برنج تایلندی را ۱۱۰۰۰ تومان عرضه می‌کند که به ترتیب با قیمت‌های ۲۴۰۰۰ تومان، ۲۵۰۰۰ تومان و ۱۲۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

به علت امکان سوء استفاده طرف‌های تجاری از اطلاعات قیمت‌های مورد قبول در حین مذاکرات تجارت خارجی، شرکت بازرگانی دولتی از انتشار ریزهزینه‌ها و قیمت‌های هدف در بازار مبدا معذور است؛ اما آمادگی دارد ریز اطلاعات را به صورت محرمانه و با اخذ تعهد عدم انتشار در اختیار رسانه‌های مختلف قرار دهد.

توزیع برنج تنظیم بازار از فردا در فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور آغاز می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر