|
کدخبر: 233144

چای کیسه ای در بازار چند؟ + جدول

چای‌کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای از آنجا که زود آماده و دم کردنش آسان است در بسیاری از خانه‌‌‌‌‌‌‌ها و حتی شرکت‌ها و اداره‌‌‌‌‌‌‌ها استفاده می‌شود. شاید زمانی‌که مخترعان چای‌کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای از آن به‌عنوان «نگهدارنده برگ چای» نام بردند، فکر نمی‌کردند این‌گونه جای خود را در هرجای دنیا باز کند.

چه چای‌کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای بخریم؟ آیا می‌توان از کیفیت آن مطمئن بود؟ چای‌کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای هرچند که زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد اما جای چای دم‌‌‌‌‌‌‌کرده را نمی‌گیرد، به همین دلیل افرادی که روی رنگ‌‌‌‌‌‌‌وبوی چای حساس هستند معمولا از چای دمی استفاده می‌‌‌‌‌‌‌کنند اما با پیشرفت ماشین‌‌‌‌‌‌‌آلات صنعتی کیفیت چای‌کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای هم افزایش یافته‌‌‌‌‌‌‌است.

چای-کیسه ای

 مزایای چای‌کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای

عنصری که در دوران مدرن از دست بشر خارج است زمان است و اولین مزیت چای‌کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای صرفه‌‌‌‌‌‌‌جویی در زمان است. آسان است که یک کیسه‌‌‌‌‌‌‌چای را درون فنجان قرار دهید و پس از چند دقیقه آماده شود تا آنکه حدود 15دقیقه منتظر دم‌کشیدن چای بمانید. اگر اهل دم‌‌‌‌‌‌‌کردن چای باشید حتما از دردسرهای جدا‌کردن برگ‌‌‌‌‌‌‌ یا به اصطلاح تفاله چای اطلاع دارید، با چای‌کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای سختی‌‌‌‌‌‌‌های صاف‌کردن چای از بین می‌رود و عملا فرآیند دم‌کشیدن بسیار ساده‌‌‌‌‌‌‌سازی شده‌‌‌‌‌‌‌است.

همینطور این محصول برای تهیه چای یخی عالی است. دم‌‌‌‌‌‌‌کردن چای یخی مخصوصا اگر با میوه باشد کار سخت و زمانبری است و چای‌‌‌‌‌‌‌های کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای آن را به‌‌‌‌‌‌‌قدری راحت کرده که می‌توان چای یخی را برای جشن و مراسم هم تدارک دید.

معایب

بزرگ‌ترین مشکل چای‌‌‌‌‌‌‌های کیسه‌‌‌‌‌‌‌ای این است که طعم و عطر را به‌خوبی منتقل نمی‌‌‌‌‌‌‌کند. این کیسه‌‌‌‌‌‌‌ها کوچک هستند و به همین دلیل محتویات درون آن فشرده شده، این در حالی است که برگ‌‌‌‌‌‌‌های چای با رها و منبسط‌شدن در آب جوش عطر و طعم را منتقل می‌‌‌‌‌‌‌کنند و وقتی فضای زیادی برای چرخیدن در آب ندارند در نتیجه طعم و عطر به‌‌‌‌‌‌‌خوبی منتقل نمی‌شود. همینطور برخلاف چای‌‌‌‌‌‌‌های کامل برگ، کیسه‌‌‌‌‌‌‌های چای معمولا حاوی برگ‌‌‌‌‌‌‌های شکسته، گردوغبار و توده‌‌‌‌‌‌‌های ایجاد‌شده در روش تولیدی است که به آن CTC می‌گویند. ماشین‌‌‌‌‌‌‌های بزرگ غلتکی برگ‌‌‌‌‌‌‌های چای را به قطعات کوچک تبدیل می‌‌‌‌‌‌‌کنند که در کیسه‌‌‌‌‌‌‌های چای قرار می‌گیرد. متاسفانه، این روند منجر به تخریب ترکیبات سالم مانند L-theanine و آنتی‌اکسیدان‌‌‌‌‌‌‌های ذاتی گیاه چای می‌شود که به سم‌زدایی و بهبود سلامت کلی کمک می‌کند. البته اگر از برند با‌کیفیت و مشهوری خرید کنید، می‌‌‌‌‌‌‌توانید با اطمینان از آن استفاده کنید.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها