|
کدخبر: 232168

قیمت لپ تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون تومان در بازار

قیمت لپ تاپ در بازار ایران روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر تعداد کمی لپ تاپ با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون به فروش می‌رسند.

نوسانات بازار ارزی تاثیر بسیار زیادی بر قیمت لپ تاپ و گوشی دارد و به همین دلیل این روز‌ها قیمت لپ تاپ‌های برند‌های مختلف در بازار کشور به شدت افزایش یافته است و لپ تاپ‌های ارزان کمتری در بازار یافت می‌شود.

در حالی که این روز‌ها کمتر لپ تاپی در بازار ایران با قیمت پایین‌تر از ۱۵ میلیون تومان پیدا می‌شود، اما تعداد کمی از لپ تاپ‌ها وجود دارند که قیمت آن‌ها پایین‌تر ۱۰ میلیون تومان است و برای افرادی که فعالیتی تخصصی با لپ تاپ ندارند، به صرفه هستند.

در حال حاضر لپ تاپ‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان صرفا برای کار‌های روزمره مثل وب‌گردی و کار با نرم افزار‌های معمولی مثل ورد، اکسل و … مناسب هستند و برای انجام فعالیت تخصصی‌تر باید به سراغ لپ تاپ‌های بالای ۲۰ میلیون تومان رفت.

قیمت لپ تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون تومان در بازار ایران:

قیمت-لپ-تاپ

براساس گزارش‌های به دست آمده بیشترین برند‌های لپ تاپ که در ایران به فروش می‌رسند، لپ تاپ‌های برند مطرح جهان لنوو و ایسوس هستند که تعدادی از مدل‌های این دو برند قیمت‌های مناسب‌تری نیز دارند.

لنوو یا ایسوس؟

لنوو و ایسوس دو برند پرفروش بازار ایران هستند، چرا که دارای تنوع مدلی بسیار بالا و کیفیت نسبتا خوبی هستند و البته قیمت‌های مناسبی نسبت به دیگر برند‌های لپ تاپ در بازار ایران دارند.

قیمت لپ‌تاپ‌های ایسوس کمی بالاتر از محصولات لنوو هستند، چرا که به نظر می‌رسد لپ تاپ‌های ایسوس از کیفیت بالاتری برخوردارند و همچنین خدمات پس از فروش لپ تاپ‌های برند ایسوس از شرکت مادر پشتیبانی می‌شود.

اکثر محصولات ایسوس با گارانتی یکپارچه (آواژنگ، سازگار و حامی) ارائه می‌شوند که در این سال‌ها عملکرد خوبی داشته است. اما محصولات لنوو از نظر گارانتی، تنوع بیشتری دارند و گاهی یک محصول آن با چند گارانتی مختلف و با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه شده است.

با وجود اینکه شاید لپ تاپ‌های ایسوس کیفیت بیشتری نسبت به لنوو دارند، اما در برخی از موارد محصولات لنوو کیفیت بهتری داشته‌اند. لنوو محصولات خود را معمولا با قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات ایسوس عرضه می‌کند که این به دلیل بازار رقابتی میان این دو برند و سایر برند‌های تولید کننده لپ تاپ است.

مقایسه لپ تاپ‌های ایسوس و لنوو به دلیل تنوع مدل‌های لپ تاپ این دو شرکت کار آسانی نیست. هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز خود، از میان این دو برند و برند‌های دیگر، لپ‌تاپ مورد نظر خود را انتخاب کند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها