|
کدخبر: 230090

افزایش قیمت عجیب مربا در بازار!

قیمت مربا‌های پرمصرف در ۳‌ماه گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مشاهدات میدانی مقایسه قیمت انواع مربا در سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد، این محصول که از اصلی‌ترین اقلام مصرفی خانوارهاست همچنان در مسیر افزایش قیمت در حال حرکت است و قیمت درج شده روی تولیدات جدید بیشتر برند‌ها در مقایسه با شهریورماه، افزایش نشان می‌دهد.

قیمت مربای آلبالو از میانگین ۱۷ هزار تومانی برای هر ۳۰۰ گرم به میانگین ۲۵ هزار تومانی رسیده و هر کیلو از این مربا هم‌اکنون دست‌کم ۸۳ هزار تومان قیمت دارد. مربای هویج، دیگر مربای پرفروش و به‌صرفه از لحاظ اقتصادی است که معمولا کمترین قیمت را در میان همتایان خود دارد.

میانگین قیمت شیشه‌های ۳۰۰ گرمی این مربا تا شهریورماه ۱۵ هزار تومان بود، ولی تولیدات امروز این محصول در وزن گفته‌شده، حداقل ۱۸ هزار تومان قیمت دارند و هر کیلوگرم از این مربا به قیمت ۶۰ هزار تومان رسیده است.

دیگر انواع مربا قیمت‌های بالاتری در مقایسه با این دو نوع دارند. مربای بالنگ از جمله مربا‌های به نسبت گران است که هر کیلوگرم از آن بیش از ۱۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت انواع مربا از اسفند پارسال تا امروز در بعضی برند‌ها بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. برند اصالت ازجمله برند‌های دارای بیشترین رشد قیمت بوده که قیمت شیشه‌های ۸۲۰ گرمی مربای به این برند از ۲۵.۵۰۰ تومان در زمستان پارسال به ۵۲ هزار تومان در تولیدات جدید رسیده است.

بعضی برند‌ها هم به افزایش قیمت ۶۰ - ۵۰ درصدی اکتفا کرده‌اند تا همزمان با رشد تورم و کاهش قدرت خرید، بتوانند سهم بازار خود را حفظ کنند.

برند کامور که محصولات رژیمی آن قیمت به نسبت بالایی دارند کمترین رشد قیمت را در ۹‌ماه گذشته داشته و مقایسه قیمت یک سال اخیر محصولات این برند حاکی از افزایش ۲۲ درصدی قیمت‌هاست.

قیمت-مربا

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها