|
کدخبر: 229778

مقایسه قیمت انواع میوه در تره بار و سطح شهر +جدول

براساس نرخنامه سازمان میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع گوجه فرنگی اعم از بوته‌ای، خوشه‌ای و گلخانه‌ای در میادین با ۲.۳۰۰ تومان کاهش از هر کیلوگرم ۱۱.۵۰۰ تومان به ۹.۲۰۰ تومان رسیده است.

 نرخنامه جدید سازمان میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران با تغییراتی جزئی در قیمت و افزوده شدن پرتقال توسرخ به جمع میوه‌ها منتشر شد که براساس این نرخنامه از روز گذشته قیمت لیموشیرین در میادین ۸۰۰ تومان اضافه شده، اما دیگر میوه‌ها نسبت به نرخنامه پیشین تغییر قیمتی نداشته‌اند. عرضه پرتقال توسرخ نیز با قیمت هر کیلوگرم ۱۱.۵۰۰ تومان از روز گذشته در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده است.

در بخش سبزی و صیفی هم قیمت گوجه فرنگی بعد از چندماه حرکت رو به بالا سرانجام کاهش یافته است. براساس نرخنامه جدید، قیمت انواع گوجه فرنگی اعم از بوته‌ای، خوشه‌ای و گلخانه‌ای در میادین با ۲.۳۰۰ تومان کاهش از هر کیلوگرم ۱۱.۵۰۰ تومان به ۹.۲۰۰ تومان رسیده و قیمت گوجه فرنگی گیلاسی و زیتونی هم بدون تغییر مانده است.

براساس این گزارش، قیمت پیاز سفید با ۶۰۰ تومان کاهش از ۶.۵۰۰ تومان به ۵.۹۰۰ تومان رسید و قیمت پیاز زرد و پیاز قرمز هم ثابت ماند. در هفته اول دی‌ماه، قیمت انواع میوه، سبزی و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره‌بار تهران در مقایسه با میانه پاییز کمی افزایش یافت و میوه‌های زمستانه ازجمله انار، پرتقال، سیب زرد و قرمز، نارنگی، خرمالو و لیموشیرین نسبت به یک‌ماه و نیم پیش افزایش قیمت داشتند. با این حال مقایسه قیمت انواع میوه در میادین و سطح شهر نشان می‌دهد اختلاف بها در تمامی اقلام میوه بالای ۵۰ درصد و در برخی میوه‌ها بیش از ۱۰۰ درصد است.

هندوانه، گریپ‌فروت و بیشتر ارقام پرتقال میوه‌هایی هستند که در میادین با قیمت زیر ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شوند درحالی‌که در بیشتر مناطق شهر تهران قیمت هر کیلوگرم از این میوه‌ها حدود ۳۰ هزار تومان است. خرمالو، ازگیل و انار به‌ترتیب با هزارتومان، ۲۲ هزار تومان، ۱۸ هزار تومان و ۱۶.۲۰۰ تومان گران‌ترین میوه‌های زمستانه میادین هستند.

قیمت-میوه

منبع: همشهری

ارسال نظر