|
کدخبر: 229013

نقش برند در آینده شرکت | موسسه حقوقی و ثبتی رامونا

اصناف نقش برند در آینده شرکت | موسسه حقوقی و ثبتی رامونا

امروزه داشتن یک برند مناسب به قدری حائز اهمیت است؛ که دوره های آموزشی مختلفی در رابطه با آن برگزار می شود. برای شروع یک کسب و کار تنها ثبت شرکت کافی نیست. این شرکت تازه به ثبت رسیده مانند کودکی تازه متولد شده می باشد، که برای رشد و شکوفایی نیاز به توجه و رسیدگی های زیادی دارد. یکی از اقدامات بسیار مهم و ضروری پس از تاسیس شرکت، ثبت برند است. اگر می خواهید از اهمیت ثبت برند در موفقیت و ماندگاری کسب و کارتان مطلع شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تعریف برند

برند یک واژه ی انگلیسی است و به معنای یک طرح یا نماد خاص است که خدمات و محصولات مشابه را از همدیگر متمایز می کند. برند باعث شکل گیری هویت سازمان می شود. از این جهت در رشد و شکوفایی شرکت نقش بسیار پر رنگی خواهد داشت.

مصرف کنندگان با شنیدن نام برند، محصولات و یا خدمات خاصی برایشان تداعی خواهد شد. به عنوان مثال با شنیدن نام آیدین به یاد شکلات، با شنیدن نام احمد به یاد چای و با شنیدن نام همراه اول به یاد خدمات مخابراتی می افتید. مثال هایی از این قبیل بسیار زیاد است.

تعاریف بسیار زیادی در رابطه با برند ارائه شده است. هر کس بر اساس دانش و تحلیل خودش تعریفی از برند ارائه داده است. به عنوان مثال اگر از حسابداران و مدیران مالی در مورد برند سوال کنید، آن را به عنوان دارایی های نامشهود سازمان تعریف می کنند.

در معماری برند به صورتی کامل به بررسی برند و تعریف برند پرداخته شده است. دیوید آکر به عنوان یکی از شخصیت های تاثیر گذار در برند، تعریفی بسیار کامل و علمی از برند ارائه داده است. او برند را به صورت زیر تعریف کرده است:

«ساختاری که یک مجموعه به وسیله آن، سبد برندهای خود یا پورتفولیوی برندهای خود را سازماندهی می‌کند».

در حوزه ی تعریف برند با سه موضوع بسیار مهم و اساسی برند محصول، برند خدمت و ارزش پیشنهادی برند مواجه خواهید شد که به طور مختصر آن ها را توضیح خواهیم داد.

  • برند محصول

برای درک بهتر برند محصول یا همان Product Brand  کافی است نگاهی به محصولات شرکت های مختلف بیندازید. به عنوان مثال برند ال جی (LG) را به خاطر بیاورید، این برند محصولات مختلفی در حوزه ی لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی تولید می کند که برای همه ی آن ها از برند LG استفاده می کند. اما برخی دیگر از شرکت ها هستند که محصولات شان را با نام های مختلف به بازار فروش عرضه می کنند. به عنوان مثال محصولا کرست، باتری دوراسل، ژیلت مجیک تری و یا فیوژن و پوشک پمپرز همگی محصولات شرکت پروکتر اند گمبل (P & G) می باشد.

  • برند خدمت

برندسازی برای خدمت با برند سازی با محصول گرچه در یک طیف قرار دارند، اما متفاوت از هم می باشند. Service Brand یا برند خدمت برای ارائه ی سرویس های خدماتی به مصرف کنندگان می باشد. شاید ایجاد تمایز بین برند محصول و برند خدمت کمی سخت باشد. اما این دو تفاوت هایی با هم دارند.

  • ارزش پیشنهادی برند

ارزش پیشنهادی برند را از دو دید صاحب برند و مشتری می توان بررسی کرد. ارزش پیشنهادی برند و یا Brand Value Proposition از لحاظ تبلیغات و توضیحاتی که صاحب برند می دهد و همچنین احساس رضایتی که مشتری از استفاده از آن محصول و یا دریافت خدمت دارد تعییت می شود.

مزایای ثبت برند

حالا که با تعریف برند آشنا شدید، می توانید راحت تر مزایا و اهمیت ثبت برند را درک گنید. ثبت برند مانند رتبه بندی شرکت یکی از اقدامات بسیار حیاتی در جامعه ی تجاری امروز می باشد.

تنوع بسیار زیاد محصولات در بازارهای امروز باعث پیچیدگی های تجارت شده است. مصرف کنندگان برای اطمینان به یک محصول و انتخاب آن برای مصرف به نام و نشان آن توجه خواهند کرد.

پس داشتن یک نام تجاری می تواند مهر تاییدی بر کیفیت و برتری محصولات نسبت به نمونه های مشابه باشد. در صورت استفاده از محصول و راضی بودن از کیفیت محصولات، برند شما برای همیشه در ذهن مشتری حک خواهد شد و هنگام خرید مجدد نام برند شما در ذهنش تداعی خواهد شد و سراغ محصول دیگری نخواهد رفت.

با استفاده از برند می توانید محصولات خود را از محصولات مشابه در بازار متمایز کنید. برند یک ابزار بسیار قدرتمند در بازاریابی و تبلیغات به حساب می آید.

با گذشت زمان و بیشتر شناخته شدن برند، به همان نسبت به ارزش برند شما افزوده خواهد شد و دیگر شرکت ها برای سرمایه گذاری در شرکت شما و استفاده از قدرت تجاری شما با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

یکی دیگر از مزیت های بسیار عالی برند ایجاد مصونیت قانونی در برابر افراد متقلب و سود جو است. اگر افرادی دیگری چه ناخواسته و چه با نیت قبلی از محصولات و خدمات شما استفاده کنند، می توانید از آن شکایت کنید. قانون آن ها را متخلف شناسایی خواهد کرد و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

در نهایت می توان مزایای ثبت برند را به صورت زیر، خلاصه وار بیان کرد:

  • ایجاد اعتماد و اطمینان در مصرف کننده
  • ماندگاری در ذهن
  • تداعی کننده میزان خدمات شرکت
  • افزایش درآمد و سودآوری بیشتر
  • افزایش ارزش افزوده سهام شرکت
  • ایجاد تمایز بین محصولات مشابه
  • ایجاد یک موقعیت تثیت شده در بازار
  • بازاریابی بهتر و اصولی تر
  • امکان اعطا نمایندگی به دیگر افراد
  • جذب سرمایه گذاری
  • برخورداری از حمایت قانونی
  • برخورداری از مزایای اقتصادی
  • ثبت برند بین المللی و ورود به دنیای تجارت جهانی

نحوه ثبت برند

حالا که با مزایای ثبت برند آشنا شدید و متوجه شدید که داشتن برند تا چه میزان برای ماندگاری و تثبیت موقعیت در بازار ضروری است، همین حالا با رامونا تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن و کمترین هزینه برایتان برندتان را به ثبت برسانند.

ثبت برند در ایران به دو صورت فارسی و لاتین برای اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می شود. با ارسال مدارکتان و هدفتان از ثبت برند مشاوره های صحیح را دریافت خواهید کرد.

مشاوران و کارشناسان این موسسه مدارک لازم برای ثبت برند و همچنین نحوه ی تنظیم درخواست و ترتیب مراحل را برایتان به طور دقیق بیان خواهند کرد.

ثبت برند در ایران در حوزه های مختلف و در طبقات مختلفی انجام می شود. در حال حاضر 45 طبقه مختلف برای ثبت برند توسط مرجع ثبت برند معرفی شده است.

هزینه ثبت برند و مدت زمان ثبت برند در هر طبقه متفاوت می باشد. به همین دلیل توصیه می شود که حتما قبل از هر گونه اقدامی از یک نفر متخصص در این باره سوال کنید.

انجام امور ثبتی در عین سادگی نکات بسیار ریزی را در بر می گیرد. به همین دلیل موسسات مشاوره ای زیادی در این زمینه فعال می باشند که برای تسهیل این مسیر به کمک صاحبان مشاغل آمده اند.

موسسه رامونا با بیش از ۱۲ سال سابقه می تواند راهنمایی های بسیار مفید و دقیقی انجام دهد. برای دریافت مشاوره و مطرح کردن سوالات خود در این زمینه با این موسسه تماس بگیرید.

برای انجام تمامی امور حقوقی و ثبتی در سرتاسر ایران میتوانید به وبسایت ثبت رامونا به آدرس اینترنتی www.sabtramona.ir  مراجعه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها