|
کدخبر: 228433

افزایش قیمت این محصول پرطرفدار

رب گوجه‌فرنگی در طول ماه‌های اخیربا نوسان‌های قیمتی همراه شده است.

اصناف افزایش قیمت این محصول پرطرفدار

 در مورد این موضوع دلایل مختلفی از جمله کاهش کشت گوجه در فصل سرما و همچنین صادرات آن مطرح شده است. در همین حال میر رضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با دفاع از افزایش قیمت کنسروهای رب گوجه‌فرنگی گفت: «با وجود افزایش ۴ برابری قیمت گوجه‌فرنگی، قیمت رب گوجه‌فرنگی حدود ۲ برابر شده است و بنابراین آن‌طور که گفته می‌شود این محصول در بازار گران نشده است.»

وی در خصوص گرانی رب گوجه‌فرنگی در ماه‌های اخیر گفت: «باید بدانید که صنایع کنسروی اصولا مشمول قیمت‌گذاری نیست. به این معنا که ما نمی‌توانیم قیمت‌گذاری کنیم. با وجود این قیمت‌ها را کنترل می‌کنیم قیمت واحدهای برند مطرح کشور را زیر نظر داریم. امسال گوجه‌فرنگی که تحویل کارخانه دار داده می‌شد حدود ۴ برابر شده بود؛ یعنی گوجه‌فرنگی امسال نسبت به سال قبل ۳۰۰درصد گران‌تر شد و علتش هم خشکسالی و از سوی دیگر کشت کم بود و به تبع نبودن گوجه‌فرنگی باعث بالا رفتن قیمت گوجه‌فرنگی شد. البته در مرحله بعد افزایش ۲ برابری قیمت رب مربوط به ملزومات بسته‌بندی، مزد کارگری و... نیز بوده است.»

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: «حرف ما این است که افزایش قیمت رب گوجه‌فرنگی نسبت به افزایش سایر کالاها مناسب و قابل قبول بوده است و بنابراین آن طور که گفته می‌شود گران نشده است.» میررضوی در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت اخیر رب گوجه‌فرنگی تا چه حد متاثر از صادرات این محصول است گفت: «صادرات مقوله دیگری است و تنها در صورتی ممکن است موجب افزایش قیمت شود که رب فله‌ای صادر شود. با وجود این در حال حاضر فقط رب استیک صادر می‌شود و به هیچ عنوان رب فله‌ای که عمدتا برای مصرف داخلی است صادر نمی‌شود. بنابراین تاثیری روی قیمت داخل ندارد.»

قیمت‌های فروش

در ادامه قیمت فروش برخی از انواع کنسرو رب گوجه‌فرنگی را که از سایت‌های دیجی کالا و ایمالز به دست آمده مشاهده می‌کنید: رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی چین چین ۳۴‌هزار و۸۰۰، رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی مکنزی ۳۵ هزار، رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی طبیعت ۳۸ هزار، رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی خوشبخت ۳۲ هزار، رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی ماهوند ۳۵ ‌هزار و ۸۰۰، رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی روژین ۳۱‌هزار و ۵۰۰، رب گوجه ۸۰۰ گرمی دلپذیر (کلیددار) ۱۷‌هزار و ۵۰۰ و رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی دلند با قیمت ۲۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها