|
کدخبر: 223762

قیمت میز و صندلی غذاخوری در بازار ( ۱۶ آذر )

انسان در طول یک شبانه‌روز معمولا سه مرتبه نیاز به صرف غذا دارد. هرچند این تعداد ممکن است به ۵ مرتبه هم برسد.

اصناف قیمت میز و صندلی غذاخوری در بازار ( ۱۶ آذر )

 خوردن غذا در هر کشوری آداب و فرهنگ خاصی دارد. در ایران چه در گذشته وچه در زمان حال، بسیاری از خانواده‌ها غذای خود را نشسته روی زمین و به اصطلاح دور یک سفره میل می‌کردند. این روشی است که طی قرن‌ها، بسیاری از مردم به آن عادت کرده‌اند.

میز و صندلی غذا خوری چند؟

اما در بیشتر کشورها مردم تمایل دارند وعده‌های غذایی خود را روی میز و صندلی میل کنند. به همین دلیل این کشورها به ندرت برای صرف غذا روی زمین می‌نشینند. به این ترتیب نشستن روی میز و صندلی مخصوص غذا خوردن، تبدیل به فرهنگ شده است. در ایران نیز از سال‌ها قبل برای بسیاری از خانواده‌ها استفاده از میز و صندلی غذا خوری رایج شده است. اما با این حال آنها نیز معمولا به هنگام پذیرایی از میهمان و زمانی که جمعیت از تعدادی بالا برود مجبور خواهند شد که به سنت قدیمی بازگشته و روی زمین غذا بخورند. به دلیل افزایش تقاضا خصوصا در دو دهه اخیر، بازار نسبتا بزرگی برای فروش میز و صندلی‌های غذاخوری در کشور ایجاد شده است.

انتخاب بهترین کیفیت

گاهی انتخاب از میان انواع میز ناهارخوری سخت می‌شود چون از لحاظ جنس، شکل ظاهری و اندازه خیلی متنوع هستند. یکی از موارد‌ بسیار مهم برای انتخاب میز ناهارخوری، جنس آن است. خوشبختانه در این مورد محدوده انتخاب خریدار بسیار وسیع است. از میز ناهار خوری شیشه‌ای گرفته تا‌ ام دی اف و چوبی، فلزی یا مدل‌هایی که ترکیبی از این چند مواد اولیه برای ساختن آنها به کار گرفته شده است. همه و همه می‌توانند به عنوان مواردی مناسب برای فضای منزل شما انتخاب شوند. بسته به سلیقه شما و نوع فضایی که در آن هستید یا می‌خواهید آن را دکورکنید، انتخاب‌های متفاوتی وجود دارد. اما سلیقه و انتخاب بسیاری از مردم صندلی ومیز غذاخوری چوبی است.

این انتخاب به نظر می‌رسد بهترین باشد به خاطر فواید آن که مهم‌ترین آنها این است که چوب نمای زیبایی دارد و برخی از نمونه‌های خوب آن استحکام مناسبی هم دارند و تا سال‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد. از سوی دیگر در این نوع، به دلیل رنگ‌پذیری تنوع رنگ بیشتری نیز وجود دارد و حتی می‌توان مات یا براق بودن رنگ را انتخاب کرد. بنابراین به صورت کلی و خلاصه، مزایای میزهای ناهارخوری چوبی شامل زیبایی فوق‌العاده، تنوع رنگ، رنگ شدن کامل، عمر بالا، کیفیت عالی و از معایب آن نیز می‌توان به مقاوم نبودن در برابر رطوبت و حرارت و استحکام کمتر نسبت به فلز اشاره کرد.

 توصیه‌های قبل از خرید

مثل بسیاری از لوازمی که خریداری می‌کنید، برای میز و صندلی غذاخوری هم باید قبل از خرید به نکاتی توجه کنید. برخی از مهم‌ترین آنها این است که به مواد و مصالح مورد استفاده در طراحی و ساخت آنها توجه کنید. به این دلیل که صندلی‌های میزناهارخوری مدام در حال جا به جا شدن هستند و ممکن است در اثر برخورد با دیگر پایه‌ها و حتی دیگر قسمت‌های خانه دچار آسیب شوند.

در مورد اتصالات در ساخت نیز باید دقت کافی شود. در مرحله بعد رنگ آمیزی میز و صندلی‌های غذاخوری نیز بسیار مهم است.

در ابتدا این رنگ باید با محیط اطراف و سایر وسایل همخوانی داشته باشد. جنس تشکچه‌ها و نشیمن نیز باید مناسب باشد تا در موقع استفاده آزاردهنده نباشد.

 به طراحی پایه‌ها و تکیه گاه صندلی‌های ناهار‌خوری دقت داشته باشید. در نهایت نیز از آنجا که بیشتر جامعه شهر نشین در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و فضای کمتری هم در محیط زندگی وجود دارد، پس باید نوع و نمونه ای را انتخاب کنید که فضای زیادی را اشغال نکند.

 قیمت میز و صندلی

در بازار بسته به کیفیت و نوع ساخت، قیمت‌های متنوعی برای میز و صندلی‌های غذا خوری وجود دارد. در ادامه برخی از آنها را می‌خوانید. میز و صندلی ناهار خوری چوبی گرد ۴ نفره مدل کم جا ۲.۰۰۰.۰۰۰، میز و صندلی ۶ نفره ناهارخوری چوبی سلطنتی مدل رئال۷.۴۰۰.۰۰۰، میز و صندلی ۶ نفره کابین دار نوژا کم‌جاچوب ۴.۳۰۰.۰۰۰، معرق چوبی ۴ نفره مدل چپندر۴.۹۰۰.۰۰۰، چوبی ۴ نفره مدل اسپرسان۳.۸۰۰.۰۰۰، ست ۴ نفره ایرانی میز و صندلی پلاستیکی ۱.۷۰۰.۰۰۰، ست میز ناهار خوری ۴ نفره شیشه ای ۳.۵۵۰.۰۰۰، مدل مبلی ۴ نفره ۷.۲۰۰.۰۰۰، ۴ عدد صندلی ناهار خوری لهستانی ۱.۴۰۰.۰۰۰ و میز ناهارخوری ۲ نفره ایکیا مدل TARNO ۱.۳۳۰.۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. میز و صندلی‌های غذاخوری را در بیشتر شهر‌ها و در خیابان‌های اصلی می‌توان پیدا کرد اما در تهران چند مرکز مهم مثل میدان حسن آباد، مرکز فروش مبل یافت آباد و راسته فروش مبل دلاوران از مهم‌ترین مراکز فروش به شمار می‌روند.

 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر