|
کدخبر: 223120

اعلام قیمت شیرینی شب یلدا

با نزدیک شدن به شب یلدا، بازار خرده‌فروش‌ها نیز آماده می‌شود تا مواد غذایی و محصولاتی را که در این شب استفاده می‌شود به دست مصرف‌کننده برساند.

اصناف اعلام قیمت شیرینی شب یلدا

در کنار آجیل، انواع شیرینی نیز در این شب خریداری می‌شود. به همین دلیل این صنف می‌تواند بخشی از زیان‌های حاصل از پایین بودن فروش خود در طول سال را، در شب یلدا پوشش دهند. به همین مناسبت یکی از فعالان بازار قنادی‌های تهران در این خصوص صحبت و تاکید کرده قیمت شیرینی تا پایان سال افزایش نمی‌یابد. علی بهره‌مند  گفت: «‌قیمت دستوری نمی‌تواند در حوزه قنادی کارآمد باشد. امروز برای واحد قنادی نرخ اعلام می‌شود و یک هفته بعد قیمت مواد اولیه افزایش می‌یابد و اصلا امکان‌پذیر نیست که به صورت دستوری قیمت نهایی را تعیین کنیم.»

وی افزود: «‌اگر دولت قیمت مواد اولیه تولید را ثابت نگه دارد، تولیدکننده به هیچ‌وجه به سمت افزایش قیمت نمی‌رود زیرا افزایش قیمت، منجر به کاهش تقاضا می‌شود.»

این فعال بخش خصوصی در ادامه درباره قیمت شیرینی گفت: «‌اکنون قیمت شیرینی بالاست به این دلیل که مواد اولیه گران است و طبیعتا با این مواد اولیه، قیمت نهایی محصول هم گران می‌شود که اصلا به نفع قنادان نیست. در حال حاضر قیمت شیرینی‌های پرمصرف حتما باید مصوب انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و اتاق اصناف باشد که متاسفانه امروز قیمت را اعلام می‌کنیم یک هفته بعد قیمت مواد اولیه ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. قیمت مابقی شیرینی‌ها را خود واحد صنفی تعیین می‌کند.»

بهره‌مند درباره آخرین قیمت‌ها نیز گفت: «‌آخرین قیمت‌ها در مرداد ماه ابلاغ شد که بر این اساس، قیمت شیرینی‌ تر برای واحدهای درجه یک ۷۸ هزار تومان و برای واحدهای درجه دو ۶۰ هزار تومان، قیمت شیرینی زبان، پاپیون و دانمارکی برای واحدهای درجه یک ۶۵ هزار تومان و برای واحدهای درجه دو ۵۰ هزار تومان و قیمت کیک یزدی برای واحدهای درجه یک ۴۹ هزار تومان و برای واحدهای درجه دو ۳۹ هزار تومان است.» به گفته وی بنا نیست قیمت شیرینی شب یلدا افزایش داشته باشد و قنادی‌ها باید با نرخ مصوب اقدام به فروش کنند. این مسوول بخش شیرینی‌‌فروشی و کافه ‌‌قنادی تهران در پایان گفت: «‌با توجه به اینکه واحد صنفی نمی‌تواند قیمت این محصولات را راسا تعیین کند به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه مجبور می‌شود کیفیت را تنزل دهد.»

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها