|
کدخبر: 222632

قیمت رب در بازار دو برابر شد!

حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش دو برابری قیمت رب گوجه از ابتدای سال تا آذرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

اصناف قیمت رب در بازار دو برابر شد!

قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه در پانزدهم فروردین ۱۴۰۰ قیمت رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و قیمت نیز با دستور سازمان حمایت درج می شد، گفت: در ۱۵ تیرماه این قیمت به ۲۵ و اول شهریور به ۳۰ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه در آذر و دی ماه ۱۴۰۰ این رقم به نزدیک ۴۰ هزار تومان رسیده است، افزود: هیچ کالای مصرفی بدون اجازه سازمان حمایت قیمت گذاری نمی شود و این تخلف است.

حسنی با اشاره به افزایش قیمت ۷۷ درصدی رب گوجه فرنگی از ابتدای سال تا امروز گفت: ما تولید کم نداریم بلکه به وفور گوجه فرنگی تولید می شود و به عراق و افغانستان و... کیلویی ۸ هزار تومان صادرات داریم.

وی از آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی ابراز خوشنودی کرد و گفت: روزانه ۱۰ ها کامیون گوجه فرنگی صادر می شود.

خاصه که فصل برداشت گوجه بوشهر و سپس هرمزگان است ولی در واقعیت این گوجه فرنگی با غلظت بالا به روسیه صادر می شود و هر کیلو تا ۳۰ هزار تومان در بشکه های ۲۲۰ کیلویی به دست روس ها می رسد.

حسنی ادامه داد: سمی که ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلو خریداری می شد، تا یک و نیم میلیون تومان به فروش می رسد و به همین نسبت قیمت قوطی و پلاستیک و نایلون و... افزایش یافته و همه دست به دست هم داده اند که با افزایش نرخ رسمی گوجه فرنگی رو به رو باشیم.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها