|
کدخبر: 216068

قیمت و خرید انواع کمپرسور باد صنعتی از ایران کمپرسور

اصناف قیمت و خرید انواع کمپرسور باد صنعتی از ایران کمپرسور

یکی از مهمترین ابزارهای صنعتی برقی کمپرسورها می‌باشند که از آنها به جهت افزایش سیالاتی که قابیلت تراکم پذیری دارند استفاده می‌شود. اصلی ترین کاربرد کمپرسور صنعتی متراکم سازی گازها به جهت افزایش فشار تولیدی می‌باشد. قیمت انواع کمپرسور باد صنعتی نیز با توجه به حجم مخزن آنها که از 10 لیتر شروع می شود متفاوت می‌باشد. ایران کمپرسور تولید کننده انواع کمپرسورهای صنعتی در شرق کشور می‌باشد که با ارائه گارانتی یک ساله بدون هیچ قید و شرطی خیال شما را بابت خریدتان راحت می‌کند.

مهمترین ابزارهای صنعتی کدامند؟

ابزارآلات صنعتی به سه دسته اصلی برقی، بادی و بنزینی تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌بندی براساس نیروی محرکه‌ای که با آن کار می کنند انجام می‌شوند که در ادامه به توضیح مختصر درباره هریک می پردازیم.

ابزارآلات صنعتی برقی

ابزارآلات صنعتی برقی، شارژی نیز می‌باشند و هنگام قطع شدن برق مشکلی به جهت استفاده از آن ها پیش نخواهدآمد. مهمترین ابزارهای صنعتی برقی موارد زیر می‌باشد:

کمپرسور باد

کمپرسور باد با تولید هوای فشرده در صنایع کاربردهای مختلفی دارد.

دریل شارژی

از این دستگاه نیز برای سوراخ کردن استفاده می@شود که دارای انواع متخلفی می‌باشد.

فرز برقی

فرز برقی در صنایع تراشکاری و برشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای تیز کردن دستگاه های دیگر نیز استفاده می‌شود.

دستگاه جوشکاری

دستگاه جوش در صنعت برای جوش دادن یا اتصال دو قطعه فلزی به یکدیگر استفاده می‌شود.

کمپرسور-۲

ابزارآلات صنعتی بادی

این نوع از ابزار صنعتی که با فشار باد کار می‌کنند استهلاک بسیار پایینی دارند و در خط تولید کارخانه های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مهمترین ابزار صنعتی بادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میخکوب بادی

از ابزارهای پرکاربرد در صنایع نظیر نجاری و کابینت سازی میخکوب بادی می‌باشد که کمک بسزایی به صنعت گران فعال در این حوزه می‌کند.

پولیشر بادی

این ابزار جهت سایش سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جغجغه بادی

در صنعت برای سفت‌کردن و بستن پیچ‌ها از جغجغه بادی استفاده می‌شود.

ابزارآلات صنعتی بنزینی

ابزارآلات صنعتی بنزینی جزء ابزارآلات صنعتی سنگین می باشند که در مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این ابزار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چکش تخریبی بنزینی

از این ابزار جهت تخریب اجسام سخت همانند سازه های بتنی استفاده میشود.

اره زنجیری بنزینی

این ابزار صنعتی در هر دو نوع برقی و بنزینی وجود دارد که کاربرد بیشتر آن در باغبانی و نجاری می باشد.

ژنراتور

این ابزار نیز بنزینی است و نحوه کار آن به این صورت است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و بیشتر در بیمارستان ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کمپرسور باد صنعتی

کمپرسور باد در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و همین اهمیت و کاربرد آنها باعث شده که در انواع مختلف تولید شوند. انواع کمپرسور باد صنعتی را می توان بر اساس عملکرد به دو دسته زیر تقسیم بندی نمود:

  1. کمپرسور دینامیکی
  2. کمپرسور جابجایی مثبت

کمپرسورهای دینامیکی خود به دو دسته کمپرسورهای گریز از مرکز و کمپرسورهای محوری دسته بندی می شوند. کمپرسورهای جابجایی مثبت نیز شامل دو نوع کمپرسورهای روتاری و رفت و برگشتی می باشند که هر کدام از آنها دارای انواع مختلفی هستند.

کمپرسور باد صنعتی دینامیکی

کمپرسورهای صنعتی دینامیکی با جریان ثابت و فشار ثابت کار می کنند و کوچکترین تغییر در فشار ورودی در ظرفیت آن تاثیر زیادی می گذارد. کمپرسور باد صنعتی دینامیکی در دو مدل محوری و گریز از مرکز تولید می شوند که نوع گریز از مرکز آن همان سانتریفیوژ می باشد و گاز موجود در آن با استفاده از نیروی گریز از مرکز دستگاه فشرده می شود.

کمپرسور باد صنعتی جابجایی مثبت

این نوع کمپرسورها با محصور کردن حجم معینی از گاز و کم کردن منطقه حجم محصور شده  فشار را بیشتر می کنند. کمپرسور باد صنعتی رفت و برگشتی که به سیلندر پیستونی نیز معروف است، از قدیمی ترین نوع کمپرسورها هستند که دارای دو نوع یکطرفه و دوطرفه می باشند.

کمپرسور-۳

انواع کمپرسورهای صنعتی از لحاظ سیستم روانکاوی

کمپرسور باد صنعتی را علاوه بر تقسیم بندی بر اساس عملکرد می توان بر اساس سیستم روانکاوی آنها به دو دسته روغنی و بدون روغن تقسیم بندی نمود:

  1. بدون روغن
  2. روغنی

کمپرسور باد صنعتی بدون روغن

در این نوع کمپرسورها هیچ گونه پمپ روغنی وجود ندارد و تمامی قطعات آن به وسیله هوا روانکاری می شوند. از جمله کمپرسورهای بدون روغن می توان به کمپرسور باد مخصوص دندانپزشکی اشاره کرد.

کمپرسور باد صنعتی روغنی

کمپرسورهای باد صنعتی روغنی دارای پمپ روغن می باشند و روغن از طریق پمپ به بخش های مختلف دستگاه منتقل می شود. در این نوع دستگاه امکان روغن کاری توسط شخص نیز وجود دارد اما این نکته را فراموش نکنید که پمپ روغن دستگاه به خودی خود، تا کوچکترین قطعات را روغن کاری می کند.

قطعات مختلف کمپرسور باد صنعتی

کمپرسورهای صنعتی دارای قطعات مختلفی هستند که از اصلی ترین آن قطعات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور

اصلی‌ترین قطعه مورد نظر در هر کمپرسوری موتور می‌باشد. قبل از خرید کمپرسور صنعتی باید درباره انتخاب آن به چند سوال پاسخ دهید. اینکه نیازتان از خرید کمپرسور مدل روغنی آن است یا بدون روغن؟ برق محلی که میخواهید کمپرسور را در آن قرار دهید تک‌فاز است یا سه‌فاز؟ نیاز است که کمپرسور به صورت دائم کار کند یا خیر؟ و بسیاری از سوالات دیگر که در قیمت کمپرسور باد نقش بسزایی دارد.

مخزن

به صورت معمول کمپرسور باد صنعتی میزان فشار بین 8 الی 13 بار را می‌تواند تحمل کند. این مخازن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می توانند حجم بالایی از فشار هوا را تحمل کنند و منفجر نشوند.

سنسور حرارتی

مناسب ترین و بااطمینان ترین گزینه جهت فراهم نمودن امنیت در کمپرسور باد صنعتی سنسورهای حرارتی هستند چرا که با افزایش دمای داخل کمپرسور سنسور فعال شده و علاوه بر هشدار به تکنسین ها، کمپرسور را به صورت خودکار خاموش می کند.

شیر یکطرفه

وظیفه این شیر انتقال هوای فشرده شده به پشت کمپرسور و فشردن فنرهای موجود در دستگاه می‌باشد که بدین وسیله هوای فشرده به درون مخزن انتقال یابد.

سوپاپ اطمینان

برای جلوگیری از ورود هوای پرفشار اضافه و برقراری امنیت بیشتر در کمپرسور باد صنعتی از سوپاپ اطمینان استفاده می‌شود. هنگامی که فشار هوای مخزن بالا رود این سوپاپ فعال می شود و هوای اضافه را به بیرون هدایت می کند.

قیمت انواع کمپرسور باد صنعتی

پرفروش‌ترین کمپرسورهای باد صنعتی موارد زیر می باشد. برای دریافت قیمت انواع کمپرسور باد صنعتی می‌توانید به وب‌سایت ایران کمپرسور مراجعه نمایید.

  • کمپرسور باد صنعتی 150 لیتری 2 موتوره
  • کمپرسور باد صنعتی 250 لیتری بی صدا
  • کمپرسور باد صنعتی 750 لیتری بدون روغن
  • کمپرسور باد صنعتی 500 لیتری تسمه ای

خرید کمپرسور باد صنعتی

برای خرید کمپرسور باد صنعتی باید به پارامترهای مختلفی توجه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین و باکیفیت ترین خرید را انجام دهید. دو فاکتور و پارامتر مهم در خرید کمپرسور باد توجه به حیطه کاری و نوع فعالیت شما می‌باشد. این دو پارامتر فشار و ظرفیت مخزن کمپرسور باد صنعتی می‌باشد. شما می‌بایست با توجه به نیاز کارتان دستگاهی با فشار مناسب تهیه کنید و از پرداخت هزینه‌های اضافی خودداری کنید. همچنین باید به ظرفیت مخزن کمپرسور مورد نظر نیز توجه کنید. برای این منظور می توانید از کارشناسان مجرب فروش ایران کمپرسور (https://irancompressor.com) کمک بگیرید تا مناسب ترین گزینه را به شما معرفی کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها