|
کدخبر: 214096

تخم مرغ رسما گران شد +‌ قیمت جدید

قیمت تخم مرغ بنابر اعلام قبلی از امروز (چهارشنبه، ۱۴ مهر) به صورت رسمی افزایش یافت.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اعلام این خبر گفت: قیمت هر شانه تخم‌مرغ در میادین اصلی به ۴۳ هزار تومان رسیده است. این در حالی که تا پیش از این قیمت هر شانه تخم‌مرغ در این مراکز توزیع ۳۶ هزار تومان بود.

در این میان، تاخیر در تامین، بارگیری و ارسال نهاده‌های دامی دولتی، این روزها بلای جان مرغداران شده؛ به گونه‌ای که قیمت تخم مرغ در بازار، به کیلویی ۶۰ هزار تومان هم رسیده است.

ن‌طور که برخی فعالان این صنعت می‌گویند ذرت و سویای موردنیاز تولیدکنندگان در سامانه بازارگاه حدود دو ماه است که به درستی تامین نمی‌شود و نهاده‌ها نیز با تاخیر یک ماه تا ۴۰ روز به دست مرغداران می‌رسد.

تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان صنعت طیور و دامپروری همواره چالش بزرگی برای دولت‌ها بوده است و به نظر می‌رسد که در دولت جدید هم ادامه‌دار شده است؛ به‌طوری که اخیرا کمبود ذرت در سامانه بازارگاه و تاخیر در ارسال نهاده‌های خریداری شده صدای تولیدکنندگان را درآورده است و آن‌طور که فعالان صنعت طیور می‌گویند تولیدکنندگان مجبورند نهاده‌های دامی مورد نیاز خود را چندین برابر قیمت از بازار آزاد خریداری کنند.

همین مساله باعث افزایش قیمت تخم‌ مرغ در بازار شده است به گونه‌ای که قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی در خرده‌فروشی‌های تهران به ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش تجارت نیوز، براساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی به وزن دو کیلوگرم متفاوت و در بازه قیمتی ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.گفتنی است حدود دو هفته پیش قیمت این کالای پرمصرف ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان و بیش از یک ماه پیش نیز قیمت آن در بازار حدود ۴۵ هزار تومان بود.

به عبارتی می‌توان گفت قیمت تخم‌مرغ از اواخر شهریور تاکنون ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.افزایش قیمتی که فعالان صنعت طیور علت آن را افزایش هزینه‌های تولید از جمله نهاده‌های دامی، واکسن، دارو، کارتن و شانه، آب، برق و گاز، دستمزد کارگر، کرایه حمل و نقل و همچنین کاهش جوجه‌ریزی، تاخیر در تامین و ارسال نهاده‌ها و حذف ۱۴ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار از ابتدای سال به دلیل دستوری بودن قیمت‌ها و ضرر و زیان تولیدکنندگان می‌دانند.

منبع: ایران جیب
  • اسلام ارسالی در

    رئیسی تحویل بگیر

  • ایلقار ارسالی در

    یعنی تو این مملکت یه رئیس جمهور پیدا نمی شه بتونه قیمت مرغ و تخم مرغ رو ثابت نگه داره.حتما تقصر آمریکاست.مرگ بر آمریکا

  • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

    تندروها که همه ی تقصیرها را به گردن این یکی و آن یکی می انداختن الا خودشان، حالا که دولت اصولگرا و باب میلشون روی کار او مده چرا معجزه نشد و نتونستن قیمتها رو ار زون بکنن و گرانیها همچنان تاخت و تاز می کنه، البته اینها رو هم به دولت آقای روحا نی نسبت میدن!!! نه مشکل ورای این دولتهاس ت، حالا اصلاح طلب و اصولگرا و میانه رو و ... هر چی میخواد باشه، تو همه ی دوره ها به نسبت خودش و با توجه به شرایط این مشک لات بوده، پس یه جای کار ایراد داره.

  • اسی ارسالی در

    هرچه میخواهید گران کنید ملت ما مقاوم تر میشود ..‌.

  • ناشناس ارسالی در

    امروز دونه ای خریدم دو هزار و دویست تومن . هر چی فحش و نفرین بود تقدیم کردم به مق امات محترم.

  • حسین ارسالی در

    واقعا مردم را احمق فرض کردند صددرصد گران میکنند ده درصد ارزان میکنند بعد سر مردم منت میزارند

  • یه ایرانی ارسالی در

    اینهم از یکسان شدن سه قوه

  • ایران ارسالی در

    دیگه روحانی نیست ک بگید علی برکت الله،بگید شيخ طوطی

  • ناشناس ارسالی در

    تاخیر دولت برای این است که لتوانند پول ک لان ار بازار ازاد در بیاورند ر قانون باش د تاخیری در گار نیست مردم تا جوتنها روی کار نیایمد این شرتک پوشای مفت خکر بلا بس ر مردم فقیر می اورند

  • ناشناس ارسالی در

    من بمیرم گوست تخم مرغ نمی خورمچرا روز بر وز مردم را واریو نابود می کنید مگر چقدر می خواهید که سیر شوید ایا ایرانی هستید ب اور نمی کنم ایرانی بی غیرت نیست شما کی ه ستید بامردم اینگونه رفتار می کنید

  • ناشناس ارسالی در

    ای ول

  • کارگر همیشه گرسنه ارسالی در

    منه کارگر اگر این مدل کشورداری کنم بخدا چهل کشور و اداره میکنم

  • حداقل بگیر بدبخت تامین اجتماعی ارسالی در

    تواین مملکت پکیده هرزوز وهمه چی رسما گرون میشه
    تخم مرغ رسما گران شد
    برنح رسما گران شد
    نان رسما گران شد
    حبوبات رسما گران شد
    لبنیات رسما گرانشد
    میوه سیفیجات رسماگران شد
    جان ادمها رسما گران شد
    سنگ قبر وقبر رسماگران شد
    تنهاچیزی که ارزان شد مرگ ومیر ادمها تو ایرانه که ارزون میشه
    بیکفایتهای بیلیاقت

  • محمدرضا ارسالی در

    اینم ازدولت آقای رئیسی که مردم دلشون خوش بودگرانیهارومهارمیکنه که وعده داده بودا لان روحانی هم که نیست به گردم اون بندازن .راه همون راهه فقط آدمش عوض شده ولی باجد یت بیشترراه فشاربه مردمو دنبال میکنن.فشا رحداکثری

  • مهدی ارسالی در

    آقای رئیسی هنوزتوسفرهای ماه عسلش هستن وه رجامیرن وعدهایی میدن که مسئولین اون شهره م شوکه میشن .یکی نیست بهشون بگه شماهمون وعده مهارگرانی ومعیشت مردمو عملی کن بعدو عدههای نجومی بده شماتو همین گرانی مرغ مو ندیدچجورمیخوایدمسکن حمایتی ووعدهای سفرها ی استانیتونو عملی کنید.پوست مردمو کندیدب ااین فریبکاری وظلم به مردم هرروزگرونی رو ی گرونی مردم دیگه موندن ازاین مسئولین بی کفایت

  • حسن ارسالی در

    اینم ازآقای رئیسی.دلمون به کی خوش بوداین که همون سیاست روحانی هستش.گرانیهای روزبر وز

  • ناشناس ارسالی در

    مسئولین کشورهای دیگر به فکر آوردن صنعت و تکنولوزی و کار کردن روی جوانان نخبه کشورشان هستند ولی مسئولان محترم ما وقتشان را در پمپ بنزین یا در میادین تره بار گذاشته و دنبال قیمت گذاری تخم مرغ و مرغ و پرتقال و خیار و..... هستند حال میشود، با این مشغله زیاد مسئولین به جایی رسید .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها