|
کدخبر: 211654

قیمت رسمی مرغ دوباره تغییر می کند؟

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: به صورت کتبی و رسمی نرخ مرغ اعلام نشده است و فقط در رسانه‌ها طی مصاحبه‌هایی نرخ جدید مرغ را اعلام کرده اند در حالی که روند قیمت‌گذاری توسط ستاد تنظیم بازار و اعلام کتبی صورت نگرفته است.

اصناف قیمت رسمی مرغ دوباره تغییر می کند؟

رضا مبصری در خصوص اینکه آیا نرخ جدید مصوبه مرغ اعلام شده است، گفت: به صورت کتبی و رسمی نرخ مرغ اعلام نشده است و فقط در رسانه‌ها طی مصاحبه‌هایی نرخ جدید مرغ را اعلام کردند.

وی افزود: روند قیمت‌گذاری توسط ستاد تنظیم بازار و اعلام کتبی صورت نگرفته است و در حال حاضر فروش با قیمت ۳۱ هزار تومان برای مصرف‌کننده شامل برخورد نمی‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده حدود ۲۰ هزار تومان است و قیمت تمام مرغ کشته شده نیز حدود ۲۹ الی ۳۰ هزار تومان است.

مبصری اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران حداقل مقدار تورم برای مصرف‌کننده در کشور ۴۵.۵ درصد برای ۱۲ ماه منتهی به مرداد بوده است و اگر از ۱۵ فروردین تا آبان ماه افزایش قیمت و تورم را برای مرغ در نظر بگیریم قیمت مرغ ۳۱ الی ۳۲ هزار تومان تمام می‌شود که قیمت اعلام شده درست است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مرکز آمار ایران تورم مصرف‌کننده را ۴۲.۲ درصد و تورم تولیدکننده را ۷۸.۵ درصد اعلام کرده که حدود ۳۴ درصد تورم برای تولیدکننده یا هزینه تمام شده تولیدکننده افزایش یافته است.

مبصری بیان کرد: در این فاصله زمانی سرکوب قیمتی و قیمت‌گذاری دستوری باعث شده است که تولیدکننده به مصرف‌کننده یارانه بدهد و با سرکوب قیمت به رغم وجود آمار‌های رسمی قیمت را برای مصرف‌کننده به طور نسبی کاهش داده‌ایم.

منبع: میزان
  • رویا ارسالی در

    دولت ریسی هم دروغگو شد...قیمتا داره میره بالا..مرغ..مسکن..دلار...طلا...ماشین..خو راک...پوشاک..و همه

ارسال نظر