|
کدخبر: 211261

راهنمای خرید بخاری برقی

اصناف راهنمای خرید بخاری برقی

با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا؛ بخاری‌ها از وسیله‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را داشته و افرادی که وسیله‌ی گرمایشی ندارند، اقدام به تهیه آن‌ها می‌کنند. بخاری دو نوع مختلف دارد، بخاری گازی و بخاری برقی.

بخاری برقی یکی از ابزار‌های بسیار ساده و کارآمد ‌‌‌‌است که مزیت‌های زیادی نسبت به بخاری گازی دارد. بزرگ‌ترین مزیت‌های این دستگاه‌ عدم تولید آلودگی‌های زیست محیطی و همچنین امنیت بسیار بالای دستگاه است. استفاده از دستگاه‌های بخاری برقی یا همان هیتر برقی برای محیط‌هایی که در آن‌ها امکان استفاده از سوخت‌های فسیلی وجود ندارد رایج است.

در زمان خرید بخاری برقی، به دلیل هزینه‌ی بیشتری نسبت به بخاری گازی صرف شده و همچنین معمولا برای فضاهای کوچک‌تر استفاده می‌شود، باید به نکات و عوامل مختلفی توجه داشت که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بخاری برقی

بخاری-برقی۱

بخاری های برقی، صرف نظر از ظرفیت گرمادهی و برندهای مختلف آن در دو مدل تابشی و فن دار ساخته می‌شود. از ویژگی‌های بخاری برقی می‌توان به قیمت مناسب، اندازه کوچک، پرتابل بودن و بازدهی بالای آنها اشاره کرد.

 نکته بسیار مهمی در استفاده از بخاری برقی این است که بخاری های برقی برای گرمایش پیوسته در محیط های بزرگ تولید نشده اند؛ چرا که استفاده از بخاری برقی در چنین شرایطی هزینه برق بالا و به مخاطره انداختن امنیت ساکنین را به دنبال خواهد داشت.

انواع بخاری برقی

  • بخاری برقی تابشی

در صورتی که در فضای مورد نظر قبلا رادیاتور نصب شده باشد، اما گرمای لازم را تأمین نکند پیشنهاد می‌شود از بخاری‌های برقی مدل‌های فن دار استفاده نمایید تا ضمن گرم کردن هوای اتاق، آن را به جریان درآورد. در صورتی که فقط یک فرد در یک سالن حضور داشته باشد و امکان گرم کردن تمام فضا ممکن نیست، پیشنهاد ما استفاده از بخاری برقی تابشی است در این صورت معمولا بخاری بایستی بر روی زمین و در کنار آن فرد قرار داده شود.

در صورتی که محل مورد نظر اجازه قرار دادن بخاری برقی در چنین اندازه ای را نمی‌دهد، می‌توانید بخاری فن دار رومیزی استفاده کنید؛ گرمادهی این نوع بخاری از طریق تابش المنت‌های قرار گرفته در آن صورت می گیرد. در قسمت پشت این المنت‌ها یک سطح براق و انعکاس دهنده تعبیه شده است که انرژی گرمایی ایجاد شده توسط المنت‌های برقی را به فضای مورد نظر بازتاب می کند.

بخاری برقی تابشی انرژی برق را به انرژی تابشی تبدیل می‌کند و مصرف برق آن در مقایسه با بخاری های برقی بزرگ به نسبت پایین تر می‌باشد. المنت‌های موجود در این بخاری‌ها با توجه به اندازه و ظرفیت خود به میزان ۴۰۰ الی ۸۰۰ وات انرژی مصرف می‌کنند.

  • بخاری برقی مناسب حمام و محیط‌های مرطوب

بخاری‌های برقی مناسب برای استفاده در حمام از نوع تابشی یا فن دار برقی و یا هیتر می‌باشند. این مدل بخاری‌ها که برای نصب در حمام ساخته شده‌اند دارای سطح ایمنی بالاتر یعنی IP۲۴ بوده و کلید خاموش و روشن آنها نیز به صورت آویزان به دستگاه متصل شده است.

نصب اینگونه بخاری‌ها باید توسط سیم برق ضد آب صورت گیرد که باعث می‌شود در محیط‌هایی با رطوبت ۱۰۰ درصد مانند حمام، کاملاً ایمن و بی خطر باشند به طوری که اصلاً تهدیدی برای سلامتی شما محسوب نمی‌شود.

در نهایت نوع دیگری از این بخاری ها نیز هستند که برای استفاده در سرویس بهداشتی مناسب بوده و در محیط هایی که با آب تماس مستقیم دارند قابل نصب نیست.

  • بخاری برقی فن دار

این نوع بخاری برقی نیز مانند بخاری برقی‌های تابشی دارای المنت هستند، با این تفاوت که بجای آنکه گرما توسط سطح بازتابنده به محیط انتقال داده شود، توسط فن به محیط انتقال داده می‌شود و زیرا بازدهی این بخاری‌ها نسبت به بخاری برقی‌های تابشی به نسبت بیشتر است.

این مدل بخاری مجهز به سنسور خاموش شدن در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه است و از این نظر نیز امنیت بالاتری را دارند. در حال حاضر، این نوع بخاری‌های برقی طرفداران زیادی در بازار دارند.

نکاتی که برای استفاده از بخاری برقی باید بدانید!

بخاری-برقی۲

  • بخاری برقی را از موادی که ممکن است آتش بگیرد مانند چوب، پرده و… دور کنید.
  • از نزدیک شدن کودکان به بخاری جلوگیری کنید.
  • برای استفاده از بخاری برقی، از محافظ الکتریسیته استفاده کنید.
  • از هیتر برقی برای خشک کردن لباس و… استفاده نکنید.
  • هنگام خرید دستگاهی را تهیه کنید که نشان استاندارد داشته باشد.
  • دستگاهی بخرید که کم مصرف باشد.
  • اگر المنت دستگاه شما آسیب دیده، از آن استفاده نکنید.

بخاری‌های برقی، به دلیل طراحی که دارند، قابل استفاده در محیط‌های بزرگ نیستند؛ از این رو قبل از خرید بخاری برقی به این نکته توجه داشته باشید که برای کجا و چه کاری این بخاری را تهیه می‌کنید. از سمت دیگر با توجه به قابل حمل بودن بخاری‌های برقی، توجه داشته باشید که در زمان‌های جابه جایی آسیبی به شما و بخاری وارد نشود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها