|
کدخبر: 209427

چرا برند سونی حرف اول را در صدا و تصویر می‌زند؟

اصناف چرا برند سونی حرف اول را در صدا و تصویر می‌زند؟

در گذشته هر کشوری به تولید و صادرات محصولی ویژه شهرت داشت. برخی از اقلام حتی در یک روستا و یا ناحیه تولید می شد که به دلیل کیفیت بالای آن در دنیا اسم آن شهر و ناحیه همراه با آن محصول شهرت می یافت. برای مثال در تمام دنیا فرش ایرانی سرآمد سایر فرش های تولید شده در دنیاست اما فرش کاشان یا تبریز بهترین آن هستند. با جهانی شدن و رشد شرکت های چند ملیتی ممکن است دیگر مانند قدیم محصولات، مربوط به یک منطقه و ناحیه نباشند. برای مثال ممکن است برندی اصالتا آمریکایی بوده اما محصولاتش در چین تولید شوند. بنابراین با توجه به گسترش چشمگیر تکنولوژی استراتژی شرکت ها تغییر یافته و سرآمد بودن به معنای بهترین و برترین بودن در یک بخش از بازار است. برای مثال برند سونی را می توان برترین برند در لوازم صوتی و تصویری دانست.

این شرکت در حوزه های دیگری از جمله موسیقی و خدمات مالی نیز فعالیت دارد، اما در دنیا برند سونی را با لوازم صوتی و تصویری می شناسند. برنده بلامنازع در کنسول های نسل هشتم، پیشرو بودن در کنسول نسل نهم، کیفیت بالای لوازم صوتی مانند شیک صونی، ساندبار و سینمای خانگی سونی که کیفیت صوت فراگیر و ناب را تولید می کنند؛ همگی نشان از شناخته شدن برند سونی در حوزه صدا و تصویر است. اما اگر بخواهیم به دلایل شناخته شدن برند سونی در لوازم صوتی و تصویری بپردازیم باید این موضوع را از جنبه های مختلفی بررسی کنیم که عبارتند از:

 

نوآوری در لوازم صوتی و تصویری سونی

برند سونی همواره در طول ۷۵ سال فعالیت خود، پیشرو بودن در بازار را سرلوحه خود قرار داده است. برای پیشرو بودن در بازار به جای مدیریت و یا کنترل هزینه، روی به نوآوری در محصولات خود کرد. این نوآوری به هر بهایی که باشد برای سونی اولویت است. به همین دلیل است که محصولات این برند از قیمت بالاتری نسبت به رقبا برخوردار بوده اما نوآوری به کار رفته در لوازم صوتی و تصویری سونی را در محصولات رقبا نخواهید یافت. ساخت واکمن و نخستین دستگاه های استریوی قابل حمل، سبب شد تا آوازه برند سونی با محصولات صوتی و تصویری گره بخورد.

برند-سونی

 در سال ۲۰۲۱ اما در بازار تلویزیون که یکی از تخصص های برند سونی است، اتفاقی شگفت انگیز رقم خورد. درحالیکه رقبای سونی، صرفا کار بر روی صفحه تصویرهای بزرگتر و فروش آن ها را دنبال می کردند، برند سونی دست به نوآوری جدیدی زد تا بار دیگر تنها برند متمایز در دنیا باشد: استفاده از هوش مصنوعی در پردازنده های تصویر در تلویزیون سونی ؛ جایزه نوآوری در سال ۲۰۲۱ ازCES® بابت تلویزیون سونی مدل X۹۰j تلویزیون سونی مدل X۹۵j چیز کم اهمیتی نیست. اگر سایت reddot به برندی لقب "بهترین بهترین ها" را بدهد، مشخصا آن برند یک سر و گردن از مابقی برندها بالاتر است.

سابقه تولید محصولات صوتی و تصویری

همانطور که اشاره شد برند سونی بالغ بر ۷۵ سال است که در تولید لوازم صوتی و تصویری است. لوازم صوتی و تصویری سونی تنوع زیادی دارد. در بخش صوت، ساندبار سونی، سینما خانگی سونی و شیک سونی دارای مدل های متنوعی است که با هر سلیقه و کاربردی می توان یک مدل را انتخاب کرد. علاوه بر آن در سیستم صوتی سونی علاوه بر کیفیت بر طراحی ظاهری نیز توجه بسیار زیادی شده است. با خرید ساندبار سونی جلوه زیباتری به دکوراسیون منزل شما داده خواهد شد. شیک سونی با ظاهری منحصر به فرد که در سایر برندهای تولید کننده سیستم های صوتی آن را نخواهید دید، چشم مهمانان شما را به خود جلب خواهد کرد و با کیفیت صدای بالای آن گوش آن ها را نوازش خواهد داد.

سونی-برند

فناوری به کار رفته در صفحه نمایش

لوازم صوتی و تصویری سونی همواره دارای بیشترین و به روزترین تکنولوژی ها بوده است. یک مثال ساده اگر بخواهیم در لوازم صوتی و تصویری سونی بزنیم، تلویزیون سونی است. از قابلیت TRILUMINOS PRO™ که به تصاویر کیفیت خارق العاده ای می بخشد گرفته تا Anti reflect که بهترین گزینه برای سالن های با نور بالاست و یا حتی پنل های VA که باعث می شود تا تماشای تلویزیون سونی از زاویه ها نیز با کمترین به هم ریختگی رنگ و کنتراست تصویر باشد.

سازگارترین تلویزیون با کنسول ها

امروزه کنسول های بازی جای خود را در میان خانواده ها باز کرده اند. اگر سال ها پیش کنسول ها مختص افرادی در بازه سنی ۶ تا ۲۰ سال بود، امروز این بازه سنی گسترده تر شده است. بازی های آنلاین کنسول ها و لذت تجربه هم بازی داشتن از سراسر دنیا سبب شده تا این کنسول ها پیشرفت های چشمگیری را تجربه کنند. برند سونی که خود تولید کننده مشهور در زمینه کنسول های خانگی است، تلویزیون های مختص بازی را روانه بازار کرده تا لذت بازی با کنسول های بازی را به حداکثر برساند. تلویزیون سونی X۹۵j که منحصرا برای بازی با پلی استیشن ۵ ساخته شده با پشتیبانی از کابل HDMI ۲.۱ سبب شده که هرتز تصویر تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه برای بازیسازان فراهم گردد. همچنین با نوآوری در تولید صفحه نمایش، بیشترین کنتراست و بهترین HDR برای بهترین تجربه بازی فراهم شده است. این تلویزیون ها با پشتیبانی از eArch بالاترین حد کیفیت صوت را نیز قابلیت پخش کردن دارند.

تلویزیون-سونی

استفاده از سیستم عامل مناسب

تلویزیون های امروزی نیز مانند اغلب لوازم الکترونیکی دارای سیستم عامل برای اجرای نرم افزارها هستند. تلویزیون سونی با پشتیبانی از نرم افزار اندروید این امکان را به خریداران می دهد تا از نرم افزارهای قابل دسترس در Play Store استفاده کنند. تعداد قابل توجهی از برندهای رقیب، با طراحی نرم افزارهای مخصوص به خود، باعث می شوند تا خریداران آنها دسترسی بسیار محدودی به نرم افزار داشته باشند. اما برند سونی با استفاده از سیستم عامل اندروید سبب شده تا کار برنامه نویسان و استفاده کنندگان از آن راحت تر بوده و بدون هیچ محدودیتی امکان نصب و اجرای نرم افزارهای پخش و تماشای ویدئو را داشته باشند.

 خرید مطمئن از معتبرترین نمایندگی سونی

با توجه به دلایل ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که " چرا برند سونی حرف اول را در صدا و تصویر می‌زند! ". با استفاده از فروشگاه خانه سونی که نمایندگی سونی در تهران است می توان به راحتی از لوازم صوتی و تصویری سونی که برترین برند در زمینه لوازم صوتی و تصویری است خرید کرد. این نمایندگی معتبر، با ارائه خدمات با کیفیت به طور ویژه در بخش صوتی و تصویری، می تواند برترین نمایندگی تلویزیون سونی در تهران باشد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها