|
کدخبر: 206387

تخم مرغ ۴۳ هزار تومانی از کجا بخریم؟

رئیس اتحادیه مرغداران میهن از توزیع گسترده هر شانه تخم‌مرغ با نرخ مصوب ۴۳ هزار تومان در مراکز فروش خبر داد و گفت: از روز گذشته توزیع تخم‌مرغ در میادین آغاز شده است.

حمید رضا کوچک‌کاشانی با اشاره به اینکه هنوز نرخ مصوب تخم‌مرغ اصلاح نشده است، اظهار کرد: با توجه به آنکه بررسی کارشناسی برای اصلاح قیمت تخم‌مرغ یه پایان نرسیده است، فعلا اجازه عرضه هر شانه تخم‌مرغ با نرخ ۴۳ هزار تومان داده شد.

وی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری را ۱۸ هزار و ۸۲۵ تومان معادل شانه‌ای ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: از روز گذشته به منظور پایان دادن به نابه سامانی‌های بازار، توزیع هر شانه تخم‌مرغ با نرخ ۴۳ هزار تومان در میادین میوه و تره بار آغاز شده است.

کاشانی با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع تخم‌مرغ با نرخ ۴۳ هزار تومان وجود ندارد، بیان کرد: با توزیع گسترده از روز شنبه در میادین، قیمت تخم‌مرغ در سطح بازار به تعادل می‌رسد.

این مقام مسئول تولید ماهیانه تخم‌مرغ را ۹۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به اثر کالای جایگزین، این میزان جوابگوی نیاز کشور است و مشکلی در تامین نداریم.

وی در واکنش به عرضه هر عدد تخم‌مرغ با نرخ ۲ تا ۳ هزار تومان در بازار بیان کرد: با توزیع گسترده در میادین و فروشگاه‌های زنجیره ای، قیمت در مغازه‌ها هم متعادل می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به دلایل گرانی تخم‌مرغ در بازار گفت: قیمت تخم‌مرغ یک شبه در بازار افزایش نیافته، بلکه حاصل تصمیم گیری و بی‌توجهی به هشدارهای مکرر ناشی از تحریم مرغ اجداد از سوی مسئولان است.

کاشانی ادامه داد: با توجه به تحریم مرغ اجداد طی یک سال و نیم گذشته و تاخیر در جوجه ریزی ها، بارها به مسئولان هشدار دادیم که باید تصمیماتی در زمینه تولید اتخاذ شود تا بتوانیم آن را حفظ کنیم. یکی از این تصمیمات، موضوع صادرات است که در سه ماهه نخست سال می‌توانست به ثبات قیمت کمک کند.

این مقام مسئول حذف عوارض صادراتی، ذخیره‌سازی تخم‌مرغ و اصلاح قیمت مصوب را از دیگر راهکارهای تنظیم بازار بر شمرد و گفت: تعلل در تصمیم گیری‌ها یا عدم تصمیم گیری موجب شد تا قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در سه ماهه نخست سال، به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان برسد و ضرر سنگینی را به صنعت مرغ تخم‌گذار وارد کرد؛ به طوری که، برخی مرغداران‌چاره‌ای جز حذف تعدادی گله نداشتند.

وی درباره آخرین وضعیت واردات تخم‌مرغ تصریح کرد: اتحادیه پیشنهاد داده بود که تمهیدات لازم برای واردات ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ باید فراهم شود و هم اکنون، واردات ۱۰ هزارتن در کارگروه مصوب شده که این امر، موجب شده تا با افزایش تزریق تخم‌مرغ در بازار، جلوی گرانی‌ها گرفته شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    یعنی برای یه شانه تخم مرغ یه ماشین دربست بگیریم بیاییم تهران وکلی کرایه بدیم تا تخم مرغ پیدا کنیم وبا احتساب کرایه چقدر میشه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها