|
کدخبر: 205038

قالب پلیمری بتن مدرن سازان

قالب پلیمری بتن یا قالب های پلاستیک ABS از جنس پلاستیک پلیمری بسیار محکم و ضد ضربه هستند که در برابر ضربه و فرسایش، استقامت بالایی دارد و در ابعاد و اندازه گوناگون در قالب های مستطیلی و مربعی ساخته می شود.

قالب پلیمری بتن به واسطه ویژگی های منحصر به فردی که دارد، بسیار مورد استفاده قرار گرفته و در ساخت و اجرای بناها، کاربردی است.

قالب پلیمری بتن قابلیت اتصال و ترکیب با قالب های فلزی بتن را دارند.

قالب پلیمری، متشکل از ترکیب دیسپرسیون پلیمری است. 

مدرن سازان در خصوص انتخاب و خرید قالب های پلیمری بتن، به ارائه مشاوره می پردازد و انواع قالب های پلیمری را در ابعاد و سایز از پیش تعیین شده و استاندارد تولید می کند.

علاوه بر قالب پلیمری بتن ، اسپیسر، از کاربردی ترین مصالح ساخت و سازهای بتنی است که می توانید با مراجعه به سایت مدرن سازان، در مورد انواع و قیمت آن، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همچنین اگر به دنبال لوله داربست دست دوم می گردید، می توانید نگاهی به فهرست خدمات مدرن سازان اندازید.

قالب پلیمری بتن کاربرد وسیع و متنوعی دارد.

ساخت و ساز با استفاده از مصالح بتنی برای مقاوم سازی بناها به ویژه بناها و سازه هایی که باید بار و وزن زیادی را تحمل کنند، مانند پل های شهری، تونل ها، دیواره سدها، ستون های ساختمان، پایه پل های هوایی ماشین رو و .... روز به روز بیشتر رواج می یابد.

 قالب پلیمری بتن

قالب-پلیمری-بتن

ساختمان های بتنی به ویژه در فضاهای شهری برای شهرهای بزرگ که دارای بناهای عظیم و بلند هستند، ساخت فونداسیون بتنی برای ساختمان های مرتفع و برج، باعث شده است مصالح کاربردی همراه در ساخت و ساز بتنی، تنوع بیشتری بیابد.

از طرفی ورود تکنیک های شیمیایی و همکاری علم شیمی با فیزیک در ساخت مصالح ساختمانی سبک و مقاوم و مطمئن، شیوه معماری مدرن را دگرگون ساخته است.

قالب پلیمری بتن برای ساخت دیوار، ستون بتنی، دال ها و تیرک ها، استفاده می شود.

برای قالب بندی دیواره های ساخته شده از سنگ مصنوعی همین قالب ها به کار می روند.

قطعات قالب پلیمری بتن کنار هم چیده و متصل شده و قالب بندی و ساختار اسکلت بندی سازه را تشکیل می دهند.

شکل و اندازه بندی قالب پلیمری بتن تا حد زیادی شبیه قالب پلاستیکی مدولار است.

قالب پلیمری بتن چه مزایایی دارد؟

مزیت های استفاده از قالب پلیمری بتن، مبتنی بر ویژگی و ترکیباتی است که در ساخت این قالب ها به کار می رود، برخی از مهم ترین امتیازات قالب پلیمری بتن نسبت به قالب های فولادی در زیر، اشاره شده است:

همان طور که گفته شد از آنجا که قالب های پلیمری از جنس پلاستیک فشرده از آلیاژ پلیمری ساخته شده اند، وزن سبکی دارند و این وزن کم موجب حمل و نقل آسان و اجرای سریع هنگام ساخت و ساز، می شود.

جنس مقاوم قالب پلیمری استفاده از آن را در شرایط آب و هوایی مختلف و اقلیم هی گوناگون، ممکن ساخته است و این قالب ها در برابر رطوبت، سرما و خشکی هوا، مقاومت بالایی داشته و نگهداری آن ها تحت شرایط مختلف، بسیار آسان است.

اسپینر-فلزی

اسپیسر فلزی

معمولا لازم است هنگام قالب بندی برای تن، سطح قالب ها روغن کاری شود تا بتن به آن نچسبند، یکی دیگر از مزیت های قالب پلیمری بتن این است که این قالب ها نیازی به روغن کاری ندارن و سطح صاف و صیقلی پنل های متشکل از قالب پلیمری بتن، به راحتی از بتن جدا می شود.

پاک کردن و تمیز نمودن قالب پلیمری به راحتی و تنها توسط آب، انجام شدنی است.

از دیگر مزایای استفاده از قالب پلیمری بتن، این است که این قالب ها قابلیت استفاده مکرر تا صدها مرتبه را داشته و اینگونه در هزینه ساخت و ساز و کارگاه صرفه جویی می شود.

عمر مفید و مقاومت و ماندگاری بالای این قالب های پلیمری باعث شده است که ضایعات ساختمانی کاهش یافته و در نتیجه این قالب ها به نوعی سازگار با محیط زیست محسوب می شوند.

اسپیسر چیست و استفاده از آن چه مزیت هایی دارد؟

اسپیسر همانطور که از معنای لغوی آن مشهود است، نوعی نگهدارنده یا فاصله گذار است.

اسپیسرها در اندازه ها و سایز مختلف تولید می شوند برای ساخت اسکلت میلگردی کاربرد دارند.

از میلگرد در سازه هایی مانند دال و دیوار استفاده می شود و اسپیسر نیز برای نهگداری و فاصله گذاری میلگردها در هیمن سازه ها به کار می رود.

اسپیسرهای بتنی برای ساخت تونل و سد بسیار کاربرد دارند و استفاده از آن ها باعث می شود روند ساخت و ساز تسریع و تسهیل گردد.

برخی از مزیت های استفاده اسپیسر در سازه های میلگردی با پوشش بتنی را این گونه می توان بیان کرد:

اسپیسر پوششی بر روی سازه میلگردی ایجاد می کند که مانع از فرسایش خوردگی میلگرد تحت تاثیر رطوبت و مواد شیمیایی به دام افتاده در قسمت های مماس مان میلگردها می شود.

بنابراین استفاده از اسپیسر در ساخت و ساز باعث افزایش مقاومت و استحکام سازه در برابر تغییرات جوی و در شرایط مختلف آب و هوایی می شود و در نتیجه به عمر مفید بنا، می افزاید.

پیش از ورود اسپیسر به مصالح ساخت و ساز، برای نگهداری و فاصله گذاری میان میلگردها از سنگ استفاده می شد.

اسپینر-پلاستیکی

اسپیسر پلاستیکی

اسپیسرها در انواع بتنی، فلزی و پلاستیکی در بازار موجود هستند اما استفاده از اسپیسر پلاستیکی رایج تر است.

اسپایسر در اشکال مختلف تولید می شوند و جایگاه های اتصال متفاوتی دارند که استفاده از آن ها را برای موقعیت های گوناگون راحت کرده است.

همچنین فاصله گذاری میان خاموت و قالب بتن، از دیگر کاربردهای اسپیسر است.

خرید داربست دست دوم از مدرن سازان

انواع داربست از جمله داربست مثلثی یا داربست چکشی دست دوم را در سایت مدرن سازان خواهید یافت.

داربست های فلزی مکررا مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل خرید داربست فلزی برای هر پروژه اصلا مقرون به صرفه و آسان نیست فلذا اجاره و خرید لوله داربست دست دوم راهی است تا در هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی شود.

داربست فلزی مطمئن با اتصالات محکم و قابل اطمینان برای حفظ امنیت کارگران و تسریع کار ساخت و ساز الزامی است.

وب سایت : https://modernsazan.com/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها