|
کدخبر: 204665

بررسی و تحقیق در مورد انواع تخته بنایی

امروزه شغل بنایی و کارگری به دلیل کار کردن در ارتفاع های زیاد به یکی از مشاغل سخت و  پرخطر تبدیل شده است. کارکردن در ارتفاع نیازمند ابزاری قدرتمند و محکم با ایمنی بالا می باشد. یکی از این ابزار پر کاربرد در ساختمان سازی، تخته بنایی یا همان تخته زیرپایی است. کارگران و استادکاران برای دسترسی به طبقات بالا و ارتفاعات بیشتر برای سیمان کاری، اجرای نمای بیرونی ساختمان، نقاشی کردن دیوار و سقف و گچ کاری به داربست و  تخته بنایی نیازمند هستند. بنابراین ایمن بودن  ابزار کار برای محافظت از جان استادکاران و کارگران در ساخت و ساز بسیار مهم است.

تخته-بنایی

کارگر بر روی تخته بنایی محکم

 تخته بنایی از نظر جنس، ابعاد و ضخامت دارای انواع مختلفی است. امروزه در بیشتر موارد از  چسباندن و پرس کردن لایه های نازک به یکدیگر،  تخته چند لایی بسیار محکم تولید می شود. تخته سه لایی ، تخته پنج لایه و تخته های هفت لایی، با تعداد لایه های فرد نمونه ای از تخته های چندلایی محسوب می شوند. تخته های چندلایی بیشتر وارداتی و از کشورهایی مانند روسیه و چین است.

 معرفی انواع تخته بنایی  

 صنعت چوب در سطح گسترده ای یک تجارت پرسود است که باعث طمع افراد سودجو برای قاچاق و قطع غیرقانونی درختان می شود. تخته بنایی یا تخته زیر پایی از چوب های ایرانی و روسی بیشتر در بازار کشور موجود است. با رونق صنعت چوب، شرکت های زیادی برای تولید و واردات تخته های آماده، به این تجارت روی آورده اند. بنابراین چون تولید چوب داخل نیاز داخلی را تامین نمی کند واردات چوب از کشورهای دیگر مانند روسیه، چین و غیره نیز انجام می شود.

تخته بنایی  از جنس چوب ایرانی

اعتماد به تولید ملی و خرید آن، باعث رشد و رونق تولید کشورمان و فروش زیاد در بازارهای داخلی و بین المللی می شود. چوب ایران هنوز به جایگاه خود در بازار کشورمان برای رقابت تنگاتنگ با چوب های وارداتی نرسیده است. قیمت چوب های ایران نسبت به قیمت چوب های وارداتی به دلیل استحکام و طول کمتر ارزان تر می باشد، اگرچه انتخاب اصلی بعضی از مشتریان، هنوز تخته بنایی تولید تبریز و  تهران است. جنس تخته بنایی های تولید شده داخل کشور بیشتر از چوب درختان کاج و صنوبر شمال کشورمان می باشد. تخته بنایی ها در ابعاد متغیر برای مصرف کنندگان تولید می شوند . تخته بنایی ساخته شده از چوب ایرانی در بازار کشور با ارتفاع ۳ متر، ۴ متر، ۶ متر با ضخامت ۵ سانتیمتر و عرض هایی بین  ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر تولید می شوند.

تخته-چوب

تخته چوب ایرانی

تخته بنایی از جنس چوب روسی

تخته بنایی های روسی از درختان محکم و پر تراکم تر ساخته می شوند که در برابر تخته های ایرانی دارای کیفیت و طول های بیشتری هستند. جنس این تخته ها بیشتر از درختان کاج در جنگل های روسیه است. تخته بنایی روسی در اندازه هایی با طول های 4 و 6 متر  و عرض های متداول بین ۱۰ تا  ۳۰ سانتی متر و با ضخامت ۵ سانتی متر تهیه می شود. 

چطور می توانیم بهترین تخته بنایی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنیم؟

هنگام خرید دقت کنید که بر روی تخته بنایی نباید هیچ گونه بریدگی و یا ترک خوردگی عمیقی وجود داشته باشد. تخته ها باید کاملا خشک و از هر نوع آلودگی پاک باشند، زیرا رطوبت و یا آلودگی باعث خراب شدن تخته ها می شود. وجود نقص مانند ترک خوردگی در تخته های بنایی بسیار خطرناک برای کارگران و استادکاران در ارتفاع بالا خواهد بود. بنابراین انتخاب دقیق یک تخته بنایی بادوام و با کیفیت ، نیازمند جستجوی دقیق و مقایسه انواع محصولات متنوع در بازار است.

چوب-تخته

تخته چوب با کیفیت

چه عواملی بر قیمت چوب و تخته چوب هایی مانند تخته بنایی اثر مستقیم دارند؟

امروزه عامل تورم به دلیل افزایش قیمت دلار و یورو،  قیمت چوب را هم بسیار بالا برده است. افزایش قیمت چوب تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت محصولات حاصل از چوب مانند تخته بنایی و کاغذ و غیره داشته است.

بنابراین برای یک انتخاب خوب، باید به نکاتی کلیدی مانند قیمت، مستحکم بودن چوب و جنس و ابعاد دقت کافی داشت.  بهتر است خرید به صورت حضوری و با دیدن انواع محصولات  انجام شود. هر صنعتی برای خود یک بازار عمده دارد که شرکت های بسیاری را در کنار هم برای ارائه خدمات بهتر جمع می کند که همه محصولات تولیدی داخل و وارد شده از کشورهای دیگر را به مشتریان عرضه می کند. بنابراین ارائه انواع محصولات چوبی در یکجا باعث می شود تا انتخاب برای مشتری آسان تر شده  و او سریع تر به هدف مورد نظر برسد. محصولات با توجه به ابعاد و کیفیت از نظر تراکم بالا و استحکام به دسته های مختلفی تقسیم شده که دارای قیمت های

متفاوتی نیز می باشد. مثلا جنس چوب درخت هایی مانند بلوط و صنوبر که تراکم بالایی دارند می توانند وزن های بیشتری را  تحمل کنند.

عواملی مانند فراوانی محصول در بازار تاثیر مستقیم بر روی قیمت محصول دارد. چون بیشترین واردات چوب از کشور روسیه انجام می شود، به دلیل آب و هوای بسیار سرد روسیه و بارندگی های متعدد امکان انتقال الوار از جنگل ها را سخت و تا حدودی غیر ممکن میکند. بنابراین قطع درختان در این کشور از ماه اردیبهشت ماه آغاز می شود. قیمت چوب به دلیل کاهش واردات در فصل سرما، افزایش پیدا می کند.

 در صورتی که امکان خرید حضوری به دلایل مختلف برایتان میسر نیست، می توانید با خرید غیر حضوری از سایت های معتبر به صورت اینترنتی انجام دهید. خرید اینترنتی از مراکز غیر معتبر، و نداشتن آگاهی کافی در این زمینه باعث بروز مشکلات زیادی مانند عدم برابری سفارش با جنس تحویل گرفته شده و یا تاخیر در زمان ارسال شده است. حال چکار کنیم که محصولی خوب و با کیفیت و بدون نگرانی خریداری کنیم؟ بهترین راه، تحقیق کامل و مقایسه شرکت هایی با برند معروف در این زمینه است. مدرن چوب یکی از جمله شرکت های فعالی است که در زمینه تولید و فروش انواع محصولات چوبی بخصوص تخته بنایی فعالیت می کند. برای بازدید از انواع محصولات این شرکت  می توانید به آدرس اینترنتی که در زیر درج شده مراجعه فرمایید.

آدرس، سایت : https://modernchub.ir/

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها