|
کدخبر: 203431

قیمت هر کیلو حبوبات در بازار امروز+ جدول

قیمت حبوبات امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

حبوبات یکی از بهترین منابع غذایی پروتئین هستند و بعد از پروتئین حیوانی، ارزش غذایی بالایی دارند. از طرفی منبعی ارزان تر از پروتئین محسوب می شوند و می توانند برای کسانی که توانایی خرید گوشت ندارند، جایگزین مناسبی باشند. البته همه افراد جهان با هر نوع تغذیه باید حبوبات را در رژیم غذایی خود دخیل کنند.

افرادی که می خواهند پروتئین حیوانی را به طور کامل حذف کنند یا در مصرف گوشت و گیاه تعادل ایجاد کنند، حتماً باید حبوبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. کیفیت پروتئین به دست آمده از حبوبات کمتر از گوشت است. میزان آمینو اسید موجود در حبوبات نیز کمتر است.

البته اگر میزان حبوبات مصرفی متنوع باشد، آمینو اسید کامل تری به بدن فرد می رسد. فرهنگ های مختلف در سراسر جهان در مصرف حبوبات روش خود را دارند و هر کدام به نوعی حبوبات را در رژیم غذایی شان ذخیره می کنند، مثلا بعضی از آنها لوبیا، نخود، عدس، برنج و غیره استفاده می کنند.

تمام انواع حبوبات ارزش غذایی بالایی دارند که در بین آن ها لوبیا پروتئین ، فولیک اسید و فیبر بالاتری دارد. زمانی که حبوبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ممکن است که با کمی نفخ و یا مشکل در گوارش مواجه شوید که می توانید با پختن حبوبات این اثر ها را کاهش دهید. البته در بین سایر حبوبات، هضم لوبیا راحت تر است.

 

 

 

نام محصول

قیمت محصول(تومان)

قیمت فله هر کیلوگرم(تومان)

عدس درشت ۹۰۰ گرمی

۳۴.۰۰۰

۲۹.۵۰۰

عدس ریز ۹۰۰ گرمی

۳۷.۵۰۰

۲۸.۰۰۰

لپه درشت ۹۰۰ گرمی

۳۸.۰۰۰

۲۷.۵۰۰

لپه ریز ۹۰۰ گرمی

۳۹.۰۰۰

۲۶.۰۰۰

لوبیا سفید ۹۰۰ گرمی

۳۴.۰۰۰

۲۸.۵۰۰

لوبیا قرمز جگری ۹۰۰گرمی

۳۵.۰۰۰

۲۹.۰۰۰

لوبیا قرمز قلمی ۹۰۰ گرمی

۴۴.۵۰۰

۳۶.۰۰۰

نخود ۹۰۰ گرمی

۳۸.۰۰۰

۲۶.۵۰۰

نخودو لوبیا مخلوط ۹۰۰ گرمی

۲۹.۵۰۰

۲۴.۰۰۰

لیمو عمانی ۲۰۰ گرمی

۳۱.۰۰۰

۹۸.۰۰۰

سویا ۹۰۰ گرمی

۹.۵۰۰

۶.۹۰۰

جوبلغور و پوست کنده ۹۰۰ گرمی

۱۶.۰۰۰

۱۱.۰۰۰

گندم بلغور و پوست کنده ۹۰۰ گرمی

۱۷.۵۰۰

۱۳.۰۰۰

منبع: بازار

ارسال نظر