|
کدخبر: 203310

این محصول پر طرفدار ارزان شد

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومانی هندوانه خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو هندوانه در میدان ۵ تا ۶ هزار تومان است.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گویی، از کاهش قیمت هندوانه خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، امسال کشت هندوانه نصف سال های قبل است که با ممنوعیت صادرات، قیمت هر کیلو هندوانه با افت یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان در میدان مرکزی به ۵ تا ۶ هزار تومان رسیده است.

او با اشاره به عرضه هندوانه از همدان و بهبهان افزود: از هفته آتی با عرضه هندوانه از اهواز، قیمت متعادل می شود و به نرخ قبلی خود می‌رسد.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو هویج در میدان را ۸ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با عرضه انبوه محصول در هفته های آتی قیمت مجدد کاهش می یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت میوه نسبت به هفته قبل نوسانی نداشته است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو انجیر زرد با نرخ ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، انجیر سیاه ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی دانه سفید ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵  تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار‌تومان، آلو سانترال ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پسته تازه ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۷ هزار تومان، خیار بوته ای ۶ تا ۸ هزار تومان و خیار گلخانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

محصول قیمت هر کیلوگرم
هندوانه ۵ تا ۶ هزار تومان
انجیر زرد ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان
انجیر سیاه ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان
انگور بی دانه قرمز  ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
انگور بی دانه سفید ۱۰ تا ۱۸ هزهر تومان
انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
آلو سانترال ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
پسته تازه ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان
خیار اصفهان ۴ تا ۷ هزار تومان
خیار گلخانه  ۶ تا ۱۰ هزار تومان
خیار بوته ای ۶ تا ۸ هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت کنونی هر کیلو سیب ۲ رنگ را ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان اعلام‌کرد و گفت: نرخ کنونی سیب گلاب پاییزه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل شمس ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، گلابی بیروتی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، طالبی ۶  تا ۹ هزار تومان، خربزه ۷ تا ۸ هزار تومان، لیموشیرین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و انار پیش رس ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است.

این مقام‌مسئول قیمت کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی را ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: واردکنندگان موز با سود حداقلی بار خود را عرضه می‌کنند که وزیر جهاد کشاورزی به واردکنندگان قول داده که بار واردکنندگان در گمرک نماند و از طرفی اتحادیه با موز، بازار داخل را تنظیم‌ می‌کند و اجازه نمی دهد که قیمت میوه های داخلی به بالاتر از نرخ موز برسد.

محصول قیمت هر کیلوگرم
سیب ۲ رنگ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
سیب گلاب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
شلیل شبرنگ ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان
شلیل شمس ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
گلابی بیروتی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
گلابی شاه میوه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
هلو انجیری ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان
هلو زعفرانی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
طالبی ۶ تا ۹ هزار تومان
خربزه ۷ تا ۸ هزار تومان
لیموشیرین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
انار پیش رس ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
موز ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان

او با اشاره به اینکه سیب دماوند، مراغه و سلماس به دست آمده است، بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که امسال ۴.۵ تا ۵ میلیون تن سیب و ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید شود که با این وجود نه تنها مشکلی در تنظیم بازار داخل نداریم، بلکه برای صادرات باید برنامه ریزی کرد.

به گفته این مقام مسئول، بنابر پیگیری های صورت گرفته، تعاونی تعهد کرده که قبل از مهر اقدام به برداشت نارنگی نکند و همواره خرید و مصرف نارنگی در مهرماه مشکلی ندارد.

دارایی نژاد با تاکید بر برداشت پرتقال از اول آذر بیان کرد: استاندار مازندران درخواست برداشت پرتقال از ۲۰ آبان را کرده است و ما هم در صورت عدم رنگ آوری اعلام کردیم‌ که ایرادی ندارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: به باغداران اخطار می دهیم که از برداشت خرمالوی کال و رنگ آوری آن اجتناب کنند؛ چرا که اجازه توزیع آن را نمی دهیم.

او قیمت کنونی هر کیلو بادمجان دلمه ای را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۴ تا ۷ هزار تومان، بامیه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز شیری ۴ تا ۵ هزار تومان، پیاز زرد ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۳ تا ۵ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۹ هزار تومان و فلفل دلمه گلخانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
بادمجان دلمه ای ۳ تا ۵ هزار تومان
بادمجان قلمی ۴ تا ۷ هزار تومان
بامیه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
پیاز شیری ۴ تا ۵ هزار تومان
پیاز زرد ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان
سیب زمینی نو ۳ تا ۵ هزارتومان
فلفل دلمه سبز ۵ تا ۹ هزار تومان
فلفل دلمه گلخانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان
هویج ۸ تا ۱۱ هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۷ تا ۱۰ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان، کلم سفید ۴ تا ۵ هزار تومان، کلم قرمز ۵ تا ۷ هزار تومان، گل کلم ۷ تا ۱۰ هزار تومان، لوبیا سبز ۷ تا ۱۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی و قانونی در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او قیمت کنونی هر کیلو سبزی جور ( پلو،آش و قورمه) را ۵ تا ۷ هزار تومان و سبزی خوردن را ۵ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد.

محصول قیمت هر کیلوگرم
کاهو پیچ سالادی ۷ تا ۱۰ هزار تومان
کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان
کلم سفید ۴ تا ۵ هزار تومان
کلم قرمز ۵ تا ۷ هزار تومان
گل کلم ۷ تا ۱۰ هزار تومان
لوبیا سبز ۷ تا ۱۰ هزار تومان
لیموترش سنگی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان
لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
زنجبیل ۹۰ هزار تومان

افت بیش از ۱۰۰ هزار تومانی قیمت زنجبیل در بازار

دارایی نژاد در پایان از کاهش قیمت زنجبیل خبر داد و گفت: زنجبیل با قیمت ۱۵۰ و ۲۰۰ هزار تومان در میدان داد و ستد می شد که با قول حمایت تسریع در ترخیص محصول از گمرک، قیمت هر کیلو زنجبیل به ۹۰ هزار تومان کاهش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها