|
کدخبر: 200817

قیمت هویج از این مبلغ گران تر نخواهد شد

دارایی نژاد گفت: با توجه به تنوع میوه های تابستانه و عرضه میوه نوبرانه پاییز پیش بینی می شود که قیمت میوه طی یک ماه آینده تغییری نداشته باشد

اصناف قیمت هویج از این مبلغ گران تر نخواهد شد

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به علل گرانی اخیر قیمت هویج در بازار اظهار کرد: افزایش هزینه های تولید نظیر بذر، اجاره زمین، پلاستیک، گونی کنفی و کرایه حمل از جمله دلایل نوسان قیمت هویج در بازار به شمار می رود. به عنوان مثال امسال قیمت بذر هویج رقمی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان و بعضا بذرهای خارجی تا ۴۰ میلیون تومان بوده است.

او قیمت کنونی هویج را ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بنابر رصدهای میدانی بالای ۲۰۰ هکتار هویج در دزفول کشت شده که اواخر برج ۹ به دست می آید که با این وجود پیش بینی می شود که قیمت هویج از این محدوده بالاتر نخواهد رفت.

هندوانه گران شد

دارایی نژاد کاهش یک سوم تولید هندوانه نسبت به سال قبل و پایان عرضه محصول از برخی استان ها را از علل گرانی این محصول اعلام کرد و گفت: هم اکنون عرضه هندوانه اراک رو به پایان است و صرفا محصول از همدان و فارس عرضه می شود که هندوانه فارس صرفا برای صادرات است.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو هندوانه استان فارس سرزمین را ۸ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد.

او قیمت هر کیلو انجیر زرد را ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو انجیر سیاه ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی دانه سفید ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلو سانترال ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پسته تازه ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۷ هزار تومان، خیار بوته ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان و خیار گلخانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.

دارایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو سیب ۲ رنگ با نرخ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، سیب گلاب پاییزه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل سیبی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل شمس ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، گلابی بیروتی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، لیموشیرین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، انار پیش رس ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، طالبی ۶ تا ۹ هزار تومان و خربزه ۷ تا ۸ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت کنونی هر کیلو انبه را ۳۵ هزار تومان، موز ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶ تا ۹ تایی بسته به نوع و کیفیت ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

او ادامه داد: با توجه به انتقادی که نسبت به رنگ آوری و سبززدایی نارنگی با گاز اتیلن به دلیل به خطر افتادن سلامت مردم داشتیم، در اتحادیه باغداران و کشاورزان قرار شد باغداران از ابتدای مهر اقدام به برداشت نارنگی و از ۲۰ آبان اقدام به برداشت پرتقال کنند که این موضوع جای تشکر دارد.

به گفته دارایی نژاد، امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن پرتقال و نارنگی در مازندران تولید می شود که به دلیل فراوانی محصول باید تمهیداتی برای صادرات اتخاذ شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت هر کیلو بادمجان دلمه ای را ۳  تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۴ تا ۷ هزار تومان، بامیه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز شیری ۴ تا ۵ هزار تومان، پیاز زرد ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۳ تا ۵ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۹ هزار تومان و فلفل دلمه گلخانه ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۷ تا ۱۰ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان، کلم سفید ۴ تا ۵ هزار تومان، کلم قرمز ۵ تا ۸ هزار تومان، گل کلم ۷  تا ۱۰ هزار تومان، گوجه فرنگی ۳ تا ۵ هزار تومان، لوبیا سبز ۷ تا ۱۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی در مغازه ها عرضه می شود.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو سبزی جور( پلو،آش و قورمه) را ۵  تا ۷ هزار تومان و سبزی خوردن را ۵ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد.

این‌مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه هیچ از محصولات نداریم، تصریح کرد: با توجه به تنوع میوه های تابستانه و عرضه میوه نوبرانه پاییز پیش بینی می شود که قیمت طی یک ماه آتی تغییری نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ایرانی ارسالی در

    رئیس اتحادیه خیلی غلط زیادی کرده و... خورده، مرتیکه عوضی

  • نعمت ارسالی در

    آقای رئیسی و وزیر محترم کشاورزی و وزیر محترم صنعت باید یه فکری به حال این آدم و عوامل ایشون که در گذشته نه بسیار دوری با گرانی میوه همدست وهمراه دشمنان داخلی روزگار رو بر مردم تلخ کردن بکنند
    جدای از این که خلع ید شوند باید پاسخگوی اعما قبل هم بشوند

  • نعمت ارسالی در

    وقتی داخل مملکت مشکل داریم صادرات یعنی چی ///؟؟؟؟

  • عباس ارسالی در

    سلام واقعا خجالت نمی کشند هویج کیلویی هزار تومان را به چهارده هزار تومان می فروشند و افتخار می کنند همه چیز را به لجن کشیدن

  • کشاورز ارسالی در

    به هزینه مردم ستمدیده ایران تمامی هویج ه ارا نشسته در ماتحت دلالان باید فرو کرد.

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت خدا بر گراتفروشان

  • نادری ارسالی در

    مجلس هم بجای هاشیه کارهای مسخره قیمت ماست و شیر و پنیر از کارخانه ها که همه شیر خشک است پگاه بمدت یکسال مرتب هرشب قیمت اضافه مثلا 15 شهریور کرد 15 تومن دید مملکت صاحب ندارد شنبه شد 19 تومن

ارسال نظر