|
کدخبر: 187455

آخرین مهلت رجیستری تبلت ها

مردم باید پیش از اجرای طرح رجیستری موبایل‌ واره‌ها، تبلت‌های از پیش خریداری شده خود را به وسیله سیمکارت استفاده کنند؛ چرا که تنها در این صورت تبلت آن‌ها فعال شده و رجیستر می شود.

اصناف آخرین مهلت رجیستری تبلت ها

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آخرین مهلت در ۲ مرداد ماه سال جاری در اجرای طرح رجستری تبلت خبر داد و گفت: مردم هرچه سریع‌ تر دستگاه‌ های خود را فعال کنند.

مردم باید پیش از اجرای طرح رجیستری موبایل‌ واره‌ها، تبلت‌ های از پیش خریداری شده خود را به وسیله سیمکارت استفاده کنند؛ چرا که تنها در این صورت تبلت آن‌ ها فعال شده و رجیستر می‌شود.

وی افزود: مردم هرچه سریع‌ تر دستگاه‌ های خود را فعال کنند و درخواست داشت تا خانواده هایی که دانش آموز یا دانشجو دارند و در ارتباط آموزشی هستند حتی فنی و حرفه ای و اساتید محترم اگر دستگاه تبلت دارند آنرا با کد های دستوری #۰۶# *تا قبل از ۲ مرداد ارسال کنند و پیام ارسال و دریافت داشته باشند تا از سلامت دستگاه اطمینان حاصل کنند

دهقانی نیا اضافه کرد: فاز دوم طرح رجیستری از ۱۲ تیرماه با رجیستر شدن ساعت‌ های هوشمند دارای سیمکارت آغاز شد که تبلت‌ها از ابتدای مرداد ماه مشمول طرح رجیستری می‌شوند و پس از ۲ مرداد کد دستوری *۷۷۷ را به سامانه همتا ارسال کنند.

او همچنین اشاره کرد: رجیستری در سال‌های گذشته به منظور مبارزه سیستمی با قاچاق موبایل، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با همکاری دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری و صمت اجرا شد که این طرح از آذر ماه ۹۶ برای تلفن همراه شروع و در فروردین ۹۷ به طور کامل اجرایی شد، به گفته مقامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح رجیستری توانسته است تاکنون ۶¡۵ میلیارد دلار از قاچاق بازار تلفن همراه را کاهش دهد؛ همچنین جلوگیری از ورود کالای قاچاق باعث شده تا کالاهای وارداتی استانداردهای لازم جهت ورود به کشور را رعایت کنند و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی ۱۸ ماهه باشند.

سخنگوس ستاد با اشاره به اینکه کشور سالانه به حدود ۲ میلیون تبلت نیاز دارد، گفت: بازار تبلت در ایران بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد که بیش از ۹۵ درصد آن از طریق کالاهای قاچاق تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: حالا با اجرای طرح رجیستری برای تبلت‌ها می‌توان امیدوار بود که قاچاق آن نیز همانند تلفن همراه به صفر برسد.

وی با اشاره به زمانبندی اجرای این طرح اظهار داشت: در راستای استقرار تدریجی طرح رجیستری برای تبلت‌ها، از ۲ مرداد ۱۴۰۰ تبلت یکی از برندها و از تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۰ سایر برندهای تبلت مشمول طرح رجیستری خواهند شد. همچنین در صورت خرید تبلت در همان مکان استعلام بگیرند و رسید هم دریافت کنند.

دهقانی نیا ادامه داد: مردم تا ساعت ۲۴ اول مرداد ماه ۱۴۰۰ مهلت دارند در صورت داشتن تبلت سیمکارت بر روی آن قرار داده و اقدام به برقراری تماس و پیامک با آن نمایند، سپس با استفاده از کد دستوری *۷۷۷۷# یا مراجعه به سایت همتا و انتخاب گزینه استعلام اصالت از رویت شدن آن در شبکه اطمینان حاصل کنند. برای سایر برندهای تبلت این مهلت تا ساعت ۲۴ روز هشتم مرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در پایان تاکید کرد: برای ریجستری هیچ هزینه ای ذریافت نمی شو د مردم می‌بایست پیش از اجرای طرح رجیستری موبایل‌ واره‌ها، تبلت‌ های از پیش خریداری شده خود را به وسیله سیمکارت استفاده کنند؛ چرا که تنها در این صورت تبلت آن‌ها فعال شده و رجیستر می‌شود.

همچنین پس از زمان‌های تعیین شده؛ مردم باید دقت نمایند که در هنگام خرید دستگاه‌ های دارای سیمکارت مانند تبلت و ساعت هوشمند؛ حتماً استعلام اصالت دستگاه را با ارسال IMEI به کد دستوری *۷۷۷۷# دریافت کنند.

گفتنی است که رجیستری ساعت‌ های هوشمند از ۱۲ تیرماه و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از ۱۹ تیرماه سال جاری آغاز شده بود و از ۲ مرداد ماه نیز رجیستری تبلت‌ها آغاز خواهد شد.

منبع: بازار

ارسال نظر