|
کدخبر: 177690

قیمت آهن آلات در مدار صعود !

تحلیل و بررسی های صورت گرفته بر وضعیت روز گذشته بازار آهن حاکی از تحرکات افزایش قیمت ها در این بازار می باشد.

اصناف قیمت  آهن آلات در مدار صعود !

تحلیل و بررسی های صورت گرفته بر وضعیت روز گذشته بازار آهن حاکی از تحرکات افزایش قیمت ها در این بازار می باشد. با وجود اینکه نرخ دلار با کاهش حدود ۱۴۰ تومانی به نرخ ۲۴ هزار و ۳۰ تومان رسید و از سوی دیگر گزارشات متال بولتن نیز از کاهش ۴۵ دلاری قیمت بیلت ایران و رسیدن آن به رقم ۶۳۰ دلار حکایت دارد، اما قیمت انواع آهن آلات همچنان با دریافت برخی از سیگنال های افزایشی، در مسیر صعودی قرار دارد.

قیمت پایه شمش در معاملات هفته جاری، ۱۳ هزار و ۲۴۵ تومان تعیین شد که رقم مذکور از شمش صادراتی CIS چیزی حدود ۵۴ تومان و همچنین از نرخ شمش صادراتی ایران نیز حدود ۴۴۶ تومان بیشتر می باشد. در شرایطی افزایش نرخ پایه شمش و گران تر بودن آن از قیمت های جهانی تداوم دارد که وضعیت موجود در بازار آهن نشان دهنده ادامه دار بودن نبود تقاضای واقعی در بازار و همچنین ناتوانی در برابر قیمت های موجود می باشد.

همانگونه که در گزارشات پیشین نیز ذکر شده است، بازار در برابر کاهش قیمت ها در حالت خنثی قرار گرفته و هیچگونه واکنشی نشان نمی دهد و فقط نسبت به عواملی که منجر به افزایش قیمت ها می شوند، تحریک می گردد. با این تفاسیر، افزایش قیمت پایه سیگنالی برای افزایش قیمت مقاطع شد و همین امر موجب شد تا در قیمت های روزانه آهن آلات که از سوی تولیدکنندگان این حوزه اعلام می شود، افزایش در قیمت ها اعمال شود.

به واسطه سیگنال افزایشی که به آن اشاره شد، قیمت میلگرد از سوی شرکت هایی که در این حوزه فعال هستند، چیزی حدود ۵۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش یافت؛ لازم به ذکر است که بسیاری از تولیدکنندگان میلگرد، به اعلام چندین باره قیمت محصولات خود اقدام کردند و به تبع آن قیمت های خود را افزایشی اعلام کردند. تعداد اندکی نیز قیمت های خود را بدون تغییر اعلام و محصولات خود را روانه بازار کردند.

قیمت تیرآهن نیز با افزایش مواجه بود، به این صورت که در بخش تیرآهن کیلویی، مبادی فروش این حوزه قیمت محصولات خود را با شیب اندکی افزایش دادند و یک شرکت نیز قیمت های خود را ثابت اعلام کرد؛ قیمت تیرآهن شاخه ای نیز با افزایش حدود ۱۰ الی ۵۰ هزارتومانی مواجه بود.

روند افزایشی قیمت ها بر بازار نبشی و ناودانی نیز حکم فرما بود؛ به گونه ای که قیمت نبشی در بازار آزاد با افزایش حدود ۶۰ الی ۲۵۰ تومانی از سوی تولیدکنندگان این محصول اعلام شد. قیمت ناودانی نیز در همان محدوده افزایش یافت. برخی نیز قیمت های خود را در بخش نبشی و ناودانی بدون تغییر اعلام کردند.

بازار پروفیل اما روند معکوسی نسبت به سایر مقاطع داشت؛ به این صورت که با توجه به اعلامی تولیدکنندگان این محصول، قیمت پروفیل کاهش ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد، لازم به ذکر است که برخی نیز در این بین قیمت محصولات خود را اعلام نکردند.

منبع: آهن پرایس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها