|
کدخبر: 174468

فاجعه در بازار مرغ و تخم مرغ!

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: میزان نرخ تخم مرغ افزایش قیمت پیدا نکرده و میانگین قیمت تخم مرغ هم‌اکنون کیلویی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ هزار تومان است.

اصناف فاجعه در بازار مرغ و تخم مرغ!

ناصر نبی‌پور درباره وضعیت نرخ تخم مرغ و تدابیری که برای نوسانات بازار تخم مرغ در نظر گرفته شده است، گفت: میزان نرخ تخم مرغ افزایش قیمت پیدا نکرده است و میانگین قیمت تخم مرغ هم‌اکنون کیلویی حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان است و حدود ۴ هزار تومان از قیمت مصوبی که اعلام شده پایین‌تر است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: زمانی که قیمت تخم‌مرغ بالاتر از نرخ مصوب می‌شود اقدام به بستن و تهدید کردن می‌کنند.

وی افزود: در ماه گذشته ۱۵ درصد نهاده‌های دامی افزایش قیمت داشته و همچنین کرایه حمل و نقل نیز ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است و با این افزایش قیمت‌ها نرخ مصوب باید بالای ۱۸ هزار تومان باشد.

نبی پور با اشاره به اینکه وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ در حال حاضر شاید برای مصرف کننده خوب باشد، ولی برای تولیدکننده فاجعه است و تولید کننده حدود ۴ الی ۵ هزار تومان در تولید تخم مرغ ضرر می‌کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه مصرف تخم مرغ در تابستان کم می‌شود، ولی باید تدبیری رخ بدهد که تولیدکننده ضرر نکند یکی از راه‌هایی که ضرر نکند این است که وقتی قیمت مصوب را قرار می‌دهند باید با توجه به قیمت مصوب خرید و ذخیره سازی کنند و اگر ذخیره سازی نکند که سال گذشته هم اعلام کردیم که ذخیره سازی انجام بدهید، ولی این کار را نکردند و در تیر و مرداد ماه با مشکل روبه‌رو شدند و تولید کننده را مقصر اعلام کردند.

نبی پور اظهار داشت: اگر حالا هم ۵ تا ۱۰ هزار تُن ذخیره‌سازی نکنند مطمئناً در مرداد و شهریور با مشکل عظیمی روبرو می‌شوند.

وی بیان کرد: باید عرضه و تقاضا را در نظر بگیریم زمانی که تخم مرغ ضرر می‌کند مرغ مولد را قطع می‌کنند با این کار با مشکل روبرو می‌شویم و حالا هم پیش‌بینی می‌کنیم در مرداد، شهریور، مهر و آبان مشکل خواهیم داشت و خواستار ذخیره‌سازی هستیم، ولی در جواب می‌گویند هزینه انجام این کار را نداریم و زمانی که قیمت‌ها بالا رفت به تولیدکننده فشار وارد می کنند و از طرفی دولت باید متوجه باشد که تولیدکنندگان نمی‌تواند قیمت کالا مرغ و تخم مرغ را بالا و پایین بیاورد.

منبع: میزان
  • ناشناس ارسالی در

    پدرسگ کدوم 10 هزار تومان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    1400/3/2 در شهرستان سردشت آغ یک شانه تخم مرغ 30000الی 31000تومان است که وزن آن ب ه 2 کیلو نمی رسد کجا کیلویی 10400 است مم نون

ارسال نظر