|
کدخبر: 171018

قیمت انواع شربت در آستانه فصل گرما + جدول

با شروع فصل گرما مصرف نوشیدنی‌های خنک و شیرین بالا می رود و انواع شربت نیز از نوشیدنی‌های محبوب این فصل به حساب می‌آید که البته با شروع زودهنگام روزهای گرم،‌این روزها هم تقاضا برای خرید شربت بالا رفته است و هم قیمت انواع شربت افزایش یافته است.

درگذشته نه چندان دور، تهیه شربت در اکثر خانواده های ایرانی رونق داشت ولی با وجود زندگی کارمندی و مشغله فراوان دیگر کمتر کسی برای درست کردن این نوع نوشیدنی جذاب وقت می‌گذارد.

البته امروزی ها برای رفع عطش معمولاً شربت های صنعتی امروزی را می پسندند؛ ولی قدیمی‌ترها مصرف انواع شربت های خانگی و گیاهی را به نوشیدنی های صنعتی ترجیح می دهند. شربت خاکشیر، تخم شربتی، سکنجبین و... از جمله نوشیدنی های سنتی و وطنی هستند که قدیمی ها نوشیدن آن ها را برای رفع عطش و خنک شدن مناسب می دانند.

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم خاکشیر ۷۱ هزار تومان و هر کیلوگرم تخم شربتی ۶۵ هزار تومان که مواد اولیه تهیه شربت خاکشیر محسوب می‌شوند.

امسال با گرم شدن زود هنگام هوا افزایش تقاضا برای خرید انواع شربت نیز زودتر آغاز شده است اما کافیست این روزها سری به بازار بزنید تا متوجه گران شدن انواع شربت در سوپرمارکت ها و فروشگاه‌ها شوید. قیمت انواع شربت در بازار این روزها از ۸.۳ درصد تا ۵۰ درصد افزایش یافته است. کمبود شکر و افزایش قیمت آن از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت شربت عنوان می‌شود.

قیمت انواع شربت در بازار

قیمت-شربت-در-بازار

 

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر