|
کدخبر: 170129

موز موقتا ارزان شد!

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: علی رغم رشد ۳ برابری تولید پیاز نسبت به سال قبل، برنامه‌ای برای صادرات نداریم.

اصناف موز موقتا ارزان شد!

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از افزایش ۳ برابری تولید پیاز نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: علی رغم مازاد تولید پیاز، برنامه‌ای برای صادرات نداریم.

وی افزود: هم اکنون مازاد تولید پیاز در حدی است که کشاورزان پیاز مازاد را رها کرده اند چرا که به علت افزایش کرایه‌های حمل و نقل، عایدی نصیب کشاورزان نمی‌شود.

دارایی نژاد با انتقاد از این موضوع که وزارت جهاد کشاورزی توجهی به کشاورزان ندارد، بیان کرد: با وجود آنکه وزارت جهاد کشاورزی باید کشت جایگزین معرفی کند و برمبنای مصرف داخل و صادرات اجازه کشت دهد، اما متاسفانه مسئولان توجهی به این موضوع ندارند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به پرداخت کرایه یک هزار و ۳۰۰ تومانی برای حمل هر کیلو هندوانه و سایر هزینه ها، تولید هندوانه صرفه اقتصادی ندارد که متاسفانه مسئولان توجهی به ساماندهی کرایه حمل و نقل ندارند.

وی با اشاره به نرخ میوه‌های نوبرانه بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ملون با نرخ ۵ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، چغاله بادام ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، گوجه سبز ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان و توت فرنگی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی در خرده فروشی عرضه می‌شود.

دارایی نژاد در پایان قیمت کنونی هر کیلو موز را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به ممنوعیت ورود محموله موز از هند انتظار می‌رود که در قبال صادرات تمامی محصولات کشاورزی، واردات موز انجام شود، در غیر این صورت قیمت به ۲۳ هزار تا ۲۴ هزار تومان می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها