|
کدخبر: 167867

قیمت های عجیب تخمه در بازار

گرانی آجیل حالا دیگر فقط به پسته و بادام و گردو مربوط نیست؛ زمانی می‌شد به وقت فیلم و فوتبال دیدن، یک کیلو تخمه برد پای تلویزیون و یک ساعته یک سینی پوسته به آشپزخانه برگرداند، حالا اما این کار ۷۰ تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد و باید برای زمان فیلم و سریال سراغ تنقلات ارزان‌تری رفت.

اصناف قیمت های عجیب تخمه در بازار

قیمت تخمه آفتابگردان که تا تابستان پارسال از ۳۲ هزار تومان بیشتر نبود، حالا از کیلویی ۶۵ هزار تومان گذشته و اگر نوع مرغوب آن را بخواهید از خشکبارفروشی‌های مطمئن خریداری کنید قیمت از ۸۰ هزار تومان هم بیشتر است. اما این قیمت تخمه باز و کیلویی است و وقتی حرف از بسته‌های تخمه مغز شده یا با پوست در سوپرمارکت‌ها باشد، قیمت از این هم بیشتر است.

هر بسته ۱۰۰ گرمی تخمه در سوپرمارکت‌ها از هر نوع و برندی که باشد قیمتی کمتر از ۱۰ هزار تومان ندارد و این یعنی هر کیلو یکصدهزار تومان. قیمت انواع مغز شده طبیعتا بیشتر هم هست و بسته‌های ۳۰ گرمی ۵‌ تا ۷ هزار و ۵۰۰ت ومان قیمت دارند. خرید تنقلات مخصوصا تخمه به شکل بسته بندی شده در سوپرمارکت‌ها از سال گذشته به‌دلیل نگرانی مردم درباره مصرف مواد غذایی روباز بیشتر شد و به ۲ تا ۳برابر رسید، اما همزمان قیمت این محصولات هم افزایش یافت. بسته‌های ۱۰۰ گرمی انواع تخمه‌های سوپرمارکتی ظرف مدت ۶‌ماه به بیش از ۲ برابر رسید و از ۴ هزار تومان در اوایل سال به ۱۰ هزار تومان در پاییز رسید. بعضی از برندهای تولیدکننده ازجمله سنجابک و مزمز که عمده سهم بازار این محصولات را در سوپرمارکت‌ها در اختیار دارند هنوز قیمت ۱۰ هزار تومانی را حفظ کرده‌اند و افزایش قیمتی نداشته‌اند اما برندهایی هم هستند که قیمت بسته‌های ۱۰۰گرمی‌شان تا ۱۶هزار تومان و بیشتر، بالا رفته است.

سنجابک، مزمز، چی توز، برتر، برندهای بیشتر شناخته شده تخمه در سوپرمارکت‌ها هستند اما محصولات هرول، ناتلز، مانی و برفود را هم می‌توان در بعضی از سوپرمارکت‌ها دید. برتر، خشکپاک و گلستان هم بیشتر محصولات هایپرمارکتی هستند و وزن بسته هایشان بیشتر است. یک بسته ۱۲۵ گرمی تخمه کدوی گوشتی برند برتر ۲۸ هزار تومان قیمت دارد.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر