|
کدخبر: 167438

افزایش میزان ذخیره کالاهای اساسی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: هم‌اکنون در بندر امام خمینی بیش از ۳میلیون و ۸۰۰هزار تن کالای اساسی برای نیاز کشور ذخیره‌سازی شده است.

اصناف افزایش میزان ذخیره کالاهای اساسی در بندر امام

عادل دریس با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) دروازه ورود بیش از ۹۰ درصد از کالا‌های اساسی به کشور است، اظهار داشت: ‌از ابتدای سال تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر، وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا‌کنون، بارگیری و ترخیص کالا در بندر امام خمینی افزایش ۲۰درصدی داشته است، افزود: در زمان حاضر روزانه بیش از ۶۰ هزار تن کالای اساسی از کشتی‌ها به کامیون‌ها و حدود ۵۰ هزار تن کالای اساسی از انبار‌ها به کامیون‌ها منتقل می‌شود.

وی با یادآوری اینکه کالا‌های اساسی شامل گندم، ذرت، شکر، برنج، روغن خوراکی و کنجاله سویا‌ست، خاطر‌نشان کرد: تمهیدات انجام‌گرفته در روند تخلیه و بارگیری در یک‌میلیون و ۶۰۰هزار مترمربع انبار، سرعت خروج کالا را نسبت به سال‌های گذشته دوچندان کرده است.

دریس با اعلام اینکه "هم‌اکنون در بندر امام خمینی بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی برای نیاز کشور ذخیره‌سازی شده است"، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار تن از کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی تخلیه شده است ‌تا در روز‌های آینده پس از انجام مراحل ترخیص به سراسر کشور ارسال شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها