|
کدخبر: 158143

قیمت روز زعفران اعلام شد

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۷ تا ۸ میلیون تومان و حداکثر ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان است.

اصناف قیمت روز زعفران اعلام شد

وی قیمت زعفران را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: زمانی که عرضه محصول در بازار افزایش یابد و کششی برای خرید وجود نداشته باشد، بدیهی است که قیمت‌ها کاهش می‌یابد و با کمبود عرضه قیمت بالا می‌رود.

حسینی با اشاره به اینکه نوسان خاصی تا پایان سال در بازار متصور نیستیم، بیان کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، محدودیت سفرها، مراسم و مهمانی مصرف زعفران کاهش می‌یابد که با این وجود بازار التهاب چندانی نخواهد داشت.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: با وجود گسترش ویروس منحوس کرونا در کشورهای منطقه، قیمت زعفران تغییری نخواهد داشت چرا که صادرات روند عادی خود را دارد.

وی با بیان اینکه امکان بازاریابی بازارهای جدید صادرات وجود ندارد، گفت: با توجه به برگزار نشدن نمایشگاه بین المللی و عدم شرکت در این بازارها، همانند گذشته امکان بازاریابی وجود ندارد، به همین خاطر نمی‌توان انتظار جهش چشمگیر در صادرات را داشت. از این رو تا زمانی که محدودیت‌های کرونا در دنیا به پایان نرسد، نمی‌توان این انتظار را داشت.

وی سطح زیر کشت زعفران را ۱۲۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: با توجه به سطح زیرکشت پیش بینی اگر حداقل تولید ۴۰۰ تن باشد، اما آمار دقیق تولید را وزارت جهاد کشاورزی باید اعلام کند.

عضو شورای ملی زعفران در پایان با بیان اینکه ۲۰ درصد تولید زعفران در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد تولید زعفران باید تولید شود، زیرا همه ساله از این میزان صادرات و بخش کمی از آن استفاده می‌شود که برای توسعه بازارهای هدف از این است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر