|
کدخبر: 156506

کرونا این صنف را نابود کرد!

اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید در واحد‌های مبلمان سازی گفت: علاوه بر کاهش ظرفیت تولید، به دلیل کاهش قدرت خرید، تعمیرات مبل افزایش یافته است.

اصناف کرونا این صنف را نابود کرد!

علیرضا عباسی با اشاره به وضعیت بازار مبلمان اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در اواخر سال ۹۸، فعالان این صنف به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را تعطیل کردند و با ادامه این بیماری تاکنون، رکود در بازار مبلمان ادامه یافته است.

اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران تصریح کرد: عمده افزایش قیمت مبلمان مربوط به گران فروشی مواد اولیه و ممنوعیت واردات پارچه است که با انحصاری شدن آن قیمت‌ها رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ضعف نظارت و توزیع نامناسب مواد اولیه قیمت مبل را افزایش داده است، اظهار کرد: علاوه بر روند صعودی قیمت مواد اولیه مانند، فوم، پارچه و نئوپان افزایش یافته است و با وجود نوسان در مقاطعی به دلیل چسبندگی افزایش قیمت، قیمت نهایی مبلمان کاهش پیدا نکرد.

عباسی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید در واحد‌های مبلمان سازی اظهار کرد: علاوه بر کاهش ظرفیت تولید، به دلیل کاهش قدرت خرید، تعمیرات مبل افزایش یافته است.

اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران تصریح کرد: حمایت دولت از بخش‌های تولیدی محدود به حمایت‌های ستادی ملی کرونا است، دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصد با توجه فروش کم در بازار و هزینه‌های مالیات و بیمه توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه میزان فروش مبلمان به نسبت سال‌های گذشته کاهش داشته است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته پیش از شروع سال جدید میزان فروش مبلمان افزایش پیدا می‌کرد، اما در سال جاری و به نسبت مدت مشابه شاهد کاهش ۵۰ درصدی فروش در بازار هستیم.

منبع: میزان
  • ناشناس ارسالی در

    تالار دارها سراسر کشور نابود شدند چون.

  • ناشناس ارسالی در

    سودهای چند ده میلیونی بود شکایت نداشتید رکود هم هست باید بپذیرید .گفتن ندارد که .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها