|
کدخبر: 144759

آرامش به بازار تخم مرغ بر می گردد

قاسمیان گفت: با توجه به تعیین نرخ مصوب تخم مرغ، توزیع مناسب و نظارت جدی بر خرده‌فروشی‌ها، بازار این کالا به تعادل می‌رسد.

اصناف آرامش به بازار تخم مرغ بر می گردد

قاسمیان معاون دفتر تنظیم بازار وزارت صمت در گفت و گوی ۱۸: ۳۰ شبکه خبر در خصوص قیمت مصوب تخم مرغ تصریح کرد: جلسات ستاد تنظیم بازار با حضور ۱۴ عضو دستگاه‌های ذی ربط برگزار می شود که در جلسه روز گذشته بنابر پیشنهاد وزارت جهاد قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار تومان و قیمت مصرف کننده آن ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد که قیمت قبل آن ۱۲ هزار تومان و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

او در خصوص اینکه افزایش قیمت بر چه اساسی صورت گرفت گفت: جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده بود با در نظر گرفتن تمام جوانب و افزایش قیمت نهاده‌ها این افزایش قیمت اعمال شد.

قاسمیان ادامه داد: در خصوص قیمت بسته بندی تخم مرغ قرار است انجمن ذی ربط اسناد و مدارک ارائه کند و سپس افزایش قیمت اعلام می‌شود.

این مقام مسئول درباره اینکه چه نظارتی برای اینکه همین قیمت‌ها در خرده فروشی‌ها رعایت شود گفت: به دلیل حمایت از تولید این کار انجام شد. با توجه به شبکه‌های مناسب توزیع و تمرکز سازمان حمایت بر نظارت طی هفته‌های آینده ثبات نسبی قیمت در بازار خواهیم داشت.

معاون دفتر تنظیم بازار وزارت صمت گفت: این قیمت با نظرخواهی از تولیدکننده‌ها و نظرات تشکل‌ها تعیین شده است. جدیت در نظارت بر قیمت تخم مرغ در دستور کار است و با هرگونه افزایش قیمت خارج از نرخ مصوب برخورد می‌شود.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام متعهد شده تا ماهانه ۸۰ هزار تن تخم مرغ را تامین کند.

قاسمیان بیان کرد: در جلسه تنظیم بازار با افزایش قیمت نان مخالفت شد همچنین در خصوص مواد شوینده و بهداشتی هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم.

منبع: بازار نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها