|
کدخبر: 142816

برخورد قانونی با فروش اجباری کالا همراه با اجناس دیگر

با توجه به اخبار و گزارشات واصله در مورد نحوه توزیع روغن خوراکی، جلسه ای به ریاست معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با حضور نمایندگان شرکت های تولیدی و پخش برگزار و در زمینه فروش اجباری روغن نباتی به همراه سایر محصولات بحث و برتخلف بودن این موضوع تاکید شد.

اصناف برخورد قانونی با فروش اجباری کالا همراه با اجناس دیگر

در ابتدای این جلسه عباس تابش، با تشریح توزیع قانونمند و انتظار رفتار شبکه توزیع به خصوص در توزیع روغن به ضرورت کنترل تمام عوامل توزیعی تاکید و نتیجه مورد انتظار را از تولیدکنندگان و عوامل پخش طلب کرد.

رییس سازمان حمایت در ادامه اظهار داشت: فروش اجباری هر کالایی با کالای دیگر تخلف و خلاف قانون است. لذا باید رفتار همه عوامل فروش و توزیع کنندگان و نمایندگی های عرضه مورد رصد قرار گرفته و از انجام تخلف موضوعی به خصوص عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی جلوگیری شود. بدیهی است مسئولیت عملکرد کلیه ویزیتورها و عوامل پخش با واحدهای اصلی بوده و حتما باید کنترل های لازم در این خصوص تو.سط این شرکت ها انجام شود.

وی ضمن بیان روند نظارت و بازرسی های انجام شده بر حسن توزیع روغن خوراکی شرکت های پخش و توزیع کنندگان مواد غذایی و پرونده های تخلفاتی متشکله در خصوص توزیع خارج از شبکه روغن خوراکی؛ تاکید کرد و گفت: مطابق دستور العمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان و بازرسان اصناف موظفند، ضمن برنامه ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر چگونگی فروش و توزیع روغن خوراکی متمرکز کنند.

عباش تابش خاطر نشان کرد: اقدامات نظارتی برای اقلام یارانه ای و کالاهای اساسی همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت تمامی دستگاه های نظارتی در حال پیگیری بوده و تا کنون پرونده هایی نیز برای متخلفان تشکیل شده است اما انتظار داریم با خود کنترلی شبکه فروش ، شاهد بروز تخلفاتی از این قبیل نباشیم.

تابش با بیان این مطلب اضافه کرد: همکاران ما در واحدهای صنعت، معدن و تجارت موظفند کماکان با نظارت لازم، با فروش اجباری کالاها همراه با روغن نباتی یا هر کالای دیگری به شدت مقابله و در صورت مشاهده تخلفات ، برخورد قانونی نمایند و مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها گزارش کنند.

در ادامه شرکت های تولیدی و پخش روغن خوراکی با تقبیح هر گونه تخلف از جمله تخلف فروش اجباری اظهار داشتند: کارخانجات روغن نباتی هیچ نقشی در فروش اجباری سایر کالاها همراه با روغن نباتی نداشته و فرایند فروش روغن نباتی در شبکه توزیع مطابق ضوابط انجام می شود اما بعضا تخلفاتی از سوی برخی عوامل فروش صورت می پذیرد که بایستی با آن برخورد شود.

منبع: روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
  • ناشناس ارسالی در

    دروغ گوها همهی مجوز این خلاف ها را خود تان می دهید مثل دزدی که همراه مردم می دو ید و می گفت دزد را بگیرید و اقعا مصداق ب ارز شماست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها