|
کدخبر: 140364

فوری / کره باز هم گران شد!

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت از افزایش ۲۰ درصدی قیمت کره خبر داد و گفت: چنانچه قیمت کره به ۱۲ هزار تومان برسد دیگر کسی کره نمی‌خرد.

اصناف فوری / کره باز هم گران شد!

به گفته رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها، قیمت کره افزایش یافته اما کسی کره گران نمی‌خرد. شهریور امسال بود که رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی از کمبود و تولید کره ملی در بازار خبر داد.

در آن زمان مدیران دولتی روند قیمت کره در نیمه دوم امسال را افزایشی پیش‌بینی کردند. به عنوان مثال در همان وقت محمد رضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار گفته بود که «کره وارداتی ۴۲۰۰ تومانی تمام شد. در صورت واردات کره با ارز ۲۴ هزار تومان، قیمت هر کیلو کره به بیش از ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد. یعنی هر کره ۱۰۰گرمی به بیش از ۱۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.»

حالا مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همزمان با نوسانات قیمت دلار، قیمت کره ۱۰۰ گرمی در بازار گران شده و به ۱۰ هزار تومان رسیده است! همچنین برخی شهروندان از خرید کره ۱۰۰ گرمی با قیمت ۱۲ هزار تومان خبر می‌دهند.

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت معتقد است: در بازار کمبود کره نداریم اما چنانچه قیمت کره به ۱۲ هزار تومان برسد دیگر کسی کره نمی‌خرد.

سعید درخشانی درباره افزایش دوباره قیمت کره گفت: ما هم شنیده‌ایم که قیمت کره ۲۰ درصد گران شده است اما هنوز جنس جدید به‌دست ما نرسیده است.

پیش از این یک مقام انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در صفحه توییتری‌اش نوشته بود: « ‌قیمت محصولات لبنی وابسته به قیمت شیرخام است و قیمت شیر خام وابسته به قیمت نهاده‌های دامی است. حدود ۹۰ درصد نهاده دامی به کشور وارداتی است و این یعنی تحریم و قیمت ارز بر قیمت تمام شده محصولات لبنی به شدت تاثیرگذار است. اقتصاد دستوری سال‌ها مرده است.»

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها