|
کدخبر: 137736

افزایش ۸ برابری ورودی مرغ به تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: ورودی مرغ گرم از سایر استان‌ها که حدود ۴۰ تن در روز بوده الان به ۳۲۰ تن در روز رسیده که طی روزهای آینده به ۶۰۰ تن در روز نیز افزایش پیدا می‌کند.

اصناف افزایش ۸ برابری ورودی مرغ به تهران

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در مورد روند عرضه مرغ گرم در استان تهران اظهار داشت: روند بسیار خوبی در عرضه و توزیع مرغ گرم در استان تهران را شاهد هستیم و ورودی مرغ گرم از سایر استان‌ها که حدود ۴۰ تن در روز بوده الان به ۳۲۰ تن در روز رسیده که طی روزهای آینده به ۶۰۰ تن در روز نیز افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: تنها ۸ درصد مرغ گرم استان تهران از خود استان تامین می‌شود و ۹۲ درصد از سایر استان‌ها وارد می‌شود و با توجه به روند ورودی مناسب، نظارت تشدید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: قیمت مصوب عرضه مرغ در استان تهران ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است که به سبب تلاطم وجود آمده در خرده فروشی ها قیمت به حدود ۳۷ و ۳۸ هزار تومان نیز رسید که اکنون به ۲۸ هزار تومان کاهش یافته و تصمیم گرفته شد با توجه به عرضه کافی مرغ نظارت تشدید شود تا بالاتر از ۲۰۴۰۰ به فروش نرسد و تعزیرات با واحدهای متخلف برخورد کند.

عسگری سپس گفت: در مورد شیر هم با توجه به اینکه قیمت جدید توسط ستاد تنظیم بازار کشور ارائه شده، قیمت محصولات لبنی اصلاح شد و گلایه‌هایی از سوی دامداران وجود داشت که قیمت‌های جدید را نمی‌پذیرفتند اما تکلیف شده که شرکت‌های لبنی حتی اگر شیر را به قیمت گرانتر از دامداران تحویل می‌گیرند اما قیمت محصولات لبنی افزایش جدید نداشته باشد و نظارت بر قیمت محصولات لبنی نیز تشدید می شود.

 

منبع: فارس
  • مهدی ارسالی در

    بی انصاف ها ایران فقط تهران نییست ! باید به کل مملکت توجه بشه !

ارسال نظر