|
کدخبر: 135405 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش نیوز:

کسب و کار پرورش خوراک حشره را رایگان یاد بگیرید

یکی از شرکت‌های بزرگ جهان قصد دارد به صورت رایگان و آنلاین درباره اصول تهیه خوراک حشره برای مصرف در صنایع پرورش طیور و آبزیان به پرورش‌دهندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آموزش دهد. استفاده از این دوره آموزشی رایگان است.

اصناف کسب و کار پرورش خوراک حشره را رایگان یاد بگیرید

پرورش حشره برای تهیه بخشی از خوراک دام، طیور و آبزیان دیگر یک ایده خام و اولیه نیست و بسیاری از بزرگان تولید خوراک در این عرصه سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی کرده‌اند. شیوع کرونا و محدود شدن صادرات و واردات نهاده‌های دامی باعث شد که تهیه بخشی از خوراک موردنیاز واحدها از طریق حشره فرآوری شده با جدیت بیشتری دنبال شود. پرورش طیور یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی ایران است اما نقطه‌ضعف و پاشنه آشیل آن وابستگی مفرط به واردات مواد اولیه خوراک بوده است. سرمایه‌گذاری روی گزینه‌های جدید برای صنعت ما صرفاً یک گزینه سودآور نیست و نوعی جبر است. دوره آموزشی آنلاینی که یکی از شرکت‌های مطرح این حوزه تدارک دیده است به خصوص برای کارآفرینانی که می‌خواهند در این بازار تقریباً بکر سرمایه‌گذاری کنند می‌تواند فرصت تجاری بسیار مغتنمی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره آموزشی و کسب و کار جدید با گسترش‌نیوز همراه باشید.

رئیس انجمن تولیدکنندگان خوراک دام ایران به خبرنگار گسترش‌نیوز گفت: «تولید خوراک حشره درحال‌حاضر به صورت محدود در ایران انجام می‌شود و می‌تواند سودآوری خوبی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد». نوسانات ارزی چند سال اخیر و بحران تهیه نهاده و البته افزایش شدید قیمت در بازارهای جهانی یک بار دیگر نشان داد که بیش از هر کشور دیگری باید به دنبال استفاده از خوراک جایگزین یا حداقل مکمل باشیم.

خوراک حشره برای صنعت پرورش طیور، دام و آبزیان

شرکت zero wast قصد دارد درباره ظرفیت‌های پرورش حشرات برای تغذیه حیوانات به علاقه‌مندان آموزش بدهد. در همین راستا این شرکت غیرخصوصی که در اسکاتلند فعالیت می‌کند می‌خواهد در ماه جاری چند رویداد آموزشی برگزار کند. رویدادهای مذکور به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند و حضور در آن برای همگان آزاد و رایگان است.

شرکت Zero Wast همان‌طور که از نام آن برمی‌آید در اصل در زمینه حفاظت از محیط‌زیست فعالیت می‌کند. منابع مالی شرکت توسط دولت اسکاتلند و صندوق توسعه منطقه‌ای اتحادیه اروپا تامین می‌شود. طبق اعلام این شرکت طیف گسترده‌ای از مخاطبان می‌توانند از رویداد آنلاینی که برای ماه جاری در نظر گرفته شده است بهره‌مند شود. حضور در این دوره آنلاین به ویژه برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان علاقه‌مند به فعالیت در کسب‌وکار پرورش خوراک حشره مفید خواهد بود. آشنایی با این حوزه مهم برای مدیران و سیاست‌گذاران بخش‌ها و سازمان‌های مرتبط با پرورش طیور و آبزیان و متخصصان کشاورزی هم خالی از فایده نخواهد بود. طبق زمان‌بندی اعلام‌شده نخستین رویداد آنلاین معرفی بخش حشرات در روز سه‌شنبه ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان‌ماه ۹۹) برگزار می‌شود. دو جلسه بعدی رویداد هم به ترتیب در ۲۸ آبان و ۵ آذرماه ماه برگزار می‌شود. به اعتقاد مدیران سازمان Zero Waste حشرات به عنوان یک منبع غذایی جایگزین می‌توانند نقش ارزشمندی در صنایع مربوط به تهیه و تولید خوراک آبزیان و طیور بازی کنند. این منبع در کنار ضایعات مواد غذایی انسانی می‌تواند چشم‌انداز این صنایع را تغییر دهد و ارزش‌افزوده بیشتری را نصیب فعالان این صنایع کند.

پولی دریافت نمی‌شود

این رویداد جهانی با همکاری شرکت هلندی NGN و در چارچوب پروژه ValuSect اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. شرکت NGN در سال ۲۰۱۲ در هلند تاسیس شد و یک شرکت پیشگام در صنعت حشرات است که با پرورش‌دهندگان، موسسات دانش‌بنیان، دولت‌ها و مصرف‌کنندگان تعامل و همکاری دارد. همچنین در زمینه پرورش حشرات، مطالب عملی و نظری، مشاوره‌های استراتژیک، کتاب‌های راهنمای با کیفیت و کارهای پروژه‌ای ارائه می‌دهد. برای حضور در این وبینار پولی اخذ نمی‌شود.

  • سعید ارسالی در

    سلام ببخشید میخوام جهت پرورش لارو ازتون مشورت بگیم و انشاا.. شروع به فعالیت کنم، ممنون میشم راهنماییم بفمایید، با تشکر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها