|
کدخبر: 134989

حراج صنفی ممنوع!

رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد که براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و در راستای جلوگیری از تجمعات مردمی برگزاری هر گونه حراج صنفی ممنوع است.

اصناف حراج صنفی ممنوع!

قاسم نوده فراهانی تاکید کرد که طبق قانون نظام صنفی برگزاری حراج در هر فصل و زمانی نیاز به دریافت مجوز از سوی اتحادیه مربوطه دارد. دلایل حراج باید برای اتحادیه مشخص باشد و تحت نظارت اتحادیه صورت گیرد تا حراج واقعی باشد.

وی در مورد برگزاری حراج  فروش کیف و کفش توسط یکی از واحدهای صنفی واقع در پاساژی در منطقه شهرک غرب تهران در روز گذشته نیز گفت: این واحد صنفی بدون مجوز اقدام به برگزاری حراج کرده بود. همچنین واحد صنفی مذکور فاقد جواز کسب بوده و به عبارتی فعالیت صنفی آن نیز غیر مجاز بوده است.

به گفته این مقام مسپول روز گذشته اتاق اصناف تهران پس از مطلع شدن از تخلف صورت گرفته توسط واحد صنفی مذکور، مبنی بر برگزاری حراج و ایجاد تجمع مردمی در پاساژ  و محیط بسته، اکیپی از بازرسان اتاق اصناف تهران به همراه مأمورین نیروی انتظامی به محل اعزام کرد و به دنبال بی توجهی مالک واحد صنفی به تذکرات، واحد صنفی پلمب شد.

نوده فراهانی با اشاره به اینکه برگزاری هر گونه حراج برای فروش اجناس در شرایط کرونایی از سوی ستاد ملی کرونا ممنوع اعلام شده است، گفت: اتاق اصناف تهران نیز براین اساس روزانه بازرسی‌هایی در سطح شهر تهران انجام می‌دهد و با هر گونه تخلفی مطابق قانون برخورد می‌کند.

وی درباره نتایج بازرسی‌های اتاق اصناف نیز گفت: در ماه‌های گذشته اتاق اصناف تهران در مجموع ۱۱۲ هزار و ۷۰۰ بازرسی انجام داده که ۹۵۰۰ واحد صنفی طبق ضوابط قانون نظام صنفی متخلف تشخیص داده شدند و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی بعد از ساعت ۱۸ هم تصریح کرد: به دنبال بازرسی‌های انجام شده از آغاز طرح ممنوعیت فعالیت بعد از ساعت ۱۸  بیش از ۴۰۰ واحد صنفی که بعد از این ساعت همچنان فعالیت داشته‌اند، تذکر گرفتند و ۳۰ واحد صنفی نیز به علت عدم رعایت ضوابط قانونی مشمول جریمه شده‌اند. البته در صورت تکرار برخوردها تشدید خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر