|
کدخبر: 124559

به هم ریختن بازار لوازم خانگی به خاطر قطعه

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ورود کمیسیون برای ساماندهی بازار لوازم خانگی، اظهار کرد: بیش از ۴ ماه است وزارت صمت، وزیر ندارد و سرپرستی که حتی اختیار تغییر مسوول دفترش را ندارد چگونه می‌خواهد بازار کشور را ساماندهی کند.

اصناف به هم ریختن بازار لوازم خانگی به خاطر قطعه

علی جدی در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی، گفت: یکی از دلایل تغییرات قیمت در بازار لوازم خانگی، افزایش قیمت فولاد است که حتی در تابستان بالاتر از قیمت جهانی ارائه شد. قاچاق کالا از دیگر مشکلات این حوزه است که قطعات تقلبی بعضی از برندها را وارد بازار می‌کنند و قیمت را بهم می‌ریزند؛ لذا کمیسیون صنایع در جلسات متعددی که با مسوولین مختلف برگزار می‌کند سعی در کنترل بازار دارد اما این کار زمان بر است و به زودی‌ها نتیجه نخواهد داد.

او در ادامه افزود: درحالی که وزارت صمت متولی صادرات و واردات کشور است ولی بیش از ۴ ماه است که وزیر ندارد؛ درحالی که یکی باید در وزارتخانه پاسخگوی مجلس باشد و حرف آخر را بزند اما سرپرستی که حتی اختیار تغییر مسوول دفترش را ندارد چگونه می‌خواهد بازار کشور را ساماندهی کند.

جدی با اشاره به تعامل مجلس و دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور، گفت: بحث بعدی این است که دولت در حوزه اقتصادی برنامه‌ای برای اجرا ندارد. جایگاه نظارتی کمیسیون، نظارت و سوال است که دنبال می‌شود اما استیضاح و سوال از رئیس‌جمهوری را به صلاح نمی‌دانیم و نظر مجلس این است که با دولت تعامل داشته باشد و برای حل مشکلات کمک کند و نمی‌خواهد با این تشنجی که در کشور وجود دارد، تقابلی رخ دهد. اگر دولت هم اراده‌ای ندارد کمک می‌کنیم اراده‌ای ایجاد شود تا به حرکت در بیاید.

 بازار داخل کشش خرید لوازم خارجی را ندارد

او در پایان خاطرنشان کرد: واردات لوازم خانگی خارجی ممنوع نشده است ولی چون قیمت دلار بالا رفته، عملا کشش خرید در داخل وجود ندارد؛ مثلا کسی توان خرید یخچال ساید بای ساید ۱۰۰ میلیون تومانی را ندارد یخچال داخلی هم بین ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان شده است؛ بنابراین شرایط فعلی برای تولیدکنندگان داخلی فرصتی است تا کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند و طبق گزارش‌هایی که داریم لوازم داخلی ما از نظر تعداد و کیفیت، رشد خیلی خوبی داشته و امیدواریم بهتر شود.

 

منبع: شفقنا

ارسال نظر