|
کدخبر: 118462

صبحانه ۲۵ هزار نفر ۴۰۰ درصد گران شد!

رواسیان، رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه، سیرابی و شیردان از افزایش قیمت هر دست کله پاچه در نتیجه آزاد سازی نرخ قیمت خبر داد.

اصناف صبحانه ۲۵ هزار نفر ۴۰۰ درصد گران شد!

حسین رواسیان گفت: لغو قیمت گذاری کله پاچه از طرف اتحادیه و آزاد سازی نرخ آن، سبب افزایش قیمت هر دست کله پاچه به بیش از ۲۰۰ هزار تومان شده است.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه، سیرابی و شیردان با اشاره به اینکه تا سال ۹۶ نرخ کله پاچه با در نظر گرفتن همه هزینه‌های جاری از اتحادیه بصورت مصوب اعلام می‌شد افزود: از سال ۹۶ با اعلام سازمان حمایت تولید کننده و مصرف کننده، نرخ هر دست کله پاچه با هدف ایجاد بازار رقابتی، آزاد شد که این روش سبب افزایش بی رویه قیمت در این کالا شده است.

وی گفت: تا پیش از سال ۹۶ و آزاد سازی قیمت، یک دست کامل کله پاچه مرغوب، ۵۰ هزار تومان بود درحالیکه پس از آزادسازی همان کله پاچه بدون تغییر در نرخ هزینه‌ها و میزان تامین آن از کشتارگاه با قیمت ۷۵ هزار تومان عرضه شد.

رواسیان با اشاره به اینکه آزاد سازی نرخ مانع از کنترل واحد صنفی می‌شود ادامه داد: در حال حاضر نرخ‌های متفاوتی در واحدهای صنفی عرضه می‌شود که البته این رویه سبب نارضایتی مردم و ارائه بیش از ۵۰ شکایت در هر هفته درخصوص گران فروشی شده است.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی و شیردان با بیان اینکه امسال وضعیت تامین کله پاچه نسبت به سال گذشته بهتر شده است افزود: با ممنوعیت صادرات دام زنده و افزایش تولید دام در کشور، کشتار نیز تا ۴۰ درصد افزایش یافته و تامین کله پاچه برای واحدهای صنفی تسهیل شده است.

وی گفت: در استان تهران بصورت روزانه ۲۵ هزار دست کله پاچه مصرف می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها